Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

De Autotote 64 bestaat gedeeltelijk – of optioneel zelfs geheel – uit gerecycleerd materiaal en is voorzien van een ‘single-shot’ bodem met dubbele bekleding, waardoor hij van binnen en van buiten volledig glad is. Dit ontwerp, dat is verkregen door gieten in plaats van lassen, maakt de container zowel lichter in gewicht als goedkoper in productie. De afgeschuinde, vrijdragende basisrand van het product vermindert doorbuiging en zorgt ervoor dat de overgang tussen gekoppelde conveyors soepeler en stiller verloopt. Daarnaast verstevigen diagonale ribbels de basis en beschermt de volledig gesloten onderkant conveyorsystemen, waardoor kosten kunnen worden bespaard op het vlak van transportbandonderhoud en de grip en snelheid worden verbeterd. De Autotote 64 heeft ook verschillende versterkte interactiepunten om de beweging binnen een geautomatiseerd shuttlesysteem te optimaliseren.

De Autotote 64 heeft 2,3mm dikke wanden, een bodemoppervlak van 600x400mm en is verkrijgbaar in twee hoogtes: 270mm en 320mm. De bak is geschikt voor ladingen tot 50kg en temperaturen van -20 tot +40˚C. Naast de voordelen die de basis biedt, heeft de container holle hoeken die voor goede stootvastheid zorgen, terwijl hij ook soepel om bochten heen kan worden getransporteerd. De nieuwe container heeft ook offset afwateringsgaten, ontworpen in overeenstemming met de FM Global datasheet 8-34.

Verder is de Autotote 64 verkrijgbaar met gesloten of open handgrepen met een grote interne radius voor ergonomisch gebruik. De identificatieopties omvatten ‘in-mould labeling’ op 10 verschillende locaties. Ook kunnen verdeelschotten worden gebruikt om het aantal SKU’s in elke bak te maximaliseren. Naast standaardgrijs, kan de bak in een reeks kleuren worden geleverd en kan hij verder worden gepersonaliseerd met bedrukking of reliëfdruk.

Binnenkort start Loadhog met de bouw van een productiefaciliteit in het Franse Obernai, ten zuidwesten van Straatsburg. De nieuwe fabriek gaat in 2025 open en moet zorgen voor kortere doorlooptijden voor de Europese klanten van Loadhog, terwijl de ecologische voetafdruk van het bedrijf wordt verkleind. De Autotote 64 wordt het eerste product dat van de nieuwe productielijn zal rollen.

Foto: Loadhog / Bridgeland Copyright

Recente nieuwsberichten

L’Oréal zet drone in om te inventariseren

Cosmétique Active International (CAI), een divisie van L'Oréal Groep, gaat in zijn logistieke centrum nabij het Franse Vichy de warehouse-oplossing Eyesee van Hardis Group implementeren. Deze autonoom vliegende drone zal er een deel van de wettelijk verplichte jaarlijkse inventaris uitvoeren.

IT-innovators in handen van CaptureTech

CaptureTech levert in Nederland en België hard- en softwareoplossingen voor bedrijven met eigen distributiecentra. Denken we daarbij aan complete inrichting van wifi-netwerken, scan-, voice- en RFID-oplossingen. De onderneming heeft nu alle aandelen van IT-innovators overgenomen, waardoor ze voortaan ook algemene IT-diensten kan leveren.

Tegelgroep Nederland kiest voor Astro WMS

Tegelgroep Nederland, onderdeel van het Franse Saint-Gobain, gaat drie distributiecentra consolideren in één megamagazijn van 20.000m². Daarmee anticipeert de groothandel en importeur van wand- en vloertegels op marktveranderingen die mogelijk worden gemaakt door innovaties en nieuwe productietechnieken.

AutoStore verhoogt pick- en opslagcapaciteit met Black Line serie

Het hart van de Black Line serie is de nieuwe Black Line Robot B1. De nieuwe Black Line techniek halveert de omvang van de robot en maakt zodoende geavanceerde rijpatronen en hogere snelheden mogelijk. Dankzij de hogere body van de robot, neemt de B1 de bakken niet naast zich op, zoals de R5 Robot, maar in de holte in zijn eigen body.

DPDgroup peilt naar wensen van online shopper

Voor het derde jaar op rij geeft DPDgroup met zijn ‘E-shopper barometer’ inzicht in de huidige trends op het vlak van e-commerce. Verder geeft het rapport informatie over de gewoontes en verwachtingen van de hedendaagse e-shopper, bijvoorbeeld op het vlak van veiligheid van betaling en bescherming van gegevens, of het retourproces.

A-SIS ondersteunt wereldwijde intralogistiek van Parfums Christian Dior

Vanuit zijn internationale distributiecentrum in Saint Jean de Braye verstuurt Parfums Christian Dior dagelijks bijna 3.500 bestellingen, voornamelijk parfums en cosmetica, naar alle uithoeken van de wereld. Om de opslag, picking en verzending van orders te optimaliseren, schakelde het luxemerk 15 jaar geleden A-SIS in, het softwaremerk van de Savoye Divisie.

Manhattan Associates stimuleert betere winkelervaring

Manhattan Associates breidt zijn Customer Engagement aanbod uit met een nieuwe ‘instore’ functionaliteit, die deel uitmaakt van de Manhattan Active Omni-oplossingen. De functionaliteit moet het omnichannel serviceniveau verbeteren door winkelmedewerkers de tools en informatie te geven die ze nodig hebben om klantbetrokkenheid te vergroten.

Aldi schrijft meest duurzame dc van België op zijn naam

Aldi investeert 50 miljoen euro in het meest duurzame distributiecentrum van België. Het nieuwe distributiecentrum is gevestigd in Turnhout en neemt de taken van het dc in Rijkevorsel over, dat een zestigtal Aldi-winkels in de provincie Antwerpen bevoorraadt, maar te klein geworden is.

Delaware breidt senior management uit

Het senior management van bedrijfsadviseur en IT-dienstverlener Delaware verwelkomt in januari Gert Grobben (gestart bij Delaware in 2001) en Bart Van Kerkhoven (gestart in 2013) als nieuwe partners. Tegelijk worden Philippe Vlietinck (sinds 1993 bij Delaware), Folker Lamote (sinds 1998) en Johan Raedemaeker (sinds 2009) associate partners.

UPS steunt Amerikaanse klanten met pick-up op zaterdag voor internationale zendingen

UPS zorgt ervoor dat internationale pakketjes van Amerikaanse klanten die op zaterdag worden verzonden, voortaan even snel worden geleverd als binnenlandse verzendingen. Dat betekent dat bedrijven die op zaterdag een aankoop plannen van de Verenigde Staten naar 57 verschillende markten in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië de levering op maandag al mogen verwachten, een dag sneller dan de vroegere reistijd van UPS.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.