Nieuwe modules voor het succesvolle ODATiO, de WMS/TMS-oplossing van SAVOYE

(Advertorial)ODATiO, een combinatie van een WMS (Warehouse Management System) en een TMS (Transportation Management System) werd geïntroduceerd in februari 2021 en is inmiddels geïmplementeerd (of in de uitrol) bij meer dan 30 distributiecentra in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oplossing is  cloud based en wordt voornamelijk gebruikt in SaaS-modus. SAVOYE blijft de oplossing uitbreiden met nieuwe functionaliteiten en modules.

Frédéric Bouchet, software sales director bij SAVOYE EMEA vertelt: "We zien dankzij ODATiO een groeiend marktaandeel bij internationale en grotere klanten, vooral in de luxesector. Omdat ODATiO ook een open oplossing betreft, weten ook adviesbureaus deze oplossing te waarderen."
 
De oplossing vond aftrek bij de maritieme industrie, communicatiebedrijven, grote retailers, food bedrijven,  massadistributie, voedsellogistiek, groothandels in kantoorbenodigdheden en zelfs bij luxe horlogemerken. ODATiO kan namelijk aangepast worden op een specifieke toepassing. Maatwerk, meerdere sites, verschillende talen, web based software zijn kenmerken van een oplossing die snel kan worden geïmplementeerd. Ze wordt hoofdzakelijk geïnstalleerd in een SaaS-modus (Software as a Service), maar On Premise is natuurlijk ook mogelijk.
 
In beide gevallen profiteert de klant van de innovatieve technologie en kan ze gebruikt worden in zowel minder complexe, manuele magazijnen als de meest complexe distributiecentra. Koppelingen met alle gangbare ERP systemen worden moeiteloos tot stand gebracht en verder is ODATiO in staat om met een klant mee te groeien.
 
Labour Management en Yard Management, twee nieuwe ODATiO modules
Eind vorig jaar werden twee nieuwe modules toegevoegd. Ten eerste, Labour Management waarmee (op basis van Machine Learning onderzoek) het mogelijk is om de activiteiten voor de komende 30 dagen te voorspellen. Deze functionaliteit is bijzonder nuttig in een omgeving waarin de verkoopcijfers steeds grilliger worden en levertijden steeds korter. Dankzij de volledig configureerbare verdeling van taken berekent en anticipeert Labour Management verschillende scenario’s om ervoor te zorgen dat er altijd voldoende personeel aanwezig is op de juiste plekken (qua functie en zone in het magazijn) om de verwachte output te kunnen realiseren.
 
Yard Management is de tweede nieuwe module. Hiermee kunnen magazijnmanagers online afspraken maken met leveranciers of vervoerders om de inkomende en uitgaande vrachtwagens op de buitenterreinen en bij de laadperrons zo soepel mogelijk aan te sturen. Voor bedrijven met een complexe interne logistiek biedt deze nieuwe functie meer controle, overzicht en een optimalisatie van de vrachtwagenbewegingen.
 
In veel magazijnen levert SAVOYE zowel apparatuur als software, zoals bijvoorbeeld een shuttlesysteem in combinatie met het ODATiO WMS/TMS. Het installeren van geautomatiseerde of gerobotiseerde magazijnsystemen samen met warehouse management software is een grote onderscheidende factor van SAVOYE en betekent een groot voordeel voor de klant. Immers, er is maar een contactpersoon nodig voor het project.
 
Vanaf de introductie wordt ODATiO ook vermarkt via een groeiend en wereldwijd netwerk van software integratoren.  

 
Over Savoye
SAVOYE is wereldwijd actief. Het bedrijf ontwerpt, produceert (Europa en VS) en integreert machines, geautomatiseerde intralogistieke systemen en softwareoplossingen voor de supply chain. SAVOYE biedt een complete reeks tailormade oplossingen voor logistieke organisaties; van eenvoudig tot de meest complexe. Voor bedrijven met een middelgrote omvang tot de multinational.
We bieden een breed assortiment oplossingen dat wordt onderverdeeld in 2 segmenten:

1. Advanced software
Een complete serie software oplossingen voor de supply chain (OMS, TMS, WMS, WCS en EDI). De meest recente oplossing werd begin 2021 geïntroduceerd: ODATiO, een combinatie van een WMS en een TMS. Op het gebied van supply chain software biedt Savoye een breed toepassingsgebied. Het omvat zelfs een omnichannel-retail applicatie door de overname van het bedrijf SoCloz, leider in omnichannel SaaS-softwareplatforms voor fysieke producten.

