Maersk Line zet Riverbed in bij digitale transformatie
Containervervoerder Maersk Line, onderdeel van de Maersk Group, heeft gekozen voor Riverbed SteelCentral om bedrijfskritische applicaties en diensten te monitoren en bottlenecks in de performance in de hele organisatie op te lossen. Riverbed en Maersk sloten daarvoor een vijfjarig contract.
De digitalisering bij Maersk Line is aanzienlijk. Terwijl vijf jaar geleden nog twintig procent van de omzet digitaal was, is dat nu meer dan negentig procent. “Nu we steeds verder komen in onze digitale transformatie, is het essentieel dat we beschikken over een schaalbare, stabiele infrastructuur voor het digitaal platform en end-to-end inzicht in onze digitale diensten”, luidt het bij de containervervoerder.
Uptime van applicaties is voor Maersk Line erg belangrijk: van klanten die containerruimte boeken en via een trackingsysteem volgen, tot en met Maersk Line’s eigen zeelieden die bedrijfsprocessen probleemloos moeten kunnen laten verlopen. Het bedrijf ging op zoek naar een architectuuroplossing die het nodige inzicht en de transparantie kon bieden om vast te stellen waar de zwakke punten in de infrastructuur zitten, om ze dan snel te kunnen herstellen.
Met Riverbed SteelCentral krijgt Maersk een ontwikkelcyclus die hen helpt snel te reageren, dwingt proactief te zijn en voorspellend vermogen biedt, waardoor de containervervoerder preventief te werk kan gaan. De oplossing biedt inzicht in netwerken, applicaties en eindgebruikers. Die technologie moet daarnaast een krachtige backbone vormen voor de digitale initiatieven van andere merken binnen de Maersk Group.