Liege Airport zet in op klantenervaring met CRM-project
Liege Airport is een samenwerking gestart met SQLI die er SAP hybris Cloud (Cloud for Customer C4C en Marketing) zal integreren en uitrollen. Met die oplossing moet Liege Airport informatie over de luchthaven kunnen aanpassen aan de noden van elke klant en gebruik kunnen maken van een zicht van 360° op haar klanten om zo de multichannel-toepassingen te versterken. De uitrol van het project is voorzien voor april 2017.
SAP hybris Cloud wordt in de bestaande systemen geïntegreerd. De oplossing zal alle gegevens centraliseren die klanten en andere spelers binnen de luchthaven via de verschillende digitale kanalen genereren. Daardoor moet de luchthaven een volledig zicht op alle klanten krijgen om hen zo te identificeren en te begrijpen. Het resultaat is een gepersonaliseerde service.
Liege Airport koos ervoor om met de CRM-consultants van SQLI samen te werken omwille van hun ervaring in het domein van luchtvaartactiviteit, meer bepaald bij de Aéroports de Paris en Geneva Airport, en hun ervaring op het gebied van SAP hybris Cloud.
Door met SAP hybris Cloud een volledig customer engagement te beheren, zal Liege Airport niet enkel informatie van klanten in B2B en B2C kunnen opvangen, maar ook informatie die gelinkt is aan de verschillende andere actoren op de luchthaven. Daarvoor zullen de verschillende kanalen worden gebruikt om hun aanbod te personaliseren en zo het verkeer te verhogen en de kwaliteit van hun service gevoelig te verbeteren.
Daniel Sluysmans, IT manager bij Liege Airport: “Dit CRM-project is van enorm belang voor Liege Airport, om zo haar klantgerichte strategie te ondersteunen. Het project maakt deel uit van de digitale transformatie die op dit moment bezig is. Het biedt ons een goede basis voor de toekomst en zo kunnen we de kwaliteit en efficiëntie van onze diensten aan onze klanten in B2B en B2C verbeteren.”