Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS

(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.

Logidis, een bedrijf van de IBL Group gevestigd op Mauritius, biedt innovatieve oplossingen op het gebied van goederen- en personenmobiliteit om zijn klanten intelligente opslag- en transportoplossingen te bieden. Logidis biedt een scala aan diensten voor de opslag van gespecialiseerde producten en de distributie ervan over het hele eiland, om efficiënt te kunnen inspelen op de logistieke behoeften van groothandelaren, fabrikanten en grootwinkelbedrijven. Met een opslagcapaciteit van 26.500 m2 en een vloot van 50 voertuigen beheert Logidis meer dan 10.000 referenties en bereidt het bijna 25.000 pakketten per maand voor.

Logidis is sinds 2020 klant van Generix met een on-premise WMS-oplossing. In het kader van de digitalisering van zijn activiteiten en om de groei van de groep te ondersteunen, heeft Logidis Generix belast met het project om zijn twee sites tegen eind 2023 om te schakelen naar SaaS. Dit ‘Move2SaaS’-project, geïmplementeerd in een tijdsbestek van 3 maanden, was ontworpen om een aantal doelstellingen te behalen: de operationele efficiëntie van magazijnen verhogen, kosten verlagen, voorraadbeheer verbeteren en de traceerbaarheid van activiteiten verbeteren.

De overgang naar SaaS voor onze magazijnactiviteiten stelt ons in staat om onze activiteiten beter te beheren, om de belasting en capaciteit beter op elkaar af te stemmen en om de kosten per orderlijn te optimaliseren, dankzij een degressief, trapsgewijs bedrijfsmodel. Meer in het algemeen geeft het ons een grotere flexibiliteit en het vermogen om ons snel aan te passen aan nieuwe kansen in onze markt, met een betrouwbaarder en concurrerender aanbod. », legt Vincent PILOT, General Manager van Logidis uit.

Het WMS van Generix in SaaS-modus, dat operationeel is sinds april 2024, stelt Logidis niet alleen in staat om te integreren met andere systemen, maar ook om te profiteren van alle functionaliteiten die nodig zijn voor de activiteit van een 3PL (third-party logistics): ontvangst, voorbereiding, beheer van traceerbaarheid en variabele gewichten, kwaliteitscontrole bij ontvangst en voorbereiding, optimalisatie van de bewegingen van vorkheftruckchauffeurs, cross-docking, dynamisch dockbeheer en creatie van verklaringen/documenten op maat van elke klant.

Het SaaS-model stabiliseert en verbetert onze logistieke informatiesystemen. Bovendien kunnen we dankzij de regelmatige updates van Generix WMS profiteren van de nieuwste functionaliteiten en innovaties om beter tegemoet te komen aan de groeiende eisen van onze lokale, regionale en internationale klanten. », voegt Julian ANCIAUX, Project Lead WMS/TMS bij Logidis toe.

De overgang naar SaaS omvatte ook de implementatie van Generix DataPower, een KPI & Analytics-oplossing die WMS-bedrijfsgegevens beschikbaar maakt in het Logidis-informatiesysteem en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor bedrijfsbeheer biedt.

We zijn er trots op dat we onze klant Logidis kunnen ondersteunen bij het digitaliseren van hun activiteiten om hun prestaties te verbeteren. De belangrijkste uitdaging van het project was een naadloze migratie naar de cloud met behoud van het bedrijfsmodel van onze klant. Connectiviteit was ook een kwestie die verband hield met Logidis’ aanwezigheid in de Indische Oceaan. Onze teams hebben hand in hand gewerkt om van dit project een gezamenlijk succes te maken dat spannende vooruitzichten biedt voor innovatie in de toekomst.», verzekert Pierre Chaffardon, General Manager EMEA North & Asia Pacific bij Generix.

De volgende stap in deze samenwerking is de implementatie van Generix’ SaaS TMS (Transportation Management System) oplossing om het wagenpark te beheren en routes te optimaliseren. Het omvat ook de uitrol van de chauffeursapplicatie voor een betere controle van tracking- en leveringsprocessen.

Over Generix

Generix is een SaaS-software-uitgever van wereldklasse die bedrijven helpt te connecteren met elkaar om van elke digitale verbinding een bron van waarde te maken. Het bedrijf biedt een toonaangevend portfolio van cloud-oplossingen en -diensten die worden aangestuurd door AI om met vertrouwen de meest bedrijfskritische digitale bedrijfsprocessen in de toeleveringsketen, financiën en handel aan te sturen. Het biedt ook end-to-end B2B integratie- en samenwerkingsoplossingen zodat bedrijven volledig kunnen opereren binnen digitale bedrijfsnetwerken. Bijna 900 getalenteerde mensen werken elke dag bij Generix om meer dan 5.000 klanten in meer dan 60 landen te helpen hun klanten beter van dienst te zijn. Het bedrijf helpt bij het verwerken van meer dan 17 miljard berichten, het voorbereiden van meer dan 600 miljoen pallets, het beheren van meer dan 500 miljoen facturen en meer dan 1 miljoen transporten per jaar. Generix gelooft in het immense groeipotentieel van de netwerkeconomie in een duurzame wereld.