2. Advanced technologies
Ontwerp, productie en integratie van intralogistieke systemen, zoals geautomatiseerde en gerobotiseerde Goods-to-Person systemen voor zowel lichte (X-PTS) als zware lasten (MAGMATIC), orderverzamelsystemen, automatische verpakkingsmachines (JIVARO, E-JIVARO, PAC 600 machines), conveyors (INTELIS) en tenslotte de nieuwe AMR mobiele robotoplossingen FLEEXEE en HAIPICK.
 
SAVOYE wordt internationaal vertegenwoordigd via vier divisies: Savoye North America Inc, in de Verenigde Staten, Savoye China, Savoye Azië in Singapore en Savoye Europe & MEA. SAVOYE heeft wereldwijd meer dan 900 werknemers.
 
Meer op: www.savoye.com
 
PERSCONTACT: Benelux: AFFARE International B2B marketing / Gian Schiava / Tel : +31 (0)6 8320 3457 | g.schiava@affare.nl

Recente nieuwsberichten

Ravas stelt handpallettruck en mobiele weegtechnologie voor

Ravas, aanbieder van mobiele weegoplossingen, lanceert twee nieuwe producten die het logistieke proces moeten helpen optimaliseren: de handpallettruck Ravas iPT Essential en de Weigh in Motion technologie.

TD Synnex Datech brengt digital twin oplossingen van Unity naar Europa

Datech, de design software business van TD Synnex, en Unity, een platform van tools voor bouwers van o.a. realtime games en apps, hebben een partnership gesloten. Concreet zal Datech naast zijn bestaande Unity-aanbod in Azië Pacific en Japan voortaan ook Unity Pro en Unity Industry aanbieden in Noord-Amerika en Europa.

Takeda verbetert wereldwijde bevoorrading dankzij nieuw magazijn in België

Biofarmaceutisch bedrijf Takeda, met hoofdkantoor in Japan, doet onderzoek naar en levert behandelingen voor o.a. gastro-intestinale en ontstekingsziekten, zeldzame ziekten, plasma-afgeleide therapieën, oncologie, neurowetenschappen en vaccins. In zijn vestiging in Lessines (Henegouwen) telt de onderneming meer dan 1.200 medewerkers die zich toeleggen op het tijdig aanleveren van hoogwaardige producten aan meer dan 250.000 patiënten per jaar in 80 landen en regio’s. Om patiënten wereldwijd beter van dienst te kunnen zijn, opende Takeda in Lessines één centraal logistiek gebouw voor zijn bevoorradingsactiviteiten.

Motorservice schakelt Kardex Mlog in voor magazijnoptimalisering

MS Motorservice International GmbH, de wereldwijde aftermarket-partner van Rheinmetall uit het Zuid-Duitse Neuenstadt, heeft Kardex Mlog als algemeen aannemer de opdracht gegeven voor de bouw van een geautomatiseerd hoogbouwmagazijn met 4 gangen voor de opslag van 16.288 europallets. De nieuwbouw wordt met automatische transportsystemen aangesloten op de verzend- en ontvangstzones, het bestaande smallegangenmagazijn en een picking- en controleplek. Bijzonder aan het project is dat de pallets via een brug over de straat van het bestaande pand naar het nieuwe magazijn moeten worden getransporteerd. Doel van het project als geheel is de doorlopende automatisering van de complete materiaalstroom in drie magazijnzones. Daarnaast gaat Kardex Mlog in een aparte projectfase het bestaande smallegangenmagazijn moderniseren (retrofit).

