Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS

(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.

Logidis, een bedrijf van de IBL Group gevestigd op Mauritius, biedt innovatieve oplossingen op het gebied van goederen- en personenmobiliteit om zijn klanten intelligente opslag- en transportoplossingen te bieden. Logidis biedt een scala aan diensten voor de opslag van gespecialiseerde producten en de distributie ervan over het hele eiland, om efficiënt te kunnen inspelen op de logistieke behoeften van groothandelaren, fabrikanten en grootwinkelbedrijven. Met een opslagcapaciteit van 26.500 m2 en een vloot van 50 voertuigen beheert Logidis meer dan 10.000 referenties en bereidt het bijna 25.000 pakketten per maand voor.

Logidis is sinds 2020 klant van Generix met een on-premise WMS-oplossing. In het kader van de digitalisering van zijn activiteiten en om de groei van de groep te ondersteunen, heeft Logidis Generix belast met het project om zijn twee sites tegen eind 2023 om te schakelen naar SaaS. Dit ‘Move2SaaS’-project, geïmplementeerd in een tijdsbestek van 3 maanden, was ontworpen om een aantal doelstellingen te behalen: de operationele efficiëntie van magazijnen verhogen, kosten verlagen, voorraadbeheer verbeteren en de traceerbaarheid van activiteiten verbeteren.

De overgang naar SaaS voor onze magazijnactiviteiten stelt ons in staat om onze activiteiten beter te beheren, om de belasting en capaciteit beter op elkaar af te stemmen en om de kosten per orderlijn te optimaliseren, dankzij een degressief, trapsgewijs bedrijfsmodel. Meer in het algemeen geeft het ons een grotere flexibiliteit en het vermogen om ons snel aan te passen aan nieuwe kansen in onze markt, met een betrouwbaarder en concurrerender aanbod. », legt Vincent PILOT, General Manager van Logidis uit.

Het WMS van Generix in SaaS-modus, dat operationeel is sinds april 2024, stelt Logidis niet alleen in staat om te integreren met andere systemen, maar ook om te profiteren van alle functionaliteiten die nodig zijn voor de activiteit van een 3PL (third-party logistics): ontvangst, voorbereiding, beheer van traceerbaarheid en variabele gewichten, kwaliteitscontrole bij ontvangst en voorbereiding, optimalisatie van de bewegingen van vorkheftruckchauffeurs, cross-docking, dynamisch dockbeheer en creatie van verklaringen/documenten op maat van elke klant.

Het SaaS-model stabiliseert en verbetert onze logistieke informatiesystemen. Bovendien kunnen we dankzij de regelmatige updates van Generix WMS profiteren van de nieuwste functionaliteiten en innovaties om beter tegemoet te komen aan de groeiende eisen van onze lokale, regionale en internationale klanten. », voegt Julian ANCIAUX, Project Lead WMS/TMS bij Logidis toe.

De overgang naar SaaS omvatte ook de implementatie van Generix DataPower, een KPI & Analytics-oplossing die WMS-bedrijfsgegevens beschikbaar maakt in het Logidis-informatiesysteem en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor bedrijfsbeheer biedt.

We zijn er trots op dat we onze klant Logidis kunnen ondersteunen bij het digitaliseren van hun activiteiten om hun prestaties te verbeteren. De belangrijkste uitdaging van het project was een naadloze migratie naar de cloud met behoud van het bedrijfsmodel van onze klant. Connectiviteit was ook een kwestie die verband hield met Logidis’ aanwezigheid in de Indische Oceaan. Onze teams hebben hand in hand gewerkt om van dit project een gezamenlijk succes te maken dat spannende vooruitzichten biedt voor innovatie in de toekomst.», verzekert Pierre Chaffardon, General Manager EMEA North & Asia Pacific bij Generix.

De volgende stap in deze samenwerking is de implementatie van Generix’ SaaS TMS (Transportation Management System) oplossing om het wagenpark te beheren en routes te optimaliseren. Het omvat ook de uitrol van de chauffeursapplicatie voor een betere controle van tracking- en leveringsprocessen.