Voor meer informatie : www.generixgroup.com

Recente nieuwsberichten

Panattoni start weldra met bouw van distributiecentrum in Almere

Logistiek vastgoedontwikkelaar Panattoni Nederland, onderdeel van Panattoni Europe, heeft een kavel aangekocht van ongeveer 3,4 hectare op bedrijventerrein Stichtsekant in Almere, op zo’n dertig kilometer van Amsterdam en Utrecht. Op die site start de vastgoedontwikkelaar binnenkort met de bouw van het (multi-tenant) distributiecentrum ‘Panattoni Park Almere’.

Exotec breidt aanbod magazijnrobots uit met drie modulaire innovaties

Exotec, wereldwijd leverancier van magazijnrobots, breidt zijn productportfolio uit met drie nieuwe oplossingen: een modulair conveyorsysteem (Skypath), een verbeterde pickingrobot (Skypicker) en nieuwe eigen magazijnsoftware (Deepsky). De drie nieuwkomers integreren stuk voor stuk met het Skypod Systeem van de robotleverancier en kaderen in Exotecs visie om volledig geautomatiseerde magazijnen te creëren, waarbij mensen slimmer in plaats van harder kunnen werken.

PostNL bouwt hoogtechnologisch sorteer- en distributiecentrum in Evergem

PostNL kondigt de bouw aan van een tweede hoogtechnologisch pakkettensorteer- en distributiecentrum in België. Met de bouw van dat nieuwe, duurzame pand in Evergem (bij Gent) investeert PostNL verder in e-commerce in ons land en bestendigt het naar eigen zeggen zijn positie als kwalitatieve e-commerce partner.

VDL Enabling Technologies Group moderniseert ERP met Infor

Het Nederlandse VDL Enabling Technologies Group (ETG) staat onder meer in voor de productie van modules van microchipmachines voor klanten in de semiconductor-industrie. Om zijn Baan ERP-oplossing te moderniseren, gaat het hightechbedrijf uit Eindhoven de Infor CloudSuite Industrial Enterprise inzetten.

Nieuwe aanstellingen bij Prologis

Op 1 januari 2023 benoemde Prologis Björn Thiemann als senior vice president, regional head Northern Europe. In zijn nieuwe functie leidt hij alle operaties en ontwikkelingsactiviteiten in Noord-Europa, die Duitsland, België, Nederland en de Scandinavische landen omvatten.

Sector Transport/Logistiek blijft voorzichtig aanwerven

Ondanks de ongunstige economische context zijn de Belgische werkgevers van plan in de loop van het eerste kwartaal van 2023 personeel te blijven aanwerven. Dat blijkt uit de nieuwste ManpowerGroup Barometer voor de Tewerkstellingsvooruitzichten.

Dachser neemt Müller Fresh Food Logistics over

Logistiek dienstverlener Dachser neemt de Nederlandse Transportgroep A. Müller B.V. over. Müller is actief in de markt onder de naam Müller Fresh Food Logistics. In 2021 genereerden de 770 food logistieke medewerkers van het bedrijf zo’n 90 miljoen euro aan inkomsten, waarmee het een van de toonaangevende aanbieders van food logistiek in Nederland is.

Maak dit jaar werk van voorraadtraining

(Advertorial) Een efficiënt voorraadbeheer leidt tot 30% kostenbesparing, zonder in te boeten op klantenservice. Dé vraag die zich stelt: heb je een optimale voorraad? Beantwoord je deze vraag puur op buikgevoel met ‘ja’, weet dan dat er meer nodig is om hier juist op te antwoorden.

Carrefour België test thuisbezorging door autonome AI-robots

Voor het eerst in Europa test Carrefour België de thuisbezorging van boodschappen door een honderd procent autonome robot die uitgerust is met artificiële intelligentie (AI). Om deze dienst in Europa te ontwikkelen, werkt Carrefour België samen met de Turkse ontwikkelaar Delivers.AI .

Zuivelproducent Amalthea verbetert processen met AI-oplossing van Infor

Amalthea, een Nederlandse leverancier van geitenkaas en biologische koeienkaas, gebruikt voortaan Infor Coleman AI, de geïntegreerde artificiële intelligentie-oplossing van Infor, om de kwaliteit en opbrengst van de kaas te verbeteren, klanten te binden en duurzaamheid te bevorderen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.