Liege Airport zet in op klantenervaring met CRM-project

Liege Airport is een samenwerking gestart met SQLI die er SAP hybris Cloud (Cloud for Customer C4C en Marketing) zal integreren en uitrollen. Met die oplossing moet Liege Airport informatie over de luchthaven kunnen aanpassen aan de noden van elke klant en gebruik kunnen maken van een zicht van 360° op haar klanten om zo de multichannel-toepassingen te versterken. De uitrol van het project is voorzien voor april 2017.

SAP hybris Cloud wordt in de bestaande systemen geïntegreerd. De oplossing zal alle gegevens centraliseren die klanten en andere spelers binnen de luchthaven via de verschillende digitale kanalen genereren. Daardoor moet de luchthaven een volledig zicht op alle klanten krijgen om hen zo te identificeren en te begrijpen. Het resultaat is een gepersonaliseerde service.

Liege Airport koos ervoor om met de CRM-consultants van SQLI samen te werken omwille van hun ervaring in het domein van luchtvaartactiviteit, meer bepaald bij de Aéroports de Paris en Geneva Airport, en hun ervaring op het gebied van SAP hybris Cloud.
Door met SAP hybris Cloud een volledig customer engagement te beheren, zal Liege Airport niet enkel informatie van klanten in B2B en B2C kunnen opvangen, maar ook informatie die gelinkt is aan de verschillende andere actoren op de luchthaven. Daarvoor zullen de verschillende kanalen worden gebruikt om hun aanbod te personaliseren en zo het verkeer te verhogen en de kwaliteit van hun service gevoelig te verbeteren.

Daniel Sluysmans, IT manager bij Liege Airport: “Dit CRM-project is van enorm belang voor Liege Airport, om zo haar klantgerichte strategie te ondersteunen. Het project maakt deel uit van de digitale transformatie die op dit moment bezig is. Het biedt ons een goede basis voor de toekomst en zo kunnen we de kwaliteit en efficiëntie van onze diensten aan onze klanten in B2B en B2C verbeteren.”

Recente nieuwsberichten

Blokker automatiseert distributiecentrum

De afgelopen jaren zijn er binnen Blokker ingrijpende maatregelen uitgevoerd om de negatieve resultaten op termijn om te buigen en Blokker in de markt te herpositioneren. Die positionering stelt ook eisen aan de inrichting van de logistieke organisatie.

Piekperiodes opvangen? Geen probleem!

(advertorial) Op elk moment van het jaar, ook tijdens piekperiodes, tijdig en correct kunnen leveren aan klanten? De combinatie van een intralogistiek systeemontwerp met een hoge automatiseringsgraad biedt een snelle en foutloze orderpick methode.

PwC polst naar Industry 4.0 bij start-ups

Voor het eerst voerde PwC België een Industry 4.0 onderzoek bij start-ups. Daarvoor namen de onderzoekers interviews af bij dertig Belgische startende en groeiende bedrijven die actief zijn in de sector van industriële digitale technologie.

OMP Plus verwerft DDMRP compliance

Het Demand Driven Institute (DDI) heeft OMP Plus geëvalueerd en bevestigd dat de oplossing voldoet aan de criteria voor DDMRP compliance. Demand Driven Material Requirements Planning (DDMRP) is een ‘multi-echelon’ planningsmethode en een van de planningmethodes die in OMP Plus wordt ondersteund.

Duurzaam transport scoort hoog bij Belgische bedrijven

Bijna 30% van de bedrijven die op regelmatige basis een beroep doen op een logistieke partner zijn bereid meer te betalen voor duurzamer transport. Dat blijkt uit een rondvraag door transportfirma Vedrova uit Herentals. Belangrijker is de service en controle over de goederen.

Nieuw Technology Assembly Center voor Inther

Systeemintegrator Inther heeft in zijn thuisbasis Venray (NL) zijn nieuwe Technology Assembly Center (TAC) officieel geopend. Het TAC is het eigen onderzoeks- en ontwikkelingscentrum waarin Inther voortaan zijn conveyorsysteem ‘ICE’ (Inther Conveyor Equipment) ontwikkelt en produceert.

Draagt IoT bij aan slimme stadslogistiek?

Het Internet of Things (IoT) kan een significante bijdrage leveren aan een efficiëntere stadslogistiek. Dat blijkt uit de resultaten van het VIL-project ‘Intello City’. Daarbij testte VIL de afgelopen maanden de mogelijkheden van een micromagazijn in een stadscentrum, dat door middel van IoT autonoom kan opereren.

Eerste Skyfall systeem in de drankenindustrie

(advertorial) Flexibele buffer tussen vouwdozenontstapelaar en dozenopzetter De Zwitserse Ferag AG en WRH Global Belgium blijven de zelfontwikkelde Skyfall technologie verder uitbouwen. Een variant van het innovatieve vloervrije transportsysteem is met speciale klemmen uitgerust om vouwdozen automatisch aan te voeren naar de dozenopzetter.

Corneel Geerts breidt diensten op Ierland uit met CLF

Corneel Geerts Transportgroup heeft een nieuwe partner gevonden in CLF Freight Forwarders, een Iers familiebedrijf dat klantgerichte oplossingen zoekt. Het bedrijf organiseert zijn eigen groepagediensten op de Benelux en Duitsland en is lid van een nationaal distributienetwerk in Ierland dat een 24 uursdienstverlening garandeert.

Liege Airport gaat voor data-uitwisseling met Nallian for Air Cargo

Met een jaarlijks volume van meer dan 700.000 ton is Liege Airport een van de grootste cargo luchthavens in Europa. Met de implementatie van de Nallian for Air Cargo suite lanceert de luchthaven nu een platform dat zijn stakeholders meer geïntegreerd laat samenwerken.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.