Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira

Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.

Met in totaal meer dan 1.000 medewerkers levert Peter Hahn al meer dan vijftig jaar mode in het luxe kwaliteits- en prijssegment. Naast thuisbasis Duitsland omvat de afzetmarkt acht andere Europese landen in Centraal- en Noord-Europa. De distributiekanalen bestaan ​​uit postorder (catalogi en e-commerce) en winkels. Betrouwbare artikelverkoopplanning is een belangrijke succesfactor voor inkoop en inkoop. Gezien het grote aantal artikelen, promotionele activiteiten, kanalen en landen was dat met de vorige applicaties slechts in beperkte mate mogelijk.
 
Nog voordat TIA A3 werd geïmplementeerd, was het al duidelijk dat Peter Hahn nog een module nodig had voor artikelgerelateerde verkoopplanning. Binnen die module worden artikelen gepland, gekalenderd en geprojecteerd per promotie en per tijdsperiode. De oplossing omvat ook de mogelijkheid om conclusies te trekken voor toekomstige ontwikkeling uit eerdere planning en die toe te passen.
 
Naast de nieuw ontwikkelde ‘action planning’ maakt Peter Hahn gebruik van de modules ‘Rolling Sales Planning’, ‘Size Key’, ‘Extrapolation’ en ‘Disposition’. Zo moet de geïntegreerde S&OP-software de inhoud van het planningswerk veranderen. Doordat de software al alle benodigde data analyseert en berekent na uitgebreide artikelverkoopplanning, treden de dispatchers bij Peter Hahn voortaan op als planners, beslissers en uitvoerders.

Foto: Peter Hahn

Recente nieuwsberichten

Picking zonder automatisatie

(Advertorial) Functionele pick systemen bestaan zelden uit één enkel systeem. Welke stellingsystemen “gecombineerd” worden hangt af van verschillende factoren. Maar automatisatie hoeft niet in iedere e-commerce situatie de oplossing te zijn.

Fusie CaptureTech en SDT Informatics

CaptureTech uit Dendermonde en SDT Informatics uit Wommelgem gaan voortaan de krachten bundelen. Beide bedrijven zijn actief in het optimaliseren van uiteenlopende logistieke processen met behulp van Automatische Identificatie technieken zoals voice recognition, barcodescanning, RFID en label printing, in combinatie met zelfontwikkelde intuïtieve software en mobiele applicaties.

Jason Scrivens keert als CIO terug naar Aucxis

Na ervaring opgedaan te hebben in de IoT-wereld is Jason Scrivens terug aan boord bij Aucxis, aanbieder van RFID-oplossingen. Vanaf 18 oktober 2021 zal hij er als chief innovation officer deel uitmaken van de directie. Hij vervoegt daarmee CEO Geert Vonck en COO Tom De Decker.

Supply chain management naar hoger niveau

Een stevige basis creëren voor een juiste forecast. Dat was voor Pipelife Nederland de aanleiding om Xeleos Consulting in de arm te nemen. Nu diens pakket Optimact zijn waarde in Enkhuizen heeft bewezen, ontdekken nu ook andere vestigingen de software.

Luc Kremers wordt VP Asia bij Buck Consultants International

Het economische, logistieke en vastgoedadviesbureau Buck Consultants International heeft Luc Kremers benoemd tot vice president Asia. Hij zal de teams van consultants in Singapore en Shanghai leiden vanuit BCI’s regionale hoofdkwartier in Singapore.

Portakabin implementeert ZetesMedea om volledige productlevenscyclus te traceren

Het Britse Portakabin is leverancier van modulaire gebouwen en rekent naast het Verenigd Koninkrijk en Ierland ook Europa tot zijn afzetmarkt. De gebouwmodules worden geproduceerd in York en vervolgens op locatie geassembleerd in de configuratie die de klant heeft gespecificeerd.

WDP verwerft site langs snelweg E17 in Lokeren

Logistiek vastgoedontwikkelaar WDP wordt eigenaar van de DPG Media Services-site langs de E17 in Lokeren. Het gaat om 37.000m² aan bebouwde oppervlakte met bijkomend een oppervlakte van ongeveer 20.000m² aan toekomstig ontwikkelingspotentieel.

Coca-Cola HBC automatiseert met Jungheinrich

Coca-Cola HBC laat in zijn vestiging in Radzymin (Polen) een automatiseringsoplossing bouwen door Jungheinrich. De leverancier van intralogistieke oplossingen kreeg als opdracht de beschikbare ruimte volledig te benutten, nieuwe opslagcapaciteiten te creëren en meer doorvoer te realiseren.

GreyOrange betreedt Belgische markt met diensten voor Active Ants en Bpost

GreyOrange, een internationale softwareleverancier die gebruikmaakt van artificiële intelligentie en machine learning om fulfilmentoperaties te optimaliseren, verzorgt de software- en roboticadiensten in het e-fulfilmentcentrum van Active Ants in Willebroek, België.

OVERWEEGT U EEN GOODS-TO-PERSON (GtP) SYSTEEM? 12 VRAGEN VOOR U BEGINT

(advertorial) 1. WAARVOOR IS HET GESCHIKT? Een GtP oplossing dient de efficiëntie van het orderverzamelen te verhogen en de logistieke kosten te verlagen. Ze is ook geschikt voor bijvoorbeeld de tijdelijke opslag van gepickte bestellingen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.