Nieuwe platformpallettrucks van Hyster zijn klaar voor lithium-ion

Hyster Europe heeft drie nieuwe platformpallettruckmodellen op de markt gebracht. De modellen zijn voorbereid om ook met lithium-ion batterijen te kunnen werken, wat de productiviteit in intensieve industriële toepassingen moet maximaliseren. De trucks lenen zich voor activiteiten als crossdocking, het laden en lossen van opleggers of orderverzamelen in het magazijn. Ook voor zware dockside-werkzaamheden kunnen de pallettrucks, die tot 3 ton kunnen heffen, worden ingezet.

De nieuwe serie pallettrucks omvat de modellen P2.0S, P2.5S en P3.0S en vervangt de huidige P2.0S-truck. De trucks hebben een geactualiseerd vorkontwerp, een robuust basisframe, stalen batterijdeksel en verbeterde bodemvrijheid van de trekstangen. Voor de chauffeur zijn de nieuwe modellen verkrijgbaar met een opklapplatform en nieuwe zijarmen of een vast platform met een nieuwe zij- of achterbescherming.
“In veel gevallen is de werkruimte beperkt, wat maakt dat modellen met een opklapbaar platform een populaire keuze zijn; ze ondersteunen de wendbaarheid in smalle gangen of drukke gebieden”, klinkt het bij B-Close, de exclusieve verdeler van Hyster-trucks op de Belgische markt. “Ook andere toepassingen kunnen de productiviteit optimaliseren. Zo zorgt een heftruck met langere vorken ervoor dat er twee of meer pallets per rit kunnen worden vervoerd, door ze in de breedte op de vorken te plaatsen.”
 
De rijsnelheden en een reeks verschillende rijmodi moeten de operationele productiviteit ondersteunen, met keuze uit een vaste of verstelbare stuurknuppel (scooterbediening). Dat vereenvoudigt het werk van chauffeurs, onafhankelijk van hun keuze voor een vast of opklapbaar platform.
 
De truck zelf is ontworpen om ook met lithium-ion batterijen te kunnen werken en vormt daarmee een aanvulling op de PC1.5-pallettruck, die in oktober 2020 werd gelanceerd. Dankzij een controller die automatisch de chemische samenstelling van de batterij herkent, hoeven er geen parameters gewijzigd te worden om een effectief batterijmanagement mogelijk te maken. Daardoor is de truck geschikt voor toepassingen met zowel lithium-ion als loodzuur. Er zijn laadopties beschikbaar aan de boven- en zijkant van de batterij.
 
Afhankelijk van het specifieke model kunnen de nieuwe platformpallettrucks worden aangepast met opties zoals een vrijloopfunctie, de Hyster Intelligent Lift, zacht dalen, een voetsensor, sleutel- of toetsenbordtoegang, een optie voor koelcellen en verschillende verlichtingsopties. De keuze uit twee vorkhoogtes – 85mm en 75mm – maakt het mogelijk zowel standaard- als laagprofiel wegwerppallets te verwerken en er zijn verschillende vorklengtes tot 2850mm beschikbaar.

Recente nieuwsberichten

Exotec breidt aanbod magazijnrobots uit met drie modulaire innovaties

Exotec, wereldwijd leverancier van magazijnrobots, breidt zijn productportfolio uit met drie nieuwe oplossingen: een modulair conveyorsysteem (Skypath), een verbeterde pickingrobot (Skypicker) en nieuwe eigen magazijnsoftware (Deepsky). De drie nieuwkomers integreren stuk voor stuk met het Skypod Systeem van de robotleverancier en kaderen in Exotecs visie om volledig geautomatiseerde magazijnen te creëren, waarbij mensen slimmer in plaats van harder kunnen werken.

PostNL bouwt hoogtechnologisch sorteer- en distributiecentrum in Evergem

PostNL kondigt de bouw aan van een tweede hoogtechnologisch pakkettensorteer- en distributiecentrum in België. Met de bouw van dat nieuwe, duurzame pand in Evergem (bij Gent) investeert PostNL verder in e-commerce in ons land en bestendigt het naar eigen zeggen zijn positie als kwalitatieve e-commerce partner.

VDL Enabling Technologies Group moderniseert ERP met Infor

Het Nederlandse VDL Enabling Technologies Group (ETG) staat onder meer in voor de productie van modules van microchipmachines voor klanten in de semiconductor-industrie. Om zijn Baan ERP-oplossing te moderniseren, gaat het hightechbedrijf uit Eindhoven de Infor CloudSuite Industrial Enterprise inzetten.

Nieuwe aanstellingen bij Prologis

Op 1 januari 2023 benoemde Prologis Björn Thiemann als senior vice president, regional head Northern Europe. In zijn nieuwe functie leidt hij alle operaties en ontwikkelingsactiviteiten in Noord-Europa, die Duitsland, België, Nederland en de Scandinavische landen omvatten.

Sector Transport/Logistiek blijft voorzichtig aanwerven

Ondanks de ongunstige economische context zijn de Belgische werkgevers van plan in de loop van het eerste kwartaal van 2023 personeel te blijven aanwerven. Dat blijkt uit de nieuwste ManpowerGroup Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten.

Dachser neemt Müller Fresh Food Logistics over

Logistiek dienstverlener Dachser neemt de Nederlandse Transportgroep A. Müller B.V. over. Müller is actief in de markt onder de naam Müller Fresh Food Logistics. In 2021 genereerden de 770 food logistieke medewerkers van het bedrijf zo’n 90 miljoen euro aan inkomsten, waarmee het een van de toonaangevende aanbieders van food logistiek in Nederland is.

Maak dit jaar werk van voorraadtraining

(Advertorial) Een efficiënt voorraadbeheer leidt tot 30% kostenbesparing, zonder in te boeten op klantenservice. Dé vraag die zich stelt: heb je een optimale voorraad? Beantwoord je deze vraag puur op buikgevoel met ‘ja’, weet dan dat er meer nodig is om hier juist op te antwoorden.

Carrefour België test thuisbezorging door autonome AI-robots

Voor het eerst in Europa test Carrefour België de thuisbezorging van boodschappen door een honderd procent autonome robot die uitgerust is met artificiële intelligentie (AI). Om deze dienst in Europa te ontwikkelen, werkt Carrefour België samen met de Turkse ontwikkelaar Delivers.AI .

Zuivelproducent Amalthea verbetert processen met AI-oplossing van Infor

Amalthea, een Nederlandse leverancier van geitenkaas en biologische koeienkaas, gebruikt voortaan Infor Coleman AI, de geïntegreerde artificiële intelligentie-oplossing van Infor, om de kwaliteit en opbrengst van de kaas te verbeteren, klanten te binden en duurzaamheid te bevorderen.

DB Schenker dan toch in de etalage

Eerder dit jaar werd al gemeld dat Deutsche Bahn zijn logistieke dochter DB Schenker wel eens van de hand zou kunnen doen. Het ziet er nu naar uit dat de Duitse nationale spoormaatschappij die stap concretiseert en een volledige verkoop van DB Schenker overweegt.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.