L’Oréal zet drone in om te inventariseren

Cosmétique Active International (CAI), een divisie van L'Oréal Groep, gaat in zijn logistieke centrum nabij het Franse Vichy de warehouse-oplossing Eyesee van Hardis Group implementeren. Deze autonoom vliegende drone zal er een deel van de wettelijk verplichte jaarlijkse inventaris uitvoeren.

In het logistieke centrum van CAI worden alle afgewerkte producten voor de merken La Roche-Posay, Vichy, Sanoflore, Roger&Gallet SkinCeuticals en CeraVe geleverd, opgeslagen en vervolgens naar de 50 filialen wereldwijd verstuurd. Tot voor kort gebruikte het logistieke platform ‒ met een opslagcapaciteit van 25.000 palletplaatsen ‒ elk jaar een tiental hoogwerkers voor zijn inventarisatie.
In juli 2018 ging CAI een partnership aan met Hardis Group om de warehouse-oplossing Eyesee te testen in operationele omstandigheden en de voorraden in een deel van het magazijn met een drone te inventariseren. Na de gunstige resultaten van de testfase zal CAI de oplossing in 2019 gebruiken om de volledige magazijnvoorraad in het logistieke centrum te inventariseren.
 
In combinatie met het standaardiseren van de etiketten en de positie van de pallets zorgt de oplossing ervoor dat de inventaris drie keer sneller kan worden uitgevoerd. Bovendien kan de inventarisdrone gemakkelijk alle locaties in het magazijn bereiken, waardoor de oplossing de veiligheid en ergonomie van de operatoren vergroot.
 
Klikt u hier, dan ziet u de Eyesee bij L’Oréal aan het werk.

Recente nieuwsberichten

Corneel Geerts Transportgroup wil TransMission in België overnemen

Corneel Geerts Transportgroup is onderhandelingen met TransMission Nederland gestart om de activiteiten van TransMission in België over te nemen. TransMission is het grootste samenwerkingsverband van zelfstandige transport- en distributiebedrijven in Nederland en België.

Belgische IT-beslissers hebben veel vertrouwen in komend fiscaal jaar

Uit onderzoek van cloud- en netwerkaanbieder Interoute bij meer dan 800 IT-beslissers in acht Europese landen blijkt dat Belgische IT-professionals het meest optimistisch zijn wat de nabije toekomst betreft. Maar liefst 80% van de Belgische respondenten richt zich op het stimuleren van groeimarges, gevolgd door Zwitserland (67%), Frankrijk (65%) en Nederland (65%).

Online shoppers kijken vaker naar buitenlandse retailers

Zeven van de tien Europese online shoppers koopt artikelen bij retailers over de grens. De belangrijkste redenen hiervoor zijn de betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit ‘Europe Pulse of the Online Shopper’, het jaarlijkse onderzoek van UPS.

TLV en eurotoll creëren één OBU voor België en Frankrijk

eurotoll en TLV hebben al meer dan 10 jaar een samenwerking voor de afhandeling van Franse tol. TLV verdeelt bij leden en klanten de traditionele TISPL-badge van eurotoll, waarmee vrachtwagens tol kunnen afrekenen op de Franse snelwegen. Ook passages doorheen de Liefkenshoektunnel kunnen al meerdere jaren zo automatisch verrekend worden aan het voordeligste tarief.

UPS opent nieuw distributiecentrum in Lummen

Bijna 4 miljoen investeert UPS in zijn nieuwe verpakkings-, sorteer- en leveringscentrum in Lummen, dat meer dan 160 banen naar de regio brengt. “Vorig jaar noteerden we een sterke toename van ons exportvolume in België. Dat is met 20% gestegen tegenover het jaar voordien.

Informatiesessie 8 maart: spelenderwijs meer kwaliteit en veiligheid op de werkvloer

(advertorial) Eind 2017 won Bio Bakery De Trog de Data News Award voor het meest innovatieve digitale project van het jaar. Dankzij het interactieve BattleQuiz-platform zijn de tijdelijke medewerkers op de werkvloer snel vertrouwd met de hygiëne- en veiligheidsvoorschriften.

WDP versterkt focus op Nederland en Roemenië

Het afgelopen jaar heeft WDP in zijn twee sterkste groeimarkten de bouwstenen voor verdere groei gelegd. Dit gebeurde via de aankoop van verschillende strategische grondposities in Nederland en Roemenië. Daarnaast heeft WDP sinds 1 januari 2018 zijn Roemeense entiteit volledig geconsolideerd, waarbij het deelnemingspercentage werd verhoogd van 51% naar 80%, wat neerkomt op een acquisitie van circa 80 miljoen euro.

DistriMedia neemt activiteiten van Libridis over

Nu Libridis – het vroegere Sprintpack Logistics – uit Sint-Niklaas failliet is verklaard, heeft DistriMedia uit Tielt de belangrijkste klantencontracten per direct overgenomen. Hans Scherlippens behoudt de operationele leiding in Sint-Niklaas onder leiding van Frank de Wulf, directeur van DistriMedia.

Meer opslag nodig vanwege groeiende e-commerce

(advertorial) Ook in de wereld van kantoorproducten is de online uitdaging een feit. Een magazijn moet meegroeien met e-commerce, soms binnen de bestaande muren. Hoe los je dit op? Door elke m³ optimaal te benutten. Dit magazijn van 13 meter hoog kreeg een compacte 4-verdieps pickinginstallatie met geïntegreerde conveyortechniek.

Onderbrekingen in de supply chain baren bedrijven zorgen

Cyberincidenten en bedrijfsschade door bijvoorbeeld supply chain onderbrekingen vormen anno 2018 wereldwijd de grootste risico’s voor bedrijven. Dat blijkt uit de Allianz Risk Barometer, waarbij ruim 1.900 risico-experts uit meer dan 80 landen werden bevraagd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.