Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

De Autotote 64 bestaat gedeeltelijk – of optioneel zelfs geheel – uit gerecycleerd materiaal en is voorzien van een ‘single-shot’ bodem met dubbele bekleding, waardoor hij van binnen en van buiten volledig glad is. Dit ontwerp, dat is verkregen door gieten in plaats van lassen, maakt de container zowel lichter in gewicht als goedkoper in productie. De afgeschuinde, vrijdragende basisrand van het product vermindert doorbuiging en zorgt ervoor dat de overgang tussen gekoppelde conveyors soepeler en stiller verloopt. Daarnaast verstevigen diagonale ribbels de basis en beschermt de volledig gesloten onderkant conveyorsystemen, waardoor kosten kunnen worden bespaard op het vlak van transportbandonderhoud en de grip en snelheid worden verbeterd. De Autotote 64 heeft ook verschillende versterkte interactiepunten om de beweging binnen een geautomatiseerd shuttlesysteem te optimaliseren.

De Autotote 64 heeft 2,3mm dikke wanden, een bodemoppervlak van 600x400mm en is verkrijgbaar in twee hoogtes: 270mm en 320mm. De bak is geschikt voor ladingen tot 50kg en temperaturen van -20 tot +40˚C. Naast de voordelen die de basis biedt, heeft de container holle hoeken die voor goede stootvastheid zorgen, terwijl hij ook soepel om bochten heen kan worden getransporteerd. De nieuwe container heeft ook offset afwateringsgaten, ontworpen in overeenstemming met de FM Global datasheet 8-34.

Verder is de Autotote 64 verkrijgbaar met gesloten of open handgrepen met een grote interne radius voor ergonomisch gebruik. De identificatieopties omvatten ‘in-mould labeling’ op 10 verschillende locaties. Ook kunnen verdeelschotten worden gebruikt om het aantal SKU’s in elke bak te maximaliseren. Naast standaardgrijs, kan de bak in een reeks kleuren worden geleverd en kan hij verder worden gepersonaliseerd met bedrukking of reliëfdruk.

Binnenkort start Loadhog met de bouw van een productiefaciliteit in het Franse Obernai, ten zuidwesten van Straatsburg. De nieuwe fabriek gaat in 2025 open en moet zorgen voor kortere doorlooptijden voor de Europese klanten van Loadhog, terwijl de ecologische voetafdruk van het bedrijf wordt verkleind. De Autotote 64 wordt het eerste product dat van de nieuwe productielijn zal rollen.

Foto: Loadhog / Bridgeland Copyright

Recente nieuwsberichten

Nieuw industriële veegmachine met verschillende types motoren

Nog een nieuwkomer in het assortiment industriële veegmachines bij Kärcher is de KM 120/250 R Classic. De machine is compact en eenvoudig te manoeuvreren, en is volgens de producent even betrouwbaar, robuust en gebruikersvriendelijk als de grotere modellen uit deze serie.

Kärcher breidt assortiment uit met nieuwe zitveegmachines

De batterij-aangedreven KM 85/50 R is het nieuwe instapmodel van Kärcher in het assortiment zitveegmachines en is geschikt voor in- en outdoor gebruik. De oppervlakteprestatie per uur van het toestel zou zo’n 30% hoger liggen dan bij een handgeleide veegmachine met dezelfde werkbreedte.

Quick Cargo Service breidt luchtvracht consolidatieroutes en capaciteit uit

Met de komst van de nieuwe vluchtschema’s in het voorjaar van 2018 zal lucht- en zeevrachtexpediteur Quick Cargo Service zijn consolidatieroutes voor luchtvracht uitbreiden naar Noord- en Zuid-Amerika. Volgende routes zullen worden toegevoegd: Chicago, Atlanta, Sao Paulo, Mexico, Lima en Bogota.

FrieslandCampina zet Toyota-trucks in bij nieuw distributiecentrum

FrieslandCampina gaat de op- en overslag van zuivelproducten uit de productielocaties in Beilen en Meppel (NL) concentreren. Daarvoor wordt op een perceel van 70.000m2 in Meppel een gloednieuw distributiecentrum gebouwd. Met 31.000m2 en een maximale afzethoogte van 12,5 meter biedt het dc weldra onderdak aan bijna 44.000 pallets.

Lage capaciteitsprijs leidt niet tot daling van recordprijsindex

In de vierendertigste editie van de Transport Market Monitor (TMM) beoordelen Capgemini Consulting en Transporeon opnieuw de dynamiek van het Europese transport en goederenvervoer. Deze recentste editie van de TMM onthult dat de minuscule capaciteitsstijging niet resulteert in een daling van de hoge recordprijsindex.

Infosessie 14 juni - 2018: het jaar van de digitale transformatie

(advertorial) In alle industriesectoren staat het op de agenda, al dan niet met een echt concreet uitgewerkt plan, maar 2018 wordt de definitieve doorbraak van de digitale transformatie. De winnaars van morgen zijn diegenen die vandaag de digitale roadmap uitwerken!

CTG neemt Soft Company over

CTG, een Amerikaanse leverancier van IT-oplossingen en -diensten, heeft Soft Company uit Parijs overgenomen en breidt daarmee zijn Europese aanwezigheid uit naar Frankrijk. Soft Company is een advies- en engineeringbedrijf met complementaire expertise in bedrijfs- en informatiesystemen.

Corneel Geerts Transportgroup wil TransMission in België overnemen

Corneel Geerts Transportgroup is onderhandelingen met TransMission Nederland gestart om de activiteiten van TransMission in België over te nemen. TransMission is het grootste samenwerkingsverband van zelfstandige transport- en distributiebedrijven in Nederland en België.

Panasonic kondigt nieuwe versie aan van Toughbook CF-20 notebook met afneembare tablet

Sinds zijn introductie in 2015 is de Toughbook CF-20 nog steeds de enige 10,1-inch volledig robuuste notebook met afneembare tablet. Dankzij de zevende generatie IntelR CoreTM vProTM-processortechnologie levert de verbeterde Panasonic Toughbook CF-20 nu nog betere prestaties bij een lager energieverbruik.

Online shoppers kijken vaker naar buitenlandse retailers

Zeven van de tien Europese online shoppers koopt artikelen bij retailers over de grens. De belangrijkste redenen hiervoor zijn de betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit ‘Europe Pulse of the Online Shopper’, het jaarlijkse onderzoek van UPS.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.