Machine learning in de intralogistiek

(Advertorial)Artificiële intelligentie en machine learning worden ook steeds meer toegepast in de material handling-sector. Doorheen de toeleveringsketen zijn er veel plaatsen die latente informatie met een groot potentieel om processen efficiënter te maken bevatten. Dit heeft zowel betrekking op de prestaties van een volledig systeem als op individuele elementen. Door machine learning te gebruiken, kunnen bedrijven efficiëntere workflows creëren. Zo kunnen bestellingen foutloos en met maximale snelheid worden gepickt en naar klanten worden verzonden.

TGW wil gericht gebruik maken van machine learning en het enkel toepassen waar bedrijven er ook echt voordeel uit kunnen halen. Dat is bijvoorbeeld het geval als patronen in grote databases geïdentificeerd kunnen worden en de workflows geoptimaliseerd kunnen worden. TGW bekijkt machine learning daarom vanuit drie perspectieven: het objectniveau, het materiaalstroomniveau en het machineniveau.
 
Objecten kunnen bijvoorbeeld worden gepickt door de zelflerende orderpickingrobot Rovolution. Deze robot reageert volledig zelfstandig op onverwachte gebeurtenissen, zoals een artikel dat tijdens het grijpen valt. Doordat de robot zelf een oplossing zoekt, kan de klok rond ononderbroken gewerkt worden. Een zeer complex algoritme analyseert de gegevens om een inzicht van het scenario te ontwikkelen, waardoor het mogelijk wordt de situatie te beoordelen en te classificeren. Op basis van deze analyse kan de Rovolution-robot autonome beslissingen nemen over hoe om te gaan met een artikel dat moet worden gepickt.
 
Op het gebied van materiaalstroomniveau kan machine learning helpen om het systeem aan te sturen zodat er geen bottlenecks ontstaan en alle werkplekken gelijkmatig bezet zijn. TGW ontwikkelt momenteel voorspellingsmodellen waarmee een systeem nauwkeurig kan worden aangepast om seizoenfluctuaties of veranderingen in het bestelgedrag van klanten op te vangen. De modellen herkennen patronen die niet direct zichtbaar zijn voor het menselijk brein. Dit versnelt het proces van conclusies trekken en het nemen van beslissingen.
 
Op machineniveau is de belangrijkste taak het analyseren en begrijpen van de toestand van individuele componenten, bijvoorbeeld als onderdeel van condition monitoring. Dat maakt
het mogelijk om downtime te verminderen door in een vroeg stadium data en tijden in te plannen voor onderhoud.
 
Lees meer op: https://www.tgw-group.com/us/news/press-releases/2020/how-machines-learn-machine-learning-in-intralogistics

Recente nieuwsberichten

Vacature Sr. Adviseur Warehouse & Logistics Systems Engineering

(Senior) Adviseur Warehouse & Logistics Systems Engineering Groenewout biedt je de unieke mogelijkheid om het gehele proces te doorlopen van ontwerp tot aan de opstart van een Europees logistieke operatie. Binnen deze projecten heb je een grote zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

Onderzoek Progress duidt op sterke opmars van SaaS, databeveiliging, open analytics en datastandaarden

Progress heeft de resultaten bekendgemaakt van zijn 2017 Data Connectivity Outlook-onderzoek. Voor dat onderzoek peilde Progress bij 1200 informatici binnen diverse rollen en variërende industrieën wereldwijd naar hun kijk op adoptietrends, prioriteiten en uitdagingen op het gebied van big data en analytics.

Corneel Geerts bestelt 20 beveiligde opleggers voor groei in wijntransport

Wijntransport is al jaren een corebusiness voor Corneel Geerts. Wekelijks zijn ongeveer 40 van de in totaal 120 trailers van het bedrijf onderweg met wijn. Terwijl vroeger vooral in Frankrijk wijn werd opgehaald, ervaart het transportbedrijf de laatste tijd een forse groei van de vraag in heel Zuid-Europa.

Vacature Adviseur Supply Chain / Logistics Modeler

Groenewout biedt je de unieke mogelijkheid om te werken in een flexibele, professionele en ambitieuze werkomgeving waarin Logistieke en Supply Chain Management projecten centraal staan. Binnen deze projecten heb je een grote zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.

Salesforce lanceert Sales Cloud Einstein Forecasting

CRM-aanbieder Salesforce kondigt de nieuwe generatie van Sales Cloud Einstein aan en introduceert daarmee AI in elke stap van de verkoopcyclus. De nieuwe Einstein Forecasting moet sales managers een beter beeld en meer informatie bieden om de inkomsten uit de verkoop preciezer te voorspellen in elk stadium van de verkoopcyclus.

Planningstool Terneuzen nu ook bestemd voor binnenvaart

Met de Planningstool Binnenvaart Terneuzen kunnen schippers zich voortaan vooraf melden om door de sluis te varen. Zo kunnen binnenvaartschepen eerder worden ingepland voor een schutting. Van 2018 tot en met 2022 wordt aan de Nieuwe Sluis Terneuzen gebouwd en kunnen de wachttijden voor de scheepvaart oplopen.

PostNL verhoogt traceablity met handhelds van Panasonic

Panasonic Computer Product Solutions sloot recent een overeenkomst met PostNL voor de levering van bijna 5.000 robuuste Toughpad FZ-N1 handhelds. De nieuwe handhelds moeten ervoor zorgen dat de klanten van PostNL kunnen vertrouwen op een steeds betere, realtime traceability van hun bestelling, vanaf de sorteercentra tot aan het leveradres.

Swisslog brengt volledig geautomatiseerde mixed pallet oplossing

De robotgebaseerde ACPaQ-oplossing is ontworpen om het palletiseerproces volledig te automatiseren en is de nieuwste mijlpaal in de samenwerking van Swisslog en roboticaleverancier KUKA. Het nieuwe palletiseersysteem kent een erg modulair ontwerp, dat robotica-oplossingen voor depalletiseren en palletiseren combineert met CycloneCarrier shuttle technologie.

UPS laat handelaars retourzendingen beter beheren

Met ‘UPS Returns Manager’, een gratis online tool, wil UPS e-commerce handelaars de mogelijkheid bieden retourzendingen op hun maat af te stemmen en te beheren zonder dat ze daarvoor nieuwe technologie in hun eigen IT-systemen hoeven te integreren.

Hoogvliet kiest Witron voor automatisering van omnichannel logistiek

Witron realiseert in Bleiswijk (Zuid-Holland) een modern geautomatiseerd distributiecentrum voor alle distributiekanalen van de Nederlandse supermarktketen Hoogvliet. Het strategische doel van Hoogvliet bestaat erin de “meest attractieve omnichannel supermarkt binnen zijn marktgebied” te worden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.