Levi Strauss & Co. stelt TGW aan voor het ontwerp en de realisatie van EDC

Op een oppervlakte van 155.000m² bouwt Levi Strauss & Co. in de regio Münsterland, Duitsland, een van Europa’s grootste logistieke hubs voor modeartikelen en accessoires. Het denimmerk consolideert daarmee zijn fulfilmentprocessen op één centrale locatie. Het doel is sneller en efficiënter in te spelen op de eisen van de markt, levertijden te verkorten en de groei over alle verkoopkanalen te versnellen. De nieuwe locatie moet Levi Strauss & Co. bovendien helpen de duurzaamheid, flexibiliteit en digitalisering van zijn wereldwijde supply chain te verhogen. TGW Logistics Group, leverancier van oplossingen voor material handling, staat in voor de sterk geautomatiseerde fulfilmentoplossing voor omnichannel-operaties. De kern van de oplossing is TGW’s geautomatiseerde goods-to-person fulfilmentsysteem FlashPick, dat flexibel omgaat met onvoorspelbare en fluctuerende orderstructuren.

Op piekdagen worden tot 350.000 pakjes verzonden. De gemiddelde doorlooptijd van orderontvangst tot verzendklare verpakking bedraagt slechts 10 minuten. Het project is in twee fases opgesplitst. In de eerste fase – gepland om in 2023 live te gaan – zal een jaarlijkse verwerkingscapaciteit van maximaal 33 miljoen artikelen worden bereikt. In de tweede fase van het project, zal dat aantal stijgen tot 55 miljoen dankzij een toename in de opslagcapaciteit en bijkomende picking-werkstations. 
 
De oplossing is gebaseerd op een automatisch miniloadmagazijn en een shuttlesysteem van vijf gangen met in totaal 830.000 opslagplaatsen. Het shuttlesysteem bevoorraadt tien PickCenter One-werkstations. Hun ontwerp is gebaseerd op een ‘One Source. One Target’-aanpak, die snelle en nauwkeurige orderpicking mogelijk maakt. Alle modules zijn verbonden met een KingDrive--conveyorsysteem dat 8 kilometer lang is.
De TGW Warehouse Software moet Levi Strauss & Co. helpen om de strenge eisen van een omnichannel-operatie beheersbaar te maken en is een integraal onderdeel van de oplossing. Het is verantwoordelijk voor het plannen, monitoren en optimaliseren van alle fulfilmentprocessen.
 
Om de hulpbronnen zo efficiënt mogelijk te gebruiken, wordt tot 70% van de binnenkomende dozen hergebruikt voor verzending. Een robotsysteem van TGW plaatst de dozen automatisch in bakken. Bovendien vermijdt Levi Stauss & Co. het gebruik van plastic polybags door de artikelen rechtstreeks in dozen of papieren zakken te picken. 

Recente nieuwsberichten

H.Essers neemt het Franse transportbedrijf TFMO over

Logistiek dienstverlener H.Essers heeft het Frans transportbedrijf TFMO (Transports Frigorifiques des Monts d’Or) overgenomen. TFMO, gevestigd in Lissieu, in de buurt van Lyon, is gespecialiseerd in temperatuurgecontroleerde transporten voor healthcare en voeding.

Postgraduaat Smart Logistics – nieuwe editie start 27 september 2024

(Advertorial) Het Postgraduaat Smart Logistics geeft je multidisciplinair inzicht in diverse aspecten van smart logistics zoals supply chain management, multimodaal transport en nieuwe technologieën. We laten je kennismaken met de nieuwste technologische omwentelingen en hebben aandacht voor zowel theorie als praktijk.

Datalogic stelt Magellan 900i scanner voor

Datalogic lanceert de nieuwe Magellan 900i scanner, een aanpasbaar instapmodel op basis van imaging dat de GPS44XX-serie zal vervangen. De Magellan 900i moet zorgen voor hoge prestaties bij het lezen van 1D- en 2D- barcodes, vooral bij weergave op smartphone-schermen. Door zijn aanpassingsvermogen is het toestel inzetbaar bij verschillende toepassingen, waaronder bemande kassa’s, zelfscankassa’s en kiosken die getrouwheids- en betaalopties verwerken.

