Nieuwe modules voor het succesvolle ODATiO, de WMS/TMS-oplossing van SAVOYE

(Advertorial)ODATiO, een combinatie van een WMS (Warehouse Management System) en een TMS (Transportation Management System) werd geïntroduceerd in februari 2021 en is inmiddels geïmplementeerd (of in de uitrol) bij meer dan 30 distributiecentra in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oplossing is  cloud based en wordt voornamelijk gebruikt in SaaS-modus. SAVOYE blijft de oplossing uitbreiden met nieuwe functionaliteiten en modules.

Frédéric Bouchet, software sales director bij SAVOYE EMEA vertelt: "We zien dankzij ODATiO een groeiend marktaandeel bij internationale en grotere klanten, vooral in de luxesector. Omdat ODATiO ook een open oplossing betreft, weten ook adviesbureaus deze oplossing te waarderen."
 
De oplossing vond aftrek bij de maritieme industrie, communicatiebedrijven, grote retailers, food bedrijven,  massadistributie, voedsellogistiek, groothandels in kantoorbenodigdheden en zelfs bij luxe horlogemerken. ODATiO kan namelijk aangepast worden op een specifieke toepassing. Maatwerk, meerdere sites, verschillende talen, web based software zijn kenmerken van een oplossing die snel kan worden geïmplementeerd. Ze wordt hoofdzakelijk geïnstalleerd in een SaaS-modus (Software as a Service), maar On Premise is natuurlijk ook mogelijk.
 
In beide gevallen profiteert de klant van de innovatieve technologie en kan ze gebruikt worden in zowel minder complexe, manuele magazijnen als de meest complexe distributiecentra. Koppelingen met alle gangbare ERP systemen worden moeiteloos tot stand gebracht en verder is ODATiO in staat om met een klant mee te groeien.
 
Labour Management en Yard Management, twee nieuwe ODATiO modules
Eind vorig jaar werden twee nieuwe modules toegevoegd. Ten eerste, Labour Management waarmee (op basis van Machine Learning onderzoek) het mogelijk is om de activiteiten voor de komende 30 dagen te voorspellen. Deze functionaliteit is bijzonder nuttig in een omgeving waarin de verkoopcijfers steeds grilliger worden en levertijden steeds korter. Dankzij de volledig configureerbare verdeling van taken berekent en anticipeert Labour Management verschillende scenario’s om ervoor te zorgen dat er altijd voldoende personeel aanwezig is op de juiste plekken (qua functie en zone in het magazijn) om de verwachte output te kunnen realiseren.
 
Yard Management is de tweede nieuwe module. Hiermee kunnen magazijnmanagers online afspraken maken met leveranciers of vervoerders om de inkomende en uitgaande vrachtwagens op de buitenterreinen en bij de laadperrons zo soepel mogelijk aan te sturen. Voor bedrijven met een complexe interne logistiek biedt deze nieuwe functie meer controle, overzicht en een optimalisatie van de vrachtwagenbewegingen.
 
In veel magazijnen levert SAVOYE zowel apparatuur als software, zoals bijvoorbeeld een shuttlesysteem in combinatie met het ODATiO WMS/TMS. Het installeren van geautomatiseerde of gerobotiseerde magazijnsystemen samen met warehouse management software is een grote onderscheidende factor van SAVOYE en betekent een groot voordeel voor de klant. Immers, er is maar een contactpersoon nodig voor het project.
 
Vanaf de introductie wordt ODATiO ook vermarkt via een groeiend en wereldwijd netwerk van software integratoren.  

