Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS

(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.

Logidis, een bedrijf van de IBL Group gevestigd op Mauritius, biedt innovatieve oplossingen op het gebied van goederen- en personenmobiliteit om zijn klanten intelligente opslag- en transportoplossingen te bieden. Logidis biedt een scala aan diensten voor de opslag van gespecialiseerde producten en de distributie ervan over het hele eiland, om efficiënt te kunnen inspelen op de logistieke behoeften van groothandelaren, fabrikanten en grootwinkelbedrijven. Met een opslagcapaciteit van 26.500 m2 en een vloot van 50 voertuigen beheert Logidis meer dan 10.000 referenties en bereidt het bijna 25.000 pakketten per maand voor.

Logidis is sinds 2020 klant van Generix met een on-premise WMS-oplossing. In het kader van de digitalisering van zijn activiteiten en om de groei van de groep te ondersteunen, heeft Logidis Generix belast met het project om zijn twee sites tegen eind 2023 om te schakelen naar SaaS. Dit ‘Move2SaaS’-project, geïmplementeerd in een tijdsbestek van 3 maanden, was ontworpen om een aantal doelstellingen te behalen: de operationele efficiëntie van magazijnen verhogen, kosten verlagen, voorraadbeheer verbeteren en de traceerbaarheid van activiteiten verbeteren.

De overgang naar SaaS voor onze magazijnactiviteiten stelt ons in staat om onze activiteiten beter te beheren, om de belasting en capaciteit beter op elkaar af te stemmen en om de kosten per orderlijn te optimaliseren, dankzij een degressief, trapsgewijs bedrijfsmodel. Meer in het algemeen geeft het ons een grotere flexibiliteit en het vermogen om ons snel aan te passen aan nieuwe kansen in onze markt, met een betrouwbaarder en concurrerender aanbod. », legt Vincent PILOT, General Manager van Logidis uit.

Het WMS van Generix in SaaS-modus, dat operationeel is sinds april 2024, stelt Logidis niet alleen in staat om te integreren met andere systemen, maar ook om te profiteren van alle functionaliteiten die nodig zijn voor de activiteit van een 3PL (third-party logistics): ontvangst, voorbereiding, beheer van traceerbaarheid en variabele gewichten, kwaliteitscontrole bij ontvangst en voorbereiding, optimalisatie van de bewegingen van vorkheftruckchauffeurs, cross-docking, dynamisch dockbeheer en creatie van verklaringen/documenten op maat van elke klant.

Het SaaS-model stabiliseert en verbetert onze logistieke informatiesystemen. Bovendien kunnen we dankzij de regelmatige updates van Generix WMS profiteren van de nieuwste functionaliteiten en innovaties om beter tegemoet te komen aan de groeiende eisen van onze lokale, regionale en internationale klanten. », voegt Julian ANCIAUX, Project Lead WMS/TMS bij Logidis toe.

De overgang naar SaaS omvatte ook de implementatie van Generix DataPower, een KPI & Analytics-oplossing die WMS-bedrijfsgegevens beschikbaar maakt in het Logidis-informatiesysteem en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor bedrijfsbeheer biedt.

We zijn er trots op dat we onze klant Logidis kunnen ondersteunen bij het digitaliseren van hun activiteiten om hun prestaties te verbeteren. De belangrijkste uitdaging van het project was een naadloze migratie naar de cloud met behoud van het bedrijfsmodel van onze klant. Connectiviteit was ook een kwestie die verband hield met Logidis’ aanwezigheid in de Indische Oceaan. Onze teams hebben hand in hand gewerkt om van dit project een gezamenlijk succes te maken dat spannende vooruitzichten biedt voor innovatie in de toekomst.», verzekert Pierre Chaffardon, General Manager EMEA North & Asia Pacific bij Generix.

De volgende stap in deze samenwerking is de implementatie van Generix’ SaaS TMS (Transportation Management System) oplossing om het wagenpark te beheren en routes te optimaliseren. Het omvat ook de uitrol van de chauffeursapplicatie voor een betere controle van tracking- en leveringsprocessen.

