Machine learning in de intralogistiek

(Advertorial)Artificiële intelligentie en machine learning worden ook steeds meer toegepast in de material handling-sector. Doorheen de toeleveringsketen zijn er veel plaatsen die latente informatie met een groot potentieel om processen efficiënter te maken bevatten. Dit heeft zowel betrekking op de prestaties van een volledig systeem als op individuele elementen. Door machine learning te gebruiken, kunnen bedrijven efficiëntere workflows creëren. Zo kunnen bestellingen foutloos en met maximale snelheid worden gepickt en naar klanten worden verzonden.

TGW wil gericht gebruik maken van machine learning en het enkel toepassen waar bedrijven er ook echt voordeel uit kunnen halen. Dat is bijvoorbeeld het geval als patronen in grote databases geïdentificeerd kunnen worden en de workflows geoptimaliseerd kunnen worden. TGW bekijkt machine learning daarom vanuit drie perspectieven: het objectniveau, het materiaalstroomniveau en het machineniveau.
 
Objecten kunnen bijvoorbeeld worden gepickt door de zelflerende orderpickingrobot Rovolution. Deze robot reageert volledig zelfstandig op onverwachte gebeurtenissen, zoals een artikel dat tijdens het grijpen valt. Doordat de robot zelf een oplossing zoekt, kan de klok rond ononderbroken gewerkt worden. Een zeer complex algoritme analyseert de gegevens om een inzicht van het scenario te ontwikkelen, waardoor het mogelijk wordt de situatie te beoordelen en te classificeren. Op basis van deze analyse kan de Rovolution-robot autonome beslissingen nemen over hoe om te gaan met een artikel dat moet worden gepickt.
 
Op het gebied van materiaalstroomniveau kan machine learning helpen om het systeem aan te sturen zodat er geen bottlenecks ontstaan en alle werkplekken gelijkmatig bezet zijn. TGW ontwikkelt momenteel voorspellingsmodellen waarmee een systeem nauwkeurig kan worden aangepast om seizoenfluctuaties of veranderingen in het bestelgedrag van klanten op te vangen. De modellen herkennen patronen die niet direct zichtbaar zijn voor het menselijk brein. Dit versnelt het proces van conclusies trekken en het nemen van beslissingen.
 
Op machineniveau is de belangrijkste taak het analyseren en begrijpen van de toestand van individuele componenten, bijvoorbeeld als onderdeel van condition monitoring. Dat maakt
het mogelijk om downtime te verminderen door in een vroeg stadium data en tijden in te plannen voor onderhoud.
 
Lees meer op: https://www.tgw-group.com/us/news/press-releases/2020/how-machines-learn-machine-learning-in-intralogistics

Recente nieuwsberichten

Inloggegevens hergebruiken vormt steeds groter risico voor bedrijven

Cybercriminelen gebruiken steeds vaker ‘credential stuffing tools’ om (bedrijfs)accounts over te nemen. Daarmee kunnen ze in één keer grote sets gelekte inloggegevens geautomatiseerd invoeren op loginpagina’s om zo naar matches met bestaande accounts te zoeken.

Joint venture tussen UPS en het Chinese SF Holding

Binnen de joint venture zullen UPS en SF Holding, het moederbedrijf van SF Express, samen internationale leveringsdiensten ontwikkelen en aanbieden. Het joint services aanbod combineert het uitgebreide Chinese netwerk van SF, wat meer dan 13.000 servicepunten omvat in de wereldwijd grootste en snelst groeiende pakketbezorgingsmarkt, met het wereldwijde geïntegreerde netwerk in meer dan 220 landen van UPS.

Manhattan Associates lanceert Omnichannel-as-a-Service platform

‘Manhattan Active Omni Solution’ is een omnichannel-as-a-service platform voor bedrijven die snel moeten reageren op de veranderende eisen van de digitale consument. De oplossing combineert ordermanagement en store fulfilment applicaties met de nieuwe generatie point of sale en clienteling applicaties op één platform dat cloud native, versionless en volledig uitbreidbaar is.

35.000 banen in distributie bedreigd door robotisering

Robotisering zorgt de komende 15 jaar voor het verlies van 35.000 arbeidsplaatsen in Nederlandse distributiecentra. Dat besluit het logistiek, economisch en vastgoed adviesbureau Buck Consultants International in de eerste nationale studie ‘Robotisering in warehouses’.

Tony’s Chocolonely realiseert groei in Amerika

(advertorial) In retail is soepele en foutloze communicatie met ketenpartners pure noodzaak. Helemaal als bedrijven groeien en uitbreiden naar Europese of wereldwijde markten. Tony’s Chocolonely optimaliseerde het orderproces en de elektronische communicatie met retailers en distributeurs in de Verenigde Staten, dankzij een schaalbare EDI oplossing die meegroeit met de business.

Losberger neemt De Boer Structures over

De aandeelhouders van Losberger Holding GmbH en De Boer Structures Holding BV hebben overeenstemming bereikt over de overname van De Boer door Losberger. De overname zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2017 worden afgerond. De leveringsprogramma’s van Losberger en De Boer zijn complementair aan elkaar, zowel gezien vanuit de klant, geografische spreiding als vanuit het producten- en dienstenportfolio.

Hyster werkt aan elektrische trucks

Hyster Company heeft aangekondigd dat het binnenkort begint met het testen van de zwaarste heftrucks voorzien van elektromotoren. Het bedrijf stelt dat havens en de zware industrie in de nabije toekomst hun machinepark met Big Trucks kunnen elektrificeren en dat betekent zero-emission trucks, maar wel met vergelijkbare prestaties gedurende de hele dag.

Young & Partners opent nieuw kantoor in Kortrijk

Om de groeiambities van Navitrans in het buitenland waar te kunnen maken, ruilde Young & Partners, leverancier van logistieke software, zijn bestaande kantoor in Harelbeke voor een nieuw hoofdkantoor. Het kantoor is gelegen op de oude site van de Kortrijkse Katoenspinnerij langs het Kanaal in Kortrijk.

SAP verbetert en vereenvoudigt zijn analytics-portfolio

De vernieuwde oplossingen moeten klanten onder andere een beter inzicht geven in hun cloud-business en hybride omgevingen. Ook de mogelijkheden van het digitale innovatiesysteem SAP Leonardo zijn uitgebreid. Tot de opvallendste innovaties behoort een update van de SAP Analytics Cloud (voorheen SAP BusinessObjects Cloud), die voor deze maand gepland staat.

Prijsindex op laagste niveau in 8 jaar terwijl de dieselindex blijft stijgen

Uit de 31ste editie van de Transport Market Monitor (TMM) van Transporeon en Capgemini Consulting – een kwartaalpublicatie over de dynamiek van de transportmarkt – blijkt dat de transportprijzen in het eerste kwartaal van 2017 met 9,0% gedaald zijn, vergeleken met het vierde kwartaal van 2016.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.