 
Over Savoye
SAVOYE is wereldwijd actief. Het bedrijf ontwerpt, produceert (Europa en VS) en integreert machines, geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. SAVOYE biedt een complete reeks tailormade oplossingen voor logistieke organisaties; van eenvoudig tot de meest complexe. Voor bedrijven met een middelgrote omvang tot de multinational.
We bieden een breed assortiment oplossingen dat wordt onderverdeeld in 2 segmenten:

1. Advanced software
Een complete serie software oplossingen voor de supply chain (OMS, TMS, WMS, WCS en EDI). De meest recente oplossing werd begin 2021 geïntroduceerd: ODATiO, een combinatie van een WMS en een TMS. Op het gebied van supply chain software biedt Savoye een breed toepassingsgebied. Het omvat zelfs een omnichannel-retail applicatie door de overname van het bedrijf SoCloz, leider in omnichannel SaaS-softwareplatforms voor fysieke producten.

2. Advanced technologies
Ontwerp, productie en integratie van intralogistieke systemen, zoals geautomatiseerde en gerobotiseerde Goods-to-Person systemen voor zowel lichte (X-PTS) als zware lasten (MAGMATIC), orderverzamelsystemen, automatische verpakkingsmachines (JIVARO, E-JIVARO, PAC 600 machines), conveyors (INTELIS) en tenslotte de nieuwe AMR mobiele robotoplossingen FLEEXEE en HAIPICK.
 
SAVOYE wordt internationaal vertegenwoordigd via vier divisies: Savoye North America Inc, in de Verenigde Staten, Savoye China, Savoye Azië in Singapore en Savoye Europe & MEA. SAVOYE heeft wereldwijd meer dan 900 werknemers.
 
Meer op: www.savoye.com
 
PERSCONTACT: Benelux: AFFARE International B2B marketing / Gian Schiava / Tel : +31 (0)6 8320 3457 | g.schiava@affare.nl

Recente nieuwsberichten

Opnieuw commerciële transporten op de Lovaart

Eind september 2024 vond voor het eerst sinds lange tijd niet-toeristisch verkeer plaats op de Lovaart, op het traject tussen Veurne en Oostende. Betonproducent De Brabandere uit Veurne testte er de mogelijkheid om zeezand uit Oostende voor de productie van beton via de binnenvaart te vervoeren. Die testvaarten verliepen via de kanalen Plassendale-Nieuwpoort en Nieuwpoort-Duinkerke tot op de Lovaart en Regionaal Overslagcentrum (ROC) Veurne. De testvaarten zijn het resultaat van een doorgedreven samenwerking tussen POM West-Vlaanderen, De Vlaamse Waterweg nv, Multimodaal.Vlaanderen (VIL), De Brabandere en Barging Solutions.

Heppner neemt Segers Internationaal Transport over

Na de overnames van het Nederlandse HaCas in 2017 en het Belgische DINA in 2021 breidt de bedrijvengroep Heppner zich nu verder uit in de regio met de aankoop van Segers Internationaal Transport, een Nederlands familiebedrijf dat gespecialiseerd is in internationale verkeersstromen tussen Nederland en Spanje.

DB Schenker en Microsoft Cloud Logistics gaan samen voor CO2-neutraal transport

DB Schenker werkt samen met Microsoft Cloud Logistics aan het gebruik van Sustainable Aviation Fuel (SAF) en Sustainable Marine Fuel (SMF). Daarmee willen beide partners hun gezamenlijke ambitie benadrukken om de ecologische voetafdruk van hun transportactiviteiten te verkleinen. De samenwerking omvat ook het bouwen van ‘best-in-class’ warehouses en het inzetten van vrachtwagens op alternatieve energie. Dat betekent volgens beide bedrijven een belangrijke stap in de richting van minder CO2-uitstoot die gepaard gaat met hun logistieke activiteiten (Scope 3) in vergelijking met transport waar gebruik wordt gemaakt van conventionele fossiele brandstoffen.

Inetum-Realdolmen wordt Inetum

De Belgische digitale dienstverlener Inetum-Realdolmen kondigt zijn officiële rebranding aan naar Inetum. Deze strategische stap betekent naar eigen zeggen een belangrijke vooruitgang in de groei van het bedrijf en sluit aan bij de internationale koers van de Inetum Group, een toonaangevende Europese speler in digitale diensten.