Over Generix

Generix is een SaaS-software-uitgever van wereldklasse die bedrijven helpt te connecteren met elkaar om van elke digitale verbinding een bron van waarde te maken. Het bedrijf biedt een toonaangevend portfolio van cloud-oplossingen en -diensten die worden aangestuurd door AI om met vertrouwen de meest bedrijfskritische digitale bedrijfsprocessen in de toeleveringsketen, financiën en handel aan te sturen. Het biedt ook end-to-end B2B integratie- en samenwerkingsoplossingen zodat bedrijven volledig kunnen opereren binnen digitale bedrijfsnetwerken. Bijna 900 getalenteerde mensen werken elke dag bij Generix om meer dan 5.000 klanten in meer dan 60 landen te helpen hun klanten beter van dienst te zijn. Het bedrijf helpt bij het verwerken van meer dan 17 miljard berichten, het voorbereiden van meer dan 600 miljoen pallets, het beheren van meer dan 500 miljoen facturen en meer dan 1 miljoen transporten per jaar. Generix gelooft in het immense groeipotentieel van de netwerkeconomie in een duurzame wereld.

Voor meer informatie : www.generixgroup.com

Recente nieuwsberichten

Management buy-out bij BD Media en BD Logistics

BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.

Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro

Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.

Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector

Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.

Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks

Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.

Leuze introduceert nieuwe 36-serie sensoren voor detectie van objecten

Voor de nauwkeurige detectie van objecten heeft Leuze de nieuwe 36-sensorserie ontwikkeld. De sensoren zijn geschikt voor toepassing in de intralogistiek, de automobielindustrie en voor verpakkingssystemen. Ze detecteren voorwerpen met verschillende optische eigenschappen, zelfs op grote afstand, bij trillingen, omgevingslicht of vervuiling.

PolySto scant met de Nova RFID-oplossing van Aucxis RFID Solutions

Het Belgische PolySto, met hoofdzetel in Lokeren, produceert hygiënische binnenafwerking voor de voedingsindustrie. Het bedrijf maakt o.a. plinten en stootranden uit polymeer composiet voor supermarkten, logistieke spelers in de voeding, enz.

De Bondt B.V. ondersteunt wereldwijde groei met Fastpick van Vanderlande

De Bondt B.V. is een internationaal opererende groothandel in fournituren, garens en handwerkartikelen. Het familiebedrijf, bekend van het eigen garenmerk ‘Scheepjes’, levert aan retailers en resellers in meer dan 70 landen wereldwijd en kent een sterke groei.

De uitdagingen van een succesvolle implementatie van magazijnautomatisering

(Advertorial) Als we het over automatiseringsprojecten hebben, gaat het vaak over de ondertekening van het contract of de succesvolle samenwerking achteraf. Over het implementatieproces wordt zelden iets gemeld. Dominic Crimp, COO van TGW Northern Hub, verbreekt de stilte: een globaal gestandaardiseerd ‘stage gate’-proces, een open communicatie en heel veel testen zijn voor TGW de sleutels tot succes.

Ontdek de customer van Vanas Engineering bij elektroketen Krëfel

(Video) 2020 was – met de opkomst van corona – een turning point voor veel bedrijven. Ook voor de Belgische elektronicaketen Krëfel, welke een enorme boost in online bestellingen kreeg. Door slim en snel in te springen op deze ontwikkeling is het marktaandeel van Krëfel sinds 2019 forst gestegen.

40% van de werkgevers in Supply Chain/Logistiek wil personeelsbestand dit jaar nog uitbreiden

Volgens de recentste ManpowerGroup Barometer voor de tewerkstellingsvooruitzichten, verwachten werkgevers dat er ook in het vierde kwartaal van 2022 banen zullen bijkomen in de sector Supply Chain & Logistics. Vier op tien (40%) van de in april door ManpowerGroup bevraagde werkgevers in deze sector zijn van plan hun personeelsbestand tegen het eind van de maand december uit te breiden, terwijl 20% van plan is dat te verminderen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.