Loadhog lanceert nieuwe bak voor intralogistieke automatisering

Het Britse bedrijf Loadhog richt zich op het ontwerp, de productie, de verkoop en het poolen van meermalig te gebruiken verpakkingsoplossingen. Met de Autotote 64 lanceert de verpakkingsfabrikant een container die speciaal is ontworpen om ingezet te worden bij intralogistieke automatisering. Zo is de bak ontworpen voor gebruik met AMR’s, conveyors, shuttle-opslagsystemen en andere ASRS-technologieën.

De Autotote 64 bestaat gedeeltelijk – of optioneel zelfs geheel – uit gerecycleerd materiaal en is voorzien van een ‘single-shot’ bodem met dubbele bekleding, waardoor hij van binnen en van buiten volledig glad is. Dit ontwerp, dat is verkregen door gieten in plaats van lassen, maakt de container zowel lichter in gewicht als goedkoper in productie. De afgeschuinde, vrijdragende basisrand van het product vermindert doorbuiging en zorgt ervoor dat de overgang tussen gekoppelde conveyors soepeler en stiller verloopt. Daarnaast verstevigen diagonale ribbels de basis en beschermt de volledig gesloten onderkant conveyorsystemen, waardoor kosten kunnen worden bespaard op het vlak van transportbandonderhoud en de grip en snelheid worden verbeterd. De Autotote 64 heeft ook verschillende versterkte interactiepunten om de beweging binnen een geautomatiseerd shuttlesysteem te optimaliseren.

De Autotote 64 heeft 2,3mm dikke wanden, een bodemoppervlak van 600x400mm en is verkrijgbaar in twee hoogtes: 270mm en 320mm. De bak is geschikt voor ladingen tot 50kg en temperaturen van -20 tot +40˚C. Naast de voordelen die de basis biedt, heeft de container holle hoeken die voor goede stootvastheid zorgen, terwijl hij ook soepel om bochten heen kan worden getransporteerd. De nieuwe container heeft ook offset afwateringsgaten, ontworpen in overeenstemming met de FM Global datasheet 8-34.

Verder is de Autotote 64 verkrijgbaar met gesloten of open handgrepen met een grote interne radius voor ergonomisch gebruik. De identificatieopties omvatten ‘in-mould labeling’ op 10 verschillende locaties. Ook kunnen verdeelschotten worden gebruikt om het aantal SKU’s in elke bak te maximaliseren. Naast standaardgrijs, kan de bak in een reeks kleuren worden geleverd en kan hij verder worden gepersonaliseerd met bedrukking of reliëfdruk.

Binnenkort start Loadhog met de bouw van een productiefaciliteit in het Franse Obernai, ten zuidwesten van Straatsburg. De nieuwe fabriek gaat in 2025 open en moet zorgen voor kortere doorlooptijden voor de Europese klanten van Loadhog, terwijl de ecologische voetafdruk van het bedrijf wordt verkleind. De Autotote 64 wordt het eerste product dat van de nieuwe productielijn zal rollen.

Foto: Loadhog / Bridgeland Copyright

Recente nieuwsberichten

Onderzoek brengt de uitdagingen van Europese verladers en vervoerders aan het licht

Aangezien de Europese markt voor wegtransport nog steeds erg versnipperd is, worden supply chain professionals geconfronteerd met een complexe sector. Maar liefst 50% van de verladers werkt met meer dan 30 vervoerders tegelijkertijd, wat een goede kennis van de markt vergt om dit efficiënt te organiseren.

Haventransport Stella Artois gaat voortaan via biertrein

AB InBev zal voortaan het grootste deel van haar haventransport organiseren per trein. Vanaf 2020 zal de brouwer door zijn modal shift zo’n 20.000 vrachtwagens per jaar van de Antwerpse ring halen. Het nieuwe treintraject wordt mogelijk gemaakt op initiatief van AB InBev en Katoen Natie, het magazijn waar de treinen gevuld worden met Stella Artois, en dankzij partners Lineas en DP World.

Vestiaire Collective breidt e-commerce internationaal uit met Descartes CustomsInfo

Als aanbieder van on-demand SaaS-oplossingen voorziet Descartes Systems Group Vestiaire Collective van een internationale handelsdatabase om het toenemend aantal beschikbare producten op de website te beheren. Vestiaire Collective is een wereldwijd community-driven platform voor exclusieve tweedehandsmode, dat een groeiend assortiment en een stijgend aantal exporttransacties kent.

Kuehne + Nagel breidt Pharma Hub in België uit

Sinds de recente uitbreiding is het distributiecentrum voor farma in Geel een van de grootste binnen het wereldwijde PharmaChain netwerk van Kuehne + Nagel. Dat netwerk omvat wereldwijd meer dan 220 operaties, 600.000m² sectorspecifieke magazijnruimte en een team van speciaal opgeleide operatoren.

Dematic lanceert micro-fulfillment oplossing

Met de nieuwe automatiseringsoplossing van Dematic moeten klanten met een hoge omloopsnelheid snel en flexibel alle klantorders vanuit kleine opslagruimtes kunnen verwerken. Daarmee kunnen ze lokaal beschikbare ruimte maximaal benutten om op een winstgevende wijze invulling te geven aan de omnichannel distributiestrategie en e-commerce orders van klanten binnen enkele uren te leveren.

Performance Portal van Trimble is vernieuwd

Trimble Transport & Logistics ontwikkelt boordcomputers, draadloze communicatietools en webgebaseerde backoffice applicaties voor grote en kleine bedrijven in de logistieke sector. Met zijn Performance Portal biedt Trimble een holistisch overzicht van de prestaties van zowel chauffeurs als vrachtauto’s.

Aventeon integreert betaaloplossing in software voor last mile distributie

Aventeon is aanbieder van de softwareoplossing Logistics.ONE en is actief binnen de driehoek transport, value added services en service logistiek. Om het werkproces van bezorgers en chauffeurs te vergemakkelijken heeft Aventeon nu de integratie gerealiseerd met de myPOS mobiele betaalterminal.

Nieuws van TomTom

Er vallen verschillende nieuwtjes te rapen bij TomTom. Zo wordt er een nieuwe versie gelanceerd van Road Event Reporter, een webgebaseerde tool voor het doorgeven van wegafsluitingen, werkzaamheden en -evenementen. Met de applicatie kunnen o.a.

Transbox United omgedoopt tot Contargo Transbox

Containerbedrijf Transbox United gaat voortaan verder onder de naam Contargo Transbox. Daarmee wil het bedrijf zich als onderdeel van het Europese containernetwerk van de Contargo-groep profileren. “Twee jaar geleden hebben wij de aandelen van United Container Transport in de joint venture Transbox United overgenomen”, aldus Michel van Meurs, regionaal salesmanager westelijke zeehavens (foto).

IT-bedrijf zweert bij ‘no cure, no pay’

Het jonge Gentse IT-bedrijf DMVH gaat er prat op dat een IT-project pas geslaagd is wanneer het resultaat aan alle verwachtingen beantwoordt. Daarbij steekt de IT-nieuwkomer zelf zijn nek uit: “zonder oplossing, geen factuur”, klinkt het. Oprichters Koen De Mol (DM) en Ben Van Hees (VH) geloven dat een IT-integratie sneller, efficiënter, pijnlozer en dus ook goedkoper kan. Daarvan wisten ze ook David Geens (ex-Nucleus) te overtuigen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.