MRP optimalisering en scheduler van Limis Planner tillen Berg Hortimotive naar hoger niveau

Berg Hortimotive heeft als doel bedrijven in de glastuinbouw wereldwijd te ontzorgen in het logistieke proces. Voor alle handelingen in de kas, tot en met het verzendklaar maken, levert het bedrijfsspecifieke oplossingen gaande van een buisrailwagen tot hightech oplossingen in de vorm van geautomatiseerde inductiesystemen.

De uitbreiding van het productgamma zorgde voor een flinke uitdaging op het vlak van planning. Berg Hortimotive heeft te maken met grote artikelbestanden en veel calculaties die in Exact Globe staan. De planning werd tot dan toe in Excel gedaan, maar Berg Hortimotive merkte dat dat veel te omslachtig was en nog te veel oneffenheden had. Aanvankelijk plande Berg Hortimotive alleen grof op afdelingsniveau en niet op mensen en machines. Met de groei en toename van orders moest meer in detail worden gepland op de combinatie van mensen en machines.
 
De oplossing werd gevonden bij de planningssoftware van Limis. Na een proof of concept van drie maanden kreeg Limis groen licht. Het volledige implementatietraject nam een jaar in beslag, maar na een paar maanden in het implementatieproces kon Berg Hortimotive het pakket wel al gebruiken.
Tijdens de implementatie bij Berg Hortimotive bracht Limis een nieuwe user interface op de markt, Limis Planner Start. Die interface is ook bij Berg Hortimotive geïntroduceerd. Het voordeel van de interface is dat kan worden gepland met behulp van tegeltjes op een dashboard zodat in een oogopslag zichtbaar is hoe de planning loopt en waar eventueel moet worden ingegrepen.
Zowel de mensen als de machines zijn verwerkt in de planlijsten die dagelijks worden gebruikt. Middels die to do-lijsten heeft de productie nu alle relevante en logistieke informatie bij de hand.
 
Een van de business drivers voor de toepassing van Limis Planner bij Berg Hortimotive is de Material Resource Planning (MRP) functionaliteit.
De MRP-functionaliteit gebruikt de MRP-gegevens uit Exact Globe en combineert deze met een druk op de knop met de actuele planningsgegevens. Daardoor hebben gebruikers altijd een actueel overzicht in tekorten of overschotten van koop- en/of maakdelen.
 
De stappen die Berg Automotive tot nu toe heeft gezet, hebben het bedrijf naar een hoger niveau getild. De besparingen in tijd en geld en het gemak waarmee de planning nu wordt uitgevoerd zijn uitermate waardevol. Ook voor de toekomst ziet Berg Hortimotive nog kansen en mogelijkheden op het gebied van mobile devices, wat voor nog meer flexibiliteit, inzicht en gemak op de werkvloer moet zorgen. Ook hoopt het bedrijf een interactieve website te creëren, waarbij de klant via een webshop artikelen kan bestellen en de actuele status van het order kan volgen.

Recente nieuwsberichten

Retailgigant A.S. Watson sluit Technology Partnership met Slimstock

De Chinese health & beauty retailer A.S. Watson (ASW), moederbedrijf van o.a. Kruidvat, ICI Paris XL en Trekpleister, heeft Slimstock benoemd tot Technology Partner. De multinational, die over meer dan 14.500 winkels in 24 markten beschikt, startte zijn Technology Partnership Program vorig jaar met als doel meer langetermijnrelaties met zijn partners aan te gaan en zo de noodzakelijke expertise en innovatie te verwerven om zijn digitale transformatie door te voeren.

Merlin® bevochtigingssystemen voor een gezond bedrijf

(advertorial) Relatieve luchtvochtigheid in binnenruimtes zoals kantoren, productiehallen en stockageruimtes is een belangrijke succesfactor voor een economisch gezond bedrijf. Wanneer de luchtkwaliteit te droog is kan dit leiden tot ongewenste veranderingen in de vorm en afmetingen van goederen en producten, of tot problemen die veroorzaakt worden door elektrostatische ladingen.