Collect&Go verzamelt bestellingen met zelfrijdende voertuigen

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, heeft zijn distributiecentrum in Londerzeel uitgerust met slimme autonome voertuigen. Daarmee wil Collect&Go de efficiëntie in de versafdeling van het distributiecentrum verhogen. Momenteel rijden er 22 ‘self driving vehicles’ (SDV’s) in het DC rond, waardoor het rondhalen van verse producten 20% sneller verloopt.

Mediq optimaliseert order fulfilment met ZetesMedea Voice

Het Europese zorgaanbieder Mediq heeft in zijn magazijn in Denemarken de ZetesMedea magazijnoplossing met de nieuwste voice technologie geïmplementeerd. Dankzij de implementatie kan Mediq de orderpickprocessen aanzienlijk optimaliseren en tegelijkertijd een snellere orderverwerking voor klanten en een vlottere onboarding van nieuwe medewerkers realiseren.

Volvo komt met trucks met waterstofverbrandingsmotor

Volvo Trucks ontwikkelt vrachtwagens met waterstofverbrandingsmotoren, ook bekend als ‘H2 ICE’ (Hydrogen Internal Combustion Engine). Vrachtwagens die op waterstof (H2) rijden, zullen vooral geschikt zijn voor langere afstanden en kunnen een oplossing zijn wanneer de inzet van elektrische trucks niet haalbaar is, bijvoorbeeld voor regio’s met een beperkte laadinfrastructuur of wanneer er weinig tijd is om de accu’s op te laden. De eerste klantentests zullen in 2026 plaatsvinden, als voorbereiding op de daaropvolgende serieproductie. Tegen het eind van dit decennium zullen de waterstoftrucks commercieel beschikbaar zijn.

Luchthaven Kortrijk-Wevelgem ambieert toekomst als dronehub

Internationale Luchthaven Kortrijk-Wevelgem (ILKW) mikt op een duurzame toekomst door de dronekaart te trekken. Eerste stap is de installatie van een nieuw dronedetectiesysteem om de veiligheid van het vliegverkeer op en rond de luchthaven te waarborgen.

Ontdek de kracht in uw planningsdata, win een gratis analyse

(Advertorial) Deze zomer helpen wij jouw bedrijf in het verkrijgen van gebruiksklare inzichten in uw planningsdata. Duik dieper in uw gegevens en ontdek hoe een betere visibiliteit uw bedrijf kan transformeren. Met onze uitgebreide expertise en geavanceerde analysemethoden onthullen we niet alleen trends en patronen, maar ook duidelijke mogelijkheden voor groei en optimalisatie.

De meest simpele veiligheidsoplossing voor de laad- en losomgeving

(Advertorial) Om de situatie tijdens het laden en lossen veilig te houden, zijn er vele oplossingen beschikbaar: aanrijdbeveiligingen, waarschuwingssystemen voor achteruit rijden, automatische snelheidsbegrenzers, wielvergrendelingen, blauwe of rode waarschuwingslichten, gescheiden voet- en rijpaden, automatische hefhoogtebegrenzers en nog veel meer.

Het creëren van een veiligere werkomgeving wordt ook bevorderd door meer opleidingen en trainingen, een enthousiast management of bepaalde incentives om de mensen mee te krijgen in een verbeterproces. Gezien de risico’s op de laadkaai is een inhaalslag nog steeds meer dan nodig.

DP World investeert 130 miljoen euro in Roemenië

DP World heeft in Roemenië drie nieuwe sites geopend die een impuls moeten geven aan de groeiende status van het land als belangrijk knooppunt voor de Europese handel en die economische groei in de hele regio mogelijk moeten maken.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.