Samengestelde AI en supply chain data governance zijn belangrijkste supply chain planning-technologieën volgens Gartner

“Supply chain planning-leiders zijn bezig met het ontwikkelen van transformatie-roadmaps die voorrang geven aan het leveren van geavanceerde beslissingsintelligentie en geautomatiseerde besluitvorming”, zegt Eva Dawkins, director analyst bij Gartner Supply Chain. “Samengestelde AI (ofwel ‘composite AI’), de gecombineerde toepassing van verschillende AI-technieken om de efficiëntie van leren te verbeteren, zal de optimalisering en automatisering van veel planningsactiviteiten stimuleren, terwijl supply chain data governance de basis vormt voor digitale transformatie”, aldus nog Eva Dawkins.

ICT&Logistiek en Logistica Next: dé driedaagse logistieke hotspot!

(Advertorial) Van 5 tot en met 7 november 2024 transformeert de Koninklijke Jaarbeurs tot dé driedaagse hotspot waar de hele logistieke sector bijeenkomt. Daar wil je bij zijn: je ontdekt er oplossingen bij de 300+ exposanten, laat je inspireren door 200 sprekers, leert over de laatste trends en ontwikkelingen, benut de case studies en wisselt ervaringen uit met duizenden professionals.

AgriEuro automatiseert beheer van reserveonderdelen met Dematic

AgriEuro, een leverancier van apparatuur en producten voor de landbouw en tuinonderhoud in Italië, heeft Dematic geselecteerd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwe logistieke centrum in Spoleto (Umbrië). Die faciliteit wordt in de komende maanden gebouwd en breidt de locatie uit waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Het is de bedoeling dat het logistieke centrum zich uitsluitend richt op aftersales-activiteiten, zoals het dagelijkse beheer van reserveonderdelen en andere kleine componenten

Kuehne+Nagel huldigt zijn grootste logistieke hub ooit in

Kuehne+Nagel heeft het nieuwe distributiecentrum van Adidas in Mantova, Noord-Italië, officieel geopend. De logistieke hub, gekenmerkt door doorgedreven digitalisering en duurzaamheid, gaat gepaard met een investering van 350 miljoen euro, de grootste investering van het logistieke bedrijf tot nu toe. Naast groeimogelijkheden biedt de site ook werkgelegenheid voor ruim 700 nieuwe medewerkers met een focus op technische en digitale vaardigheden.

Belgen kopen 40% meer online dan een jaar geleden

Onderzoek van Descartes toont aan dat 38% van de Belgische consumenten meer producten online hebben gekocht ten opzichte van een jaar geleden. Voor het onderzoek bevroeg de aanbieder van SaaS-oplossingen, samen met Sapio Research, voor het derde jaar op rij 8.000 consumenten uit Europa en Noord-Amerika, waarvan 250 consumenten uit België. De deelnemers werd gevraagd naar hun ervaringen met online aankopen en thuisbezorging in de periode van eind oktober 2023 tot medio januari 2024.

UPTR onderzoekt financiële gezondheid Transport en Logistiek

Naar jaarlijkse traditie heeft UPTR, de belangenvereniging van Belgische vervoerders en logistieke spelers, een studie laten uitvoeren naar de financiële gezondheid van de transportsector, dit jaar geïntegreerd met de sector logistiek.

Daartoe heeft het audit- en financieel adviesbureau BDO de jaarrekeningen (eind juli 2024 ingediend bij de NBB) van Belgische bedrijven met als hoofd-NACE-code de code ‘494 – Goederenvervoer over de weg en verhuisdiensten’, maar ook de (logistieke) codes ‘521 – Opslag en opslagfaciliteiten’ en ‘522 – Aanvullende diensten voor transport’ onder de loep genomen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.