Levi Strauss & Co. stelt TGW aan voor het ontwerp en de realisatie van EDC

Op een oppervlakte van 155.000m² bouwt Levi Strauss & Co. in de regio Münsterland, Duitsland, een van Europa’s grootste logistieke hubs voor modeartikelen en accessoires. Het denimmerk consolideert daarmee zijn fulfilmentprocessen op één centrale locatie. Het doel is sneller en efficiënter in te spelen op de eisen van de markt, levertijden te verkorten en de groei over alle verkoopkanalen te versnellen. De nieuwe locatie moet Levi Strauss & Co. bovendien helpen de duurzaamheid, flexibiliteit en digitalisering van zijn wereldwijde supply chain te verhogen. TGW Logistics Group, leverancier van oplossingen voor material handling, staat in voor de sterk geautomatiseerde fulfilmentoplossing voor omnichannel-operaties. De kern van de oplossing is TGW’s geautomatiseerde goods-to-person fulfilmentsysteem FlashPick, dat flexibel omgaat met onvoorspelbare en fluctuerende orderstructuren.

Op piekdagen worden tot 350.000 pakjes verzonden. De gemiddelde doorlooptijd van orderontvangst tot verzendklare verpakking bedraagt slechts 10 minuten. Het project is in twee fases opgesplitst. In de eerste fase – gepland om in 2023 live te gaan – zal een jaarlijkse verwerkingscapaciteit van maximaal 33 miljoen artikelen worden bereikt. In de tweede fase van het project, zal dat aantal stijgen tot 55 miljoen dankzij een toename in de opslagcapaciteit en bijkomende picking-werkstations. 
 
De oplossing is gebaseerd op een automatisch miniloadmagazijn en een shuttlesysteem van vijf gangen met in totaal 830.000 opslagplaatsen. Het shuttlesysteem bevoorraadt tien PickCenter One-werkstations. Hun ontwerp is gebaseerd op een ‘One Source. One Target’-aanpak, die snelle en nauwkeurige orderpicking mogelijk maakt. Alle modules zijn verbonden met een KingDrive--conveyorsysteem dat 8 kilometer lang is.
De TGW Warehouse Software moet Levi Strauss & Co. helpen om de strenge eisen van een omnichannel-operatie beheersbaar te maken en is een integraal onderdeel van de oplossing. Het is verantwoordelijk voor het plannen, monitoren en optimaliseren van alle fulfilmentprocessen.
 
Om de hulpbronnen zo efficiënt mogelijk te gebruiken, wordt tot 70% van de binnenkomende dozen hergebruikt voor verzending. Een robotsysteem van TGW plaatst de dozen automatisch in bakken. Bovendien vermijdt Levi Stauss & Co. het gebruik van plastic polybags door de artikelen rechtstreeks in dozen of papieren zakken te picken. 

Recente nieuwsberichten

Volocopter en DB Schenker presenteren drone voor vrachtvervoer

Volocopter, een van de pioniers op het vlak van stedelijke luchtmobiliteit, en wereldwijde logistiek dienstverlener DB Schenker ontwikkelen samen oplossingen voor het snel en emissievrij vervoeren van goederen. Een van die oplossingen is de VoloDrone, een drone voor zwaar transport.

ShopWeDo automatiseert en personaliseert verpakkingen met Savoye

ShopWeDo is gespecialiseerd in b2c e-commerce logistiek en helpt Belgische bedrijven bij het opstarten en optimaliseren van hun e-business activiteiten. Het bedrijf opereert momenteel vanuit twee locaties, Mechelen en Oostende, die gezamenlijk 10.000m² beslaan.

Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira

Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.

Infor gaat nieuw partnership aan met Korade

Infor, aanbieder van zakelijke cloud-software met sectorspecifieke specialisaties, is een officieel partnership aangegaan met Korade. Het adviesbureau uit het Nederlandse Bunnik is gespecialiseerd in het implementeren, optimaliseren en migreren van bedrijfsprocessen voor organisaties in de Benelux.

Virtueel evenement over automatisering en uitdagingen in de voedingsindustrie

(Advertorial) Dematic organiseert op 23 en 24 juni een virtueel evenement over de rol en toegevoegde waarde van automatisering voor het oplossen van de volgende uitdagingen: ● Vergrijzing zorgt voor een tekort aan werknemers ● Door maatwerk te produceren groeit de behoefte aan track & trace ● Vraag naar efficiëntere, duurzamere productie neemt toe Registreer hier gratis…

Dachser breidt crossdock center in Willebroek uit

Omdat de vestiging van Dachser in Willebroek na vijftien jaar te klein was geworden, verhuisde de logistiek dienstverlener in 2014 naar een nieuw dedicated crossdock center op industrieterrein de Hulst. Door de groei van Europese groupage-activiteiten is ook dat gebouw ondertussen evenwel te klein geworden.

IDS creëert meer transparantie met RTTV-oplossing van Shippeo

Shippeo, aanbieder van oplossingen voor ‘realtime transportation visibility’ (RTTV), gaat een strategisch partnership aan met IDS, gespecialiseerd in 4PL Logistics Control Towers. Met de actieve betrokkenheid van zijn klant DSM, een wereldspeler op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, is IDS gestart met de implementatie van Shippeo’s RTTV-platform.

P&O Ferrymasters bouwt warehouse voor havengebonden logistiek in Genk

P&O Ferrymasters heeft een overeenkomst gesloten met Genk Green Logistics voor de bouw van een nieuw magazijn van 10.000m² in de buurt van de haven van Genk. Daarmee wil P&O Ferrymasters naar eigen zeggen zijn pan-Europese spoorweg-, weg- en warehousingnetwerk verder versterken en met havengerichte logistieke oplossingen tegemoet komen aan de bedrijven die hun supply chain willen herconfigureren op dit cruciale moment voor internationale handel en economisch herstel.

Rainbow Logistics IT onder de vleugels van Navitrans

Op 1 juni 2021 werden alle Navitrans-activiteiten van het Nederlandse Rainbow Logistics IT ondergebracht bij Navitrans. Dat betekent dat het volledige Rainbow Navitrans team voortaan verder gaat onder de vleugels van Navitrans Benelux. Na de integratie van de Deense partner Adacta in 2016 is dit een volgende stap in de groeistrategie van de in Kortrijk gevestigde softwareleverancier, die sinds begin 2020 in handen is van het Canadese Valsoft.

Group of Butchers optimaliseert met SaaS WMS van Davanti en robuuste scanners

Group of Butchers produceert voornamelijk private label vleeswaren voor de retail, het gespecialiseerde kanaal en de out-of-home-markt. Dat doet het met een team van ruim zevenhonderd medewerkers op vijftien productielocaties, verspreid over Nederland, België en Duitsland.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.