Over Generix

Generix is een SaaS-software-uitgever van wereldklasse die bedrijven helpt te connecteren met elkaar om van elke digitale verbinding een bron van waarde te maken. Het bedrijf biedt een toonaangevend portfolio van cloud-oplossingen en -diensten die worden aangestuurd door AI om met vertrouwen de meest bedrijfskritische digitale bedrijfsprocessen in de toeleveringsketen, financiën en handel aan te sturen. Het biedt ook end-to-end B2B integratie- en samenwerkingsoplossingen zodat bedrijven volledig kunnen opereren binnen digitale bedrijfsnetwerken. Bijna 900 getalenteerde mensen werken elke dag bij Generix om meer dan 5.000 klanten in meer dan 60 landen te helpen hun klanten beter van dienst te zijn. Het bedrijf helpt bij het verwerken van meer dan 17 miljard berichten, het voorbereiden van meer dan 600 miljoen pallets, het beheren van meer dan 500 miljoen facturen en meer dan 1 miljoen transporten per jaar. Generix gelooft in het immense groeipotentieel van de netwerkeconomie in een duurzame wereld.

Voor meer informatie : www.generixgroup.com

Recente nieuwsberichten

Postgraduaat Smart Logistics - nieuwe editie start 23 september 2022

(Advertorial) Deze opleiding geeft je multidisciplinair inzicht in diverse aspecten van smart logistics: supply chain management, multimodaal transport en nieuwe technologieën. Lees meer...

ID Logistics neemt fijnmazige colli-distributienetwerk van Audax Logistiek over

Vanaf 1 juli 2022 neemt ID Logistics de regie van het fijnmazige netwerk van Audax Logistiek over. Audax Logistiek maakt deel uit van het Nederlandse familiebedrijf Audax, dat zich richt op vier kernactiviteiten: uitgeven, commerciële distributie, logistiek en retail.

Elho group en Dollevoet openen duurzaam DC op Prologis Park Tilburg

Elho group, producent van o.a. duurzame kunststof plantenpotten, en Dollevoet, dat zorgt voor het transport, de opslag en de distributie van Elho-producten hebben een nieuw warehouse in gebruik genomen: Prologis Park Tilburg DC5. Het zou gaan om het meest duurzame warehouse van Prologis in de Benelux.

Luc Merigneux gestart als country director France bij Montea

Montea heeft Luc Merigneux aangesteld als country director France. Met die aanstelling wil Montea de groei van zijn Franse portefeuille – vandaag goed voor 13% van de totale vastgoedportefeuille van Montea – versnellen. Luc Merigneux heeft ruim 14 jaar ervaring in de vastgoedsector.

Chep ontwikkelt intelligente track & trace pallets

Chep, aanbieder van duurzame supply chain-oplossingen en gespecialiseerd in palletpooling, heeft samen met BXB Digital (evenals Chep een dochterbedrijf van de Brambles-groep) een track & trace-systeem ontwikkeld dat de bewegingen en locatie van zijn blauwe pallets in het poolingsysteem volgt.

Interroll en Viastore gaan nauwer samenwerken

Interroll, aanbieder van material handling oplossingen, en Viastore, leverancier van o.a. kant-en-klare intralogistieke systemen en software, hebben een overeenkomst gesloten om in de toekomst nauwer samen te werken op het gebied van conveyor technologie.

Danfoss transformeert naar digitaal magazijn met ZetesMedea

Het Deense Danfoss is wereldwijd een belangrijke fabrikant van systemen voor warmteoverdracht zoals platenwarmtewisselaars. In 2016 nam het bedrijf integraal Sondex Holding A/S over. Door die fusie moest Sondex de digitaliseringsstandaarden aan de Danfoss Group aanpassen en de bestaande papieren systemen vervangen.

Distrilog Group opent in Willebroek zijn 20ste site

Naast zijn bestaande sites aan de Koningin Astridlaan en de Victor Dumonlaan, heeft Distrilog Group een bijkomende site in Willebroek aan zijn portfolio toegevoegd. Daarmee komt de teller van Distrilog-sites op 20 te staan. De nieuwe site, die luistert naar de naam ‘Triton’, is gelegen in het business park De Hulst aan het kanaal in Willebroek.

Sales & Operations Planning meer dan actueel

(Advertorial) De huidige volatiliteit die we meemaken bij klanten, leveranciers en service bedrijven heeft een onmiddellijke impact op onze werking. Meer dan ooit is het dus belangrijk om correct af te stemmen tussen de verschillende afdelingen van de onderneming en samen duidelijke richtingen te bepalen om de problemen aan te pakken.

Terumo boekt 30% tijdswinst in scanning proces

(Advertorial) De implementatie van de scantoestellen gebeurde uiteraard na een grondige testing. De resultaten van deze test spraken voor zich. Lees meer...

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.