Manter International vervangt ERP-software met Thinkwise

Manter International uit het Nederlandse Emmen is een fabrikant van weeg- en verpakkingsmachines voor verse aardappelen, groentes en fruitsoorten en levert wereldwijd aan meer dan vijftig landen.

Bij de oprichting van Manter in 1995 ging de onderneming van start met een eigen maatwerk ERP-oplossing die door één persoon werd ontwikkeld en onderhouden. “Dat vormde een risico voor de continuïteit van de software”, weet directeur en eigenaar Peter Lenferink. “Alle kennis was ondergebracht bij die ene persoon. Ook waren er geen mogelijkheden voor technologische en functionele doorontwikkeling. Wij wilden bijvoorbeeld de routinewerkzaamheden, zoals de orderinvoer, automatiseren en gezien de internationale ontwikkeling kwam ook de wens om via het web te kunnen werken naar voren. Om de groei van Manter door te zetten, hadden wij behoefte aan bedrijfssoftware die onze bedrijfsprocessen 100% ondersteunt en voldoet aan de hedendaagse technologische mogelijkheden.” Een overstap naar nieuwe bedrijfssoftware lag voor de hand.


De keuze viel op Thinkwise. Nog tijdens de acquisitiefase moderniseerde Thinkwise de bestaande bedrijfssoftware onder een nieuwe database en maakte ze direct beschikbaar voor Windows, web, tablets en smartphone. In het vervolgtraject vertaalde Thinkwise de functionaliteit één op één naar de nieuwe omgeving.
Manter ondervond meteen de hogere flexibiliteit van de nieuwe software (TAWIN, Thinkwise Application Without any Interesting Name). “De moderne GUI is erg gebruikersvriendelijk en de performance is sterk verbeterd. Er wordt sneller en efficiënter gewerkt en er worden aanwijsbaar minder fouten gemaakt”, zo luidt het. “Managementinformatie is altijd up to date. We hebben nu overal en altijd direct inzicht in de status van de orders, de actuele voorraad en de bestellingen. Dat heeft ervoor gezorgd dat de kwaliteit van onze leveringen verbeterd is.”

In de toekomst wil Manter de service naar zijn klanten verder verbeteren en TAWIN optimaliseren en uitbreiden. Zo wil het bijvoorbeeld klanten de mogelijkheid gaan bieden via een webportal hun offerte- en orderafhandeling te volgen zodat telefonisch contact over de orderstatus minder nodig is.

Recente nieuwsberichten

Infor gaat nieuw partnership aan met Korade

Infor, aanbieder van zakelijke cloud-software met sectorspecifieke specialisaties, is een officieel partnership aangegaan met Korade. Het adviesbureau uit het Nederlandse Bunnik is gespecialiseerd in het implementeren, optimaliseren en migreren van bedrijfsprocessen voor organisaties in de Benelux.

Virtueel evenement over automatisering en uitdagingen in de voedingsindustrie

(Advertorial) Dematic organiseert op 23 en 24 juni een virtueel evenement over de rol en toegevoegde waarde van automatisering voor het oplossen van de volgende uitdagingen: ● Vergrijzing zorgt voor een tekort aan werknemers ● Door maatwerk te produceren groeit de behoefte aan track & trace ● Vraag naar efficiëntere, duurzamere productie neemt toe Registreer hier gratis…

Dachser breidt crossdock center in Willebroek uit

Omdat de vestiging van Dachser in Willebroek na vijftien jaar te klein was geworden, verhuisde de logistiek dienstverlener in 2014 naar een nieuw dedicated crossdock center op industrieterrein de Hulst. Door de groei van Europese groupage-activiteiten is ook dat gebouw ondertussen evenwel te klein geworden.

IDS creëert meer transparantie met RTTV-oplossing van Shippeo

Shippeo, aanbieder van oplossingen voor ‘realtime transportation visibility’ (RTTV), gaat een strategisch partnership aan met IDS, gespecialiseerd in 4PL Logistics Control Towers. Met de actieve betrokkenheid van zijn klant DSM, een wereldspeler op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, is IDS gestart met de implementatie van Shippeo’s RTTV-platform.

P&O Ferrymasters bouwt warehouse voor havengebonden logistiek in Genk

P&O Ferrymasters heeft een overeenkomst gesloten met Genk Green Logistics voor de bouw van een nieuw magazijn van 10.000m² in de buurt van de haven van Genk. Daarmee wil P&O Ferrymasters naar eigen zeggen zijn pan-Europese spoorweg-, weg- en warehousingnetwerk verder versterken en met havengerichte logistieke oplossingen tegemoet komen aan de bedrijven die hun supply chain willen herconfigureren op dit cruciale moment voor internationale handel en economisch herstel.

Rainbow Logistics IT onder de vleugels van Navitrans

Op 1 juni 2021 werden alle Navitrans-activiteiten van het Nederlandse Rainbow Logistics IT ondergebracht bij Navitrans. Dat betekent dat het volledige Rainbow Navitrans team voortaan verder gaat onder de vleugels van Navitrans Benelux. Na de integratie van de Deense partner Adacta in 2016 is dit een volgende stap in de groeistrategie van de in Kortrijk gevestigde softwareleverancier, die sinds begin 2020 in handen is van het Canadese Valsoft.

Group of Butchers optimaliseert met SaaS WMS van Davanti en robuuste scanners

Group of Butchers produceert voornamelijk private label vleeswaren voor de retail, het gespecialiseerde kanaal en de out-of-home-markt. Dat doet het met een team van ruim zevenhonderd medewerkers op vijftien productielocaties, verspreid over Nederland, België en Duitsland.

Future Logistics Hub leidt West-Vlaamse kmo’s naar Physical Internet

Physical Internet is een belangrijke sleutel voor een duurzame logistieke toekomst. Daarom ontwikkelt POM West-Vlaanderen met de Future Logistics Hub in de ABC-toren van Zeebrugge een interactief belevingscentrum om bedrijven, organisaties en universiteits- en hogeschoolstudenten te informeren en te inspireren.

Transuniverse Forwarding heeft met Europa Road een nieuwe partner in Engeland

Transuniverse Forwarding uit Wondelgem (Gent) heeft een samenwerkingsakkoord in de groepage gesloten met de Britse groep Europa Worldwide. Concreet betekent dit dat de divisie ‘Europa Road’ van Europa Worldwide sinds 1 juni 2021 exclusief agent in Engeland van de Belgische groepagespecialist is en omgekeerd.

Dematic automatiseert distributiecentrum voor Kering in Noord-Italië

Dematic, aanbieder van intralogistieke oplossingen, maakt bekend dat het geautomatiseerde distributiecentrum voor de wereldwijde luxegroep Kering in het Noord-Italiaanse Trecate bijna is voltooid. De nieuwe wereldwijde logistieke hub van Kering heeft een oppervlakte van ruim 162.000m².

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.