Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS

(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.

Logidis, een bedrijf van de IBL Group gevestigd op Mauritius, biedt innovatieve oplossingen op het gebied van goederen- en personenmobiliteit om zijn klanten intelligente opslag- en transportoplossingen te bieden. Logidis biedt een scala aan diensten voor de opslag van gespecialiseerde producten en de distributie ervan over het hele eiland, om efficiënt te kunnen inspelen op de logistieke behoeften van groothandelaren, fabrikanten en grootwinkelbedrijven. Met een opslagcapaciteit van 26.500 m2 en een vloot van 50 voertuigen beheert Logidis meer dan 10.000 referenties en bereidt het bijna 25.000 pakketten per maand voor.

Logidis is sinds 2020 klant van Generix met een on-premise WMS-oplossing. In het kader van de digitalisering van zijn activiteiten en om de groei van de groep te ondersteunen, heeft Logidis Generix belast met het project om zijn twee sites tegen eind 2023 om te schakelen naar SaaS. Dit ‘Move2SaaS’-project, geïmplementeerd in een tijdsbestek van 3 maanden, was ontworpen om een aantal doelstellingen te behalen: de operationele efficiëntie van magazijnen verhogen, kosten verlagen, voorraadbeheer verbeteren en de traceerbaarheid van activiteiten verbeteren.

De overgang naar SaaS voor onze magazijnactiviteiten stelt ons in staat om onze activiteiten beter te beheren, om de belasting en capaciteit beter op elkaar af te stemmen en om de kosten per orderlijn te optimaliseren, dankzij een degressief, trapsgewijs bedrijfsmodel. Meer in het algemeen geeft het ons een grotere flexibiliteit en het vermogen om ons snel aan te passen aan nieuwe kansen in onze markt, met een betrouwbaarder en concurrerender aanbod. », legt Vincent PILOT, General Manager van Logidis uit.

Het WMS van Generix in SaaS-modus, dat operationeel is sinds april 2024, stelt Logidis niet alleen in staat om te integreren met andere systemen, maar ook om te profiteren van alle functionaliteiten die nodig zijn voor de activiteit van een 3PL (third-party logistics): ontvangst, voorbereiding, beheer van traceerbaarheid en variabele gewichten, kwaliteitscontrole bij ontvangst en voorbereiding, optimalisatie van de bewegingen van vorkheftruckchauffeurs, cross-docking, dynamisch dockbeheer en creatie van verklaringen/documenten op maat van elke klant.

Het SaaS-model stabiliseert en verbetert onze logistieke informatiesystemen. Bovendien kunnen we dankzij de regelmatige updates van Generix WMS profiteren van de nieuwste functionaliteiten en innovaties om beter tegemoet te komen aan de groeiende eisen van onze lokale, regionale en internationale klanten. », voegt Julian ANCIAUX, Project Lead WMS/TMS bij Logidis toe.

De overgang naar SaaS omvatte ook de implementatie van Generix DataPower, een KPI & Analytics-oplossing die WMS-bedrijfsgegevens beschikbaar maakt in het Logidis-informatiesysteem en tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor bedrijfsbeheer biedt.

We zijn er trots op dat we onze klant Logidis kunnen ondersteunen bij het digitaliseren van hun activiteiten om hun prestaties te verbeteren. De belangrijkste uitdaging van het project was een naadloze migratie naar de cloud met behoud van het bedrijfsmodel van onze klant. Connectiviteit was ook een kwestie die verband hield met Logidis’ aanwezigheid in de Indische Oceaan. Onze teams hebben hand in hand gewerkt om van dit project een gezamenlijk succes te maken dat spannende vooruitzichten biedt voor innovatie in de toekomst.», verzekert Pierre Chaffardon, General Manager EMEA North & Asia Pacific bij Generix.

De volgende stap in deze samenwerking is de implementatie van Generix’ SaaS TMS (Transportation Management System) oplossing om het wagenpark te beheren en routes te optimaliseren. Het omvat ook de uitrol van de chauffeursapplicatie voor een betere controle van tracking- en leveringsprocessen.

