Makro centraliseert met Slim4 van Slimstock

Makro, al ruim 50 jaar actief als full service groothandel voor met name ondernemend Nederland, besloot een optimaliseringstraject aan te gaan om zijn supply chain toekomstbestendiger te maken. Dat traject werd ondersteund door Slim4, de software voor voorraadoptimalisering van Slimstock. Die oplossing heeft er mee voor gezorgd dat de overgang van een decentrale naar een centrale werkwijze soepel verliep. Met de oplossing kan Makro nu beter inspelen op grillige vraagpatronen en boekt het vooruitgang op het vlak van efficiency, inzicht en beschikbaarheid.

De bestellingen van de verschillende vestigingen van Makro verliepen altijd decentraal. Dat zorgde voor een grote variatie in de manier waarop de voorraad werd beheerd en kostte medewerkers ontzettend veel tijd. Daarom werd besloten het roer om te gooien en het voorraadbeheer te centraliseren. Slimstock werd ingeschakeld om Slim4 te implementeren en om Makro in het proces bij te staan.
Naast een efficiëntere werkwijze zorgt Slim4 ervoor dat Makro flexibeler kan reageren op veranderingen in de vraag. Bij grote orders vanuit lokale vestigingen vindt er geen vertraging meer plaats bij het doorgeven aan het centrale DC. De software zorgt er automatisch voor dat er bij onverwachte pieken een extra order wordt geplaatst. Indien nodig wordt ook de centrale voorraad direct aangevuld.
 
Een bijkomend voordeel dat Slim4 opleverde, was dat Makro goed kon omgaan met de coronapandemie. Ondanks de impact ervan liepen de bestellingen dankzij Slim4 automatisch door en via notificaties wisten planners welke zaken hun directe aandacht nodig hadden. Tijd die er vroeger niet was, wordt nu ingezet om te focussen op de uitzonderingen. Op momenten dat het nodig was, sprongen de consultants van Slimstock zelfs bij om te helpen.
Foto: Makro – Slimstock

Recente nieuwsberichten

Nieuwe fulfilmentcentrum voor Frisco.pl

(Advertorial) VIDEO Om de basis te leggen voor de geplande groei in de komende jaren, bouwde de Poolse e-commerce specialist Frisco.pl ongeveer 13 kilometer ten noorden van Warschau een nieuw fulfilmentcentrum met hoge capaciteit. De sterk geoptimaliseerde oplossing over een oppervlakte van 11.000 vierkante meter heeft vier temperatuurzones en stelt Frisco in staat om tot vier keer zoveel orders per dag te verwerken dan voorheen.

Event Logistiek & E-commerce | 7 juni

(Advertorial) Wilt u meer weten over geautomatiseerde orderpick concepten én over hoe Active Ants Belgium en bol.com hun verpakkingsprocessen (geautomatiseerd) hebben ingericht? Meld u dan aan voor Groenewout's kennis- en netwerkevent op woensdag 7 juni bij het Kasteel Sint-Michiels in Sint-Katelijne-Waver.

Auchan Retail Luxemburg schakelt Skypod-technologie van Exotec in

Exotec, leverancier van robotoplossingen voor magazijnen, zet zijn eerste stappen op de Luxemburgse markt. Auchan Retail Luxemburg werkt vanaf nu namelijk met het Skypod-orderverzamelsysteem van Exotec. Met drie hypermarkten, vier afhaalpunten en twaalf buurtwinkels zocht Auchan Retail Luxemburg naar een oplossing om zijn opslag- en orderverzamelsysteem te verbeteren.

Veerle Van Puyenbroeck nieuwe COO bij SAP België & Luxemburg

SAP Belgium & Luxembourg (BeLux) heeft Veerle Van Puyenbroeck aangesteld als de nieuwe chief operating officer (COO). Veerle Van Puyenbroeck heeft meer dan zeven jaar ervaring bij SAP en vervulde er verschillende rollen, waarvan meest recent die van sales director key accounts SAP BeLux.

Volvo profiteert van opmars elektrische trucks

Volgens berichtgeving van Volvo Trucks bekleedt de vrachtwagenproducent zowel in Europa als in Noord-Amerika de leiderspositie in de markt voor zware elektrische trucks, na het eerste kwartaal van 2023. In het eerste kwartaal van 2023 werden in Europa in totaal 600 elektrische vrachtwagens van 16 ton en meer geregistreerd.

Webfleet en RIO werken samen aan geïntegreerde fleet management oplossing voor MAN

Bridgestone Mobility Solutions, onderdeel van Bridgestone, heeft de samenwerking aangekondigd met de digitale dienstverlener RIO, onderdeel van Traton SE en zusterbedrijf van de bedrijfswagenmerken MAN, Scania en Volkswagen Truck & Bus. Binnen de overeenkomst gaat Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, de integratie van zijn telematicaoplossingen met de bestaande OEM-hardware RIO Box van MAN mogelijk maken in alle trucks van MAN.

Na Fnac Madrid gaat ook Fnac Lissabon in zee met Ferag

Na een eerste, succesvol afgerond project bij Fnac in de Spaanse hoofdstad, heeft Fnac Darty een nieuwe projectovereenkomst getekend met Ferag, aanbieder van intralogistieke oplossingen. De retailer in entertainmentproducten zal zijn nieuwe, volledig geïntegreerde omnichannel-distributiecentrum in Lissabon, Portugal, samen met Ferag implementeren.

ESW en FedEx Express bieden bedrijven gezamenlijk e-commerce en verzendopties

ESW, een wereldwijd direct-to-consumer e-commerce bedrijf, en FedEx Express, dochtermaatschappij van FedEx Corp. en een van ’s werelds grootste transportbedrijven voor expresvervoer, hebben een strategische samenwerking aangekondigd die geïntegreerde e-commerce en verzendmogelijkheden biedt voor Europese bedrijven die willen groeien door internationaal te gaan.

Bezoek CASA en Van Oirschot

Op donderdag 25 mei '23 nodigen Value Chain en partners Centric, SEEBURGER en Logflow u uit voor een nieuwe Value Chain bustour. Tijdens deze bustour bezoeken we het distirbutiecentrum van CASA en het magazijn Van Oirschot. Programma 9u00: vertrek van P & R Herentals West naar CASA  9u30 – 11u00: uiteenzetting en rondleiding CASA Presentatie over de strategie van CASA, de implementatie van e-commerce en toekomstige uitdagingen Rondleiding in het state-of-the-art magazijn van CASA  11u00: vertrek vanuit Olen naar Van Oirschot  11u30: bezoek Van Oirschot  11u30 – 12u15: uiteenzetting over het B2B EDI-migratieproject 12u15 – 13u00: uiteenzetting over het transformatieproces van manueel magazijn naar een state-of-the-art warehouse 13u00 – 13u30: lunch 13u30 – 14u30: Rondleiding magazijn 14u30: terugrit naar P & R Herentals 15u00: einde Klik hier voor het programma in detail.

Still speelt met nieuwe productlijn in op veranderende klanteneisen

Met de introductie van de ‘Classic Line’ serie voegt aanbieder van intralogistieke oplossingen Still nieuwe instapoplossingen aan zijn portfolio toe. Tegelijkertijd breidt Still zijn doelgroep uit met bedrijven met minder complexe intralogistieke eisen, maar een hoog kwaliteitsbewustzijn.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.