Quantore pakt uitdagingen bij WMS-update aan met CaptureTech

Quantore, in 1919 opgericht als groothandel in kantoorbenodigdheden, is een coöperatie waarbij bijna 420 kantoorspecialisten, gericht op de B2C- en B2B-markt, zijn aangesloten. In het distributiecentrum van Quantore in het Nederlandse Beuningen liggen ruim 23.000 kantoorbenodigdheden klaar voor verzending.Toen Quantore twee jaar geleden problemen ondervond met de wifi-dekking in zijn dc, deed het een beroep op CaptureTech, dat het bestaande wifi-netwerk verving door Cisco Meraki.

R&G Global Consultants breidt uit naar China

R&G Global Consultants, dat gespecialiseerd is in supply chain management, heeft een nieuw kantoor geopend in Beijing, China en brengt daarmee zijn totale aantal kantoren wereldwijd op elf. De vestiging in Beijing zal worden geleid door Boon How Chong, managing partner voor Groot-China.

Baoli officieel gelanceerd in de Benelux

Het Chinese intern transportmerk Baoli maakt deel uit van de Kion Group, waartoe ook Linde en Still behoren. Baoli Benelux werd als businessunit bij Still ondergebracht en wordt hier nu vanuit die organisatie uitgerold. In tegenstelling tot Still, dat kiest voor directe verkoop aan de eindgebruiker, richt Baoli Benelux zich op lokale dealers die nauw verweven zijn met de regio waarin ze opereren.

Inspiratiesessie Interne Logistiek – 15 november 2018

Wat zijn de uitdagingen en trends binnen de logistiek? Hoe kan u uw magazijn optimaliseren d.m.v. voice picking of pick-to-light? Of wenst u meer informatie over (mobiele) robots of een simulatie van uw productie- en logistieke processen? Registreer nu en ontdek onze oplossingen voor interne logistiek tijdens de inspiratiesessie op 15 november 2018 in Actemium Aalter.

Intrion in handen van ABB Robotics

Intrion maakt sinds kort integraal deel uit van het Zwitserse ABB Robotics, leverancier van industriële robots, robotsoftware en robottoepassingen met een aanwezigheid in 53 landen. De overname door ABB is een vervolg op het partnership dat beide partijen al sinds 1999 hebben.

Descartes zorgt voor importaangifte in nieuw douanesysteem VK

Descartes Systems Group heeft succesvol de eerste importaangifte in het nieuwe douaneaangiftesysteem Customs Declaration System (CDS) van de Engelse douanedienst mogelijk gemaakt. CDS is het nieuwe systeem voor het beheren van douaneaangifteformulieren voor import en export en vervangt het oude CHIEF-systeem (Customs Handling of Import and Export Freight).

Aïda Collette-Sène vervoegt Generix als nieuwe CEO

De Frans-Canadese Aïda Collette-Sène wordt benoemd tot Chief Executive Officer van Generix Group, gespecialiseerd in collaboratieve SaaS-oplossingen voor supply chain en retail. Ze trad, na enkele jaren ervaring binnen grote Noord-Amerikaanse adviesbureaus, in 1996 in dienst bij CGI’s Business Computing Company (CIA), voordat ze in 2007 werd benoemd tot CEO Frankrijk.

VIL ontwikkelt concept voor slimme stadslogistiek

In samenwerking met 22 bedrijven en 4 steden gaat VIL in het project R!sult (Responsive Sustainable Urban Logistics) op zoek naar een geïntegreerde logistieke oplossing voor stadsbeleveringen. Bedoeling is tot een model te komen voor zowel duurzame als economische stadslogistiek, dat gunstig is voor alle stakeholders (producent, stad, logistiek dienstverlener, handelaar en burger).

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.