LPP rolt wereldwijd RFID uit met Checkpoint Systems
De Poolse retailgroep LPP gaat voor zijn modemerk ‘Reserved’ wereldwijd een radio frequency-identificatieprogramma (RFID) inzetten. Daarvoor neemt LPP Checkpoint Systems in de arm, waarop het al langer een beroep doet voor EAS-technologie (elektronische artikelbeveiliging).
LPP zal het RFID @source-programma in de hele distributieketen inzetten: van fabriek tot LPP’s e-commerceplatform, en in meer dan 1.700 outlets in 23 landen. Bedoeling is de productbeschikbaarheid, operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.
Met het RFID @source-programma arriveren de producten verkoopklaar in de winkel. Daardoor kan het winkelpersoneel leveringen in kortere tijd controleren en de voorraadnauwkeurigheid vergroten.
Checkpoint zal met de leveranciers van LPP samenwerken om ervoor te zorgen dat harde en zachte RFID-tags bij de bron, bij het vervaardigen van de kleding, worden aangebracht. Verder heeft LPP ook RFID-tunnels in zijn distributiecentra laten plaatsen, wat moet zorgen voor nauwkeurige controle van in- en uitgaande goederen.
Dankzij het hergebruik van Checkpoints RFID-hardtags draagt LPP ook zorg voor een verantwoorde productie, aangezien alle tags binnen de distributieketen opnieuw kunnen worden ingezet. Hergebruikte hardtags worden naar Checkpoints renovatiecentrum met integraal kwaliteitszorgsysteem teruggestuurd. Pas daarna worden de tags naar het distributiecentrum of de leveranciers van LPP doorgesluisd om bij de bron te worden getagd.
Foto: LPP - Reserved