Manhattan introduceert GenAI in supply chain commerce

Foto: Pixabay

Manhattan Associates presenteert twee nieuwe oplossingen: Manhattan Active Maven en Manhattan Assist. Manhattan Active Maven is een gespecialiseerde ‘generative artificial intelligence’ (GenAI)-oplossing voor klantenservice, terwijl Manhattan Assist geavanceerde GenAI-mogelijkheden aan alle bestaande Manhattan Active-oplossingen moet toevoegen. Met de technologie wil Manhattan Associates interacties met consumenten transformeren en de manier waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken, verbeteren.

Manhattan Active Maven maakt gebruik van GenAI-technologie om de klantervaring te verbeteren en tegelijkertijd de operationele kosten te verlagen. De oplossing biedt een door GenAI aangedreven chatbot voor consumenten en een verzameling GenAI-functies gericht op het verbeteren van de efficiëntie en servicenormen van klantenservicemedewerkers. Manhattan Active Maven is gebouwd binnen de omnichannel commerce-oplossing van Manhattan en onderscheidt zich volgens de leverancier als de eerste door GenAI aangedreven chatbot voor klantenservice met native toegang tot bestellingen, betalingen, winkellocaties en productbeschikbaarheid.

Manhattan heeft de vooruitgang in Large Language Models (LLM’s) benut om de chatbotervaring voor en na de aankoop opnieuw vorm te geven. Zo moet Manhattan Active Maven gepersonaliseerde reacties creëren die dynamisch en contextueel zijn, vergelijkbaar met de reacties van medewerkers op de klantendienst. Manhattan Active Maven zou ook eenvoudig te implementeren zijn: “er zijn geen regels, scripts of integraties vereist. Retailers integreren het simpelweg op hun website en de oplossing gaat aan de slag”, aldus de softwareleverancier.

De tweede nieuwkomer, Manhattan Assist, is een door GenAI aangedreven assistent die contextuele antwoorden moet bieden op alle vragen over onder meer productfunctionaliteit en API-structuren. Manhattan Assist geeft ook een samenvatting in natuurlijke taal van hoe Manhattan Active-applicaties momenteel zijn geconfigureerd. Deze nieuwe functie is inbegrepen bij alle Manhattan Active Solution-abonnementen en biedt ondersteuning op platformniveau voor meerdere persona’s, rollen en functies.

Recente nieuwsberichten

Picavi verzorgt wereldwijde uitrol van pick-by-vision smart glasses vanop afstand

Het Amerikaanse Neovia Logistics is momenteel bezig met de wereldwijde uitrol van smart glasses in zijn vestigingen. Opvallend aan het project is dat de ondersteuning bij de installatie – gezien de huidige coronapandemie – vanop afstand gebeurt door het team van Picavi, leverancier van pick-by-vision-systemen.

SupplyStack introduceert nieuwe Time Slot Booking oplossing

SupplyStack, een logtech scale-up uit Antwerpen, lanceert met Time Slot Booking een oplossing waarmee vervoerders online een afspraak kunnen boeken bij de verlader om goederen te komen laden of lossen. Met de Time Slot Booking tool kunnen vervoerders op een eenvoudige manier slots inplannen en milestones updaten, wat het proces voorspelbaar en transparant maakt.

Gaston Schul neemt Tradeblox over

Full-service douanedienstverlener Gaston Schul heeft in het eerste kwartaal van 2020 de overname van de Nederlandse startup Tradeblox afgerond. De overname past binnen de ambitie van Gaston Schul om een Europese one-stop customs shop neer te zetten.

PwC drijft samen met Cognite en OutSystems industriële digitalisering op

PwC, Cognite en OutSystems hebben een strategisch partnership gesloten om klanten in de maakindustrie en energie- en nutssectoren te voorzien van oplossingen voor digitale transformatie. Met het partnership willen ze datawetenschappers en ingenieurs in die sectoren de mogelijkheid bieden om applicaties te ontwikkelen waarbij data effectief worden ingezet door ze uit complexe datapijplijnen te halen en ze te contextualiseren.

PostNL bouwt eerste sorteer- en distributiecentrum in België

Om verder in te spelen op de groeiende e-commerce markt, start PostNL met de bouw van een hoogtechnologisch sorteer- en distributiecentrum in Willebroek. In 2019 nam PostNL al drie hoogtechnologische sorteer- en distributiecentra in gebruik in Nederland.

Renovatie en uitbreiding River Terminal Wielsbeke gestart

De Vlaamse Waterweg nv en POM West-Vlaanderen zijn van start gegaan met de verdere renovatie en uitbreidingswerken van de binnenvaartterminal in Wielsbeke. River Terminal Wielsbeke is een regionaal overslagcentrum langs de Leie. In dit overslagcentrum worden goederen gestockeerd en wisselen ze van transportmiddel, bijvoorbeeld van vrachtwagen naar binnenschip of omgekeerd.

PostNL neemt minderheidsbelang in healthcare-tak van CB

Nog nieuws van PostNL is dat het voornemens is een partnership aan te gaan met logistiek dienstverlener CB. Vanuit het nieuwe partnership ‘CB Healthcare’ willen PostNL en CB intensiever gaan samenwerken en klanten in de zorgsector voorzien van een breed aanbod aan logistieke oplossingen, zoals de levering van wondzorgproducten en incontinentiemateriaal aan huis en bij zorginstellingen.

Phi Data lanceert SmartProximity voor safety distancing op de werkvloer

Phi Data, ontwikkelaar en integrator van Smart Edge-oplossingen voor automatische identificatie- en lokalisatie, lanceert met SmartProximity, een gebruiksklare oplossing om safety distancing op de werkvloer te ondersteunen en op te volgen.

Petfood e-tailer Zoomalia breidt intralogistiek uit met Boa Concept

Zoomalia, dat in 2009 door de huidige CEO Pierre-Adrien Thollet werd opgericht, realiseerde in 2019 een groei van 60% met een omzet van bijna 40 miljoen euro. Om aan de blijvende groei en het toenemende aantal bestellingen te kunnen blijven voldoen, besloot de Franse e-tailer gespecialiseerd in de online verkoop van dierenvoeding, zijn intralogistieke installatie uit te breiden.

Gratis testkits ‘Social Distancing Alarms’ voor logistiek

Zolang er geen vaccin voorhanden is, zullen social distancing maatregelen een belangrijke rol blijven spelen in het beheersen van Covid-19. Voor productiebedrijven, retailers en logistieke dienstverleners is het een grote uitdaging om altijd een minimale afstand van 1,5 meter tussen hun operatoren te behouden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.