Logistyx Technologies lanceert TMS voor pakjesvervoer

Met TME 3.0 lanceert Logistyx Technologies een transport management systeem (TMS) dat specifiek werd ontworpen voor het vervoer van pakketjes.

Tijdens piekmomenten versturen de grootste klanten van Logistyx meer dan 80.000 pakjes per uur. TME 3.0 kiest de meest doeltreffende en efficiënte combinatie van multi-carrier diensten, documenteert die diensten om compliance te garanderen, trackt de services doorheen de hele afhandeling en zorgt voor accurate facturering en tijdige betaling.
 
Terwijl veel verladers nog steeds de verantwoordelijkheid bij de klanten leggen om de status van hun orders te tracken en tracen, maakt Logistyx een meer proactieve aanpak mogelijk. De verladers stellen limieten in die proactief een alarm doen afgaan in het geval van eventuele vertraging of bij problemen. Daarbij worden automatisch ook oplossingen voorgesteld.
Verder bepalen verladers hun eigen regels voor TME 3.0’s snelle transporteurkeuze, gebaseerd op verschillende factoren zoals het gewicht en de inhoud van het pakket, contracten met vervoerders en tarieven.
 
De business intelligence engine van TME 3.0 biedt klanten een vollediger beeld van wat met hun pakket gebeurt. Ook krijgen ze gemakkelijk inzichten uit hun eigen data om kostenbesparingen en verbeteringen aan hun service te realiseren. 

Recente nieuwsberichten

Migros Luzern automatiseert magazijn met Knapp

De coöperatieve Migros Luzern, met 6000 medewerkers de grootste privé-werkgever in Centraal-Zwitserland, heeft Knapp in de arm genomen om zijn bestaande versmagazijn in de gemeente Dierikon te automatiseren. Naast 55 supermarkten en hypermarkten beheert de coöperatieve verschillende outlets en Migros-partners, ruim 20 gespecialiseerde winkels, 21 gastronomische sites en verschillende sport-, fitness- en golfterreinen.

Van standaardtoepassingen tot installaties met Industrie 4.0-functionaliteit: het nieuwe DC-platform heeft voor elke uitdaging de passende oplossing

De kostenefficiënte realisatie van een systeem op maat met plug-and-playoplossingen is de uitdaging van vele systeemintegrators en machinebouwers. Het nieuwe DC-platform van Interroll is een krachtig technologieplatform waarmee dit uitstekend te realiseren is.

Yusen Logistics sluit Transfreight Automotive Logistics Europe

Het Japanse Yusen Logistics heeft zijn Britse dochteronderneming Transfreight Automotive Logistics Europe, onder de noemer van ‘vrijwillige liquidatie’ gesloten. Volgens de Britse wetgeving mag een onderneming bij een vrijwillige liquidatie haar schulden betalen, maar haar operaties stopzetten.

Thijs Goossens is nieuwe channel director Benelux bij Infor

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, heeft Thijs Goossens aangesteld als channel director Benelux. De 42-jarige Goossens startte zijn carrière als partner accountmanager bij Microsoft en maakte na een paar jaar de overstap naar McAfee waar hij acht jaar lang werkzaam was, waarvan zes jaar als channel territory manager commercial market.

Ad Ultima Group en Pylades vormen samen Europese business softwarepartner met focus op Microsoft Dynamics 365 en PTC

De internationale investeringsmaatschappij Waterland brengt Ad Ultima Group en Pylades samen en neemt een meerderheidsparticipatie in de gecombineerde groep. De groep – actief in België, Nederland en Frankrijk – realiseert een omzet van 50 miljoen euro en telt meer dan 350 medewerkers.

Wegvervoerders willen digitale samenwerking

Transporeon heeft in mei 2019 voor de tweede keer sinds 2018 een markt- en bedrijfsontwikkelingsenquête uitgevoerd bij meer dan 1.000 Europese wegvervoerders. De resultaten werden samengevat in het rapport ‘Capacity, Pricing & Technology: 2019 European Road Transportation Survey’.

Coolingdown na cabotage bedreigt Belgische transporteurs

Het Europees Parlement heeft een voorstel geformuleerd waarbij vervoerders na cabotage gedurende 60 uur geen nieuwe cabotage meer mogen ondernemen. Een ‘cooling off’ van vijf dagen, zoals de EU-ministers willen, is volgens de transportsector al helemaal dramatisch.

Walmart regelt personeelsplanning met JDA

De Amerikaanse retailgigant Walmart zet voortaan JDA Workforce Management in als basis voor zijn geavanceerde, voorspellende planningssysteem. Daardoor kunnen 1,1 miljoen winkelmedewerkers van 4,600 winkels wereldwijd de planning inzien, diensten aanpassen en open diensten invullen.

Arteveldehogeschool focust op supply chain management

Om ‘future proof’ studenten af te leveren, verschuift Arteveldehogeschool zijn focus binnen de afstudeerrichting Logistiek Management (onderdeel van de bacheloropleiding Bedrijfsmanagement) voortaan naar supply chain management. “Terwijl logistiek management voornamelijk gaat over de werking binnen een bedrijf, kijkt supply chain management naar de ketenintegratie en dus de volledige flow over de bedrijven heen”, zegt Sophia Pasbecq, programme manager Logistiek Management.

Bakkersbedrijf Van der Meulen kiest voor Toyota truckvloot

Van der Meulen is een Fries bakkersbedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in melba toast, beschuit en roggebrood. Gezien de stijgende groei in export stapt het bedrijf over op een complete Toyota truckvloot. In totaal omvat de truckvloot 8 elektrische heftrucks en 12 verschillende magazijntrucks zoals elektrische stapelaars en elektrische pallettrucks.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.