MG Real Estate legt zonnedak van 40 voetbalvelden groot

Projectontwikkelaar MG Real Estate is gestart met de bouw van MG Big Bear, een nieuw magazijncomplex in het Kluizendok op de grens van Gent en Evergem. Opvallend is dat het hele dak vol komt te liggen met zonnepanelen: een oppervlakte van 200.000m² (40 voetbalvelden) met niet minder dan 50.000 zonnepanelen. Daarmee is het volgens de ontwikkelaar een van de grootste zonnedaken van Europa. Het zonneveld is goed voor een vermogen van 30MWp. De installatie zal evenveel stroom opwekken als het verbruik van 7.000 gezinnen. De opgewekte energie wordt in de eerste plaats gebruikt om het gebouw van elektriciteit en verwarming te voorzien, de resterende zonne-energie zal aan een grootverbruiker elders in Vlaanderen worden geleverd.

Nieuwe FluX 45 van Hubtex verplaatst zowel pallets als lange goederen

Met de FluX 45 introduceert Hubtex zijn nieuwe elektrische meerwegheftruck met contragewicht in het hefcapaciteitsbereik tot 4,5 ton.

De compacte 2-in-1 heftruck is als meerwegzijlader vooral geschikt wanneer de klant overwegend gepalletiseerde ladingen, maar geregeld ook lange lasten zijdelings moet verplaatsen. Typische toepassingsgebieden zijn bouwmarkten of productiebedrijven in de installatie- en machinebouw. “Voornamelijk worden daar conventionele heftrucks ingezet, die gepalletiseerde lasten optimaal kunnen verplaatsen en door hun goede rondomzicht en de rij-eigenschappen bij heftruckchauffeurs erg geliefd zijn. Als het daarentegen transport van lange lasten betreft, wordt het voor conventionele heftrucks problematisch”, klinkt het bij Hubtex. “Ze hebben brede gangen nodig en er ontstaat een verhoogd risico op ongevallen omdat het laadvlak van de lange goederen op de heftruck vaak te klein is of de lange goederen over hindernissen moeten worden getild.”

Containerterminal DP World voert spreidingstoeslag in tijdens piekuren

Om de beschikbare containercapaciteit in de haven optimaal te benutten, voert terminaluitbater DP World vanaf 20 mei 2024 een spreidingstoeslag in die vrachtwagenbezoeken tijdens de piekuren moet ontmoedigen. De maatregel moet voor een betere doorstroom op de terminal en minder files in en rond het Antwerpse havengebied zorgen.

Onderzoek van Getac en IDC toont aan dat robuuste apparaten het concurrentievermogen vergroten

Getac, producent van robuuste technologie, kondigt de bevindingen aan uit ‘Redefining Total Cost of Ownership: Rugged Technologies to Empower Industrial Operations’, de InfoBrief van IDC (International Data Corporation) die in samenwerking met Getac werd geproduceerd. De resultaten van het onderzoek tonen aan dat robuuste apparaten het concurrentievermogen binnen industriële organisaties vergroten door activiteiten te stroomlijnen.

Alimerka verbetert efficiëntie en duurzaamheid supply chain met Cimcorp

Alimerka, een supermarktketen in Noord-Spanje die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, wou zijn logistieke operaties – voornamelijk in zijn fruitmagazijn – verbeteren. Om het gebruik van verpakkingsmateriaal te verminderen en de distributie efficiënter te maken, nam de retailer Cimcorp in de arm. De systeemintegrator integreerde er zijn geautomatiseerde oplossingen. Die aanpak is niet alleen goed voor het milieu doordat er minder afval wordt geproduceerd, maar optimaliseert ook de supply chain, waardoor deze flexibeler en efficiënter wordt.

Fleet managers moeten voorbereid zijn op einde van dieselmotor

In januari 2024 bereikte het Europees Parlement overeenstemming over nieuwe regels voor de CO2-uitstoot van zware bedrijfsvoertuigen. Die komen erop neer dat elektrische en waterstofmotoren tegen 2040 de dieselmotor in vrachtwagens en bussen vervangen. “Het is dan ook aan wagenparkbeheerders tijdig een elektrificatiestrategie uit te werken”, klinkt het gezamenlijk bij Webfleet en Eaton, twee bedrijven die ondersteuning bieden om op een gestructureerde manier over te schakelen van ICE-voertuigen naar EV’s.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.