Over Generix

Generix is een SaaS-software-uitgever van wereldklasse die bedrijven helpt te connecteren met elkaar om van elke digitale verbinding een bron van waarde te maken. Het bedrijf biedt een toonaangevend portfolio van cloud-oplossingen en -diensten die worden aangestuurd door AI om met vertrouwen de meest bedrijfskritische digitale bedrijfsprocessen in de toeleveringsketen, financiën en handel aan te sturen. Het biedt ook end-to-end B2B integratie- en samenwerkingsoplossingen zodat bedrijven volledig kunnen opereren binnen digitale bedrijfsnetwerken. Bijna 900 getalenteerde mensen werken elke dag bij Generix om meer dan 5.000 klanten in meer dan 60 landen te helpen hun klanten beter van dienst te zijn. Het bedrijf helpt bij het verwerken van meer dan 17 miljard berichten, het voorbereiden van meer dan 600 miljoen pallets, het beheren van meer dan 500 miljoen facturen en meer dan 1 miljoen transporten per jaar. Generix gelooft in het immense groeipotentieel van de netwerkeconomie in een duurzame wereld.

Voor meer informatie : www.generixgroup.com

Recente nieuwsberichten

Montea koopt 16.000m² aan nieuwe ontwikkelingen in Nederland

Vastgoedvennootschap Montea heeft in Nederland drie nieuwbouwprojecten gekocht die voor een periode van 10 jaar zullen worden verhuurd aan GVT Transport & Logistics, dat eind vorig jaar door ID Logistics werd overgenomen. In totaal gaat het om ongeveer 30.000m² aan grond met zo’n 16.000m² aan warehouse- en crossdock-gebouwen.

Apollo versnelt productieproces met SPS shopfloorapplicatie

Machinefabriek en -leverancier Apollo Group produceert en levert spiraalconveyors aan bedrijven in meer dan 175 landen, bijvoorbeeld aan grote brouwerijen en e-commerce warehouses. De onderneming, met hoofdkantoor in het Nederlandse Coevorden, is gestart met de shopfloorapplicatie van Smart Production Solutions (SPS).

Nieuwe 2-in-1-sensor van Leuze kan zowel meten als schakelen

Ligt er een voorwerp op de transportband? Zo ja, wat is de positie ervan of de afstand tot de machine? Typische vragen die in een breed scala van industriële toepassingen en processen moeten worden beantwoord. In het verleden werd dat opgelost door het gebruik van meerdere sensoren.

Shippeo breidt uit in de VS en versterkt platform

Shippeo, een wereldwijde speler op het vlak van realtime transportation visibility, breidt zijn activiteiten in Noord-Amerika uit. Ook het managementteam in de VS krijgt versterking. Daarnaast versterkt Shippeo zijn multimodale visibility platform.

4Blue gaat supply chain uitdagingen oplossen met Blue Ridge

4Blue is een groothandel in zonnestroomsystemen, gevestigd in het Nederlandse Wijchen. Om haar supply chain uitdagingen aan te pakken, doet de snelgroeiende onderneming een beroep op Blue Ridge, leverancier van een platform voor supply chain planning en prijsoptimalisering.

Ikea implementeert software van Enisco in zijn grootste logistiek centrum

Het logistieke centrum van meubelgigant Ikea in Dortmund gaat aan de slag met software van MES-leverancier Enisco. De nieuwe software moet de Zweedse meubelgigant helpen de levertijden van zijn producten in heel Europa verder te verkorten.

Masterclass Pragmatisch Voorraadbeheer op 16 en 30 maart 2022.

(Advertorial) De opleiding gaat in op de deeldomeinen waarin het vakgebied zich afspeelt: strategie, processen, organisatie en systemen. Hierdoor zult u niet alleen het operationele belang van een optimale voorraad inzien, maar ook de financiële impact die gerealiseerd kan worden met bekwame medewerkers op cruciale posities.

PLUS optimaliseert belevering met TMS van Manhattan Associates

De Nederlandse supermarktketen Plus heeft de cloudgebaseerde transportmanagementoplossing van Manhattan geselecteerd om zijn  leveringsprocessen te stroomlijnen. De TMS-oplossing, die het transport en de logistieke behoeften van de supermarkten in heel Nederland moet beheren, is inmiddels in een aantal distributiecentra geïmplementeerd.

Jan De Bock nieuwe managing director van Delaware Belux

Sinds 1 januari 2022 is Jan De Bock managing director van Delaware Belux. Hij nam de fakkel over van Patrick Andersen die van 2016 tot 2021 de functie van managing director had. Voor hem werd die rol ingevuld door Luc Van Aelbroeck (2003-2008) en Jan Delaere (2009-2015).

SiB Solutions breidt uit naar de Benelux

SiB Solutions, een Zweeds logistiek technologiebedrijf dat intelligente video- en AI-diensten aanbiedt, vergroot zijn aanwezigheid in Europa door voet aan de grond te zetten in de Benelux. Daartoe breidt SiB Solutions zijn team uit met twee logistieke professionals: Milou Brüll is voortaan senior sales manager, Donald Houben bekleedt de functie van head of sales Europe.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.