Leadec benadert 0% fouten bij interne leveringen met ZetesChronos

Leadec is actief op meer dan 300 locaties verspreid over vier continenten. Al bijna 60 jaar ondersteunt het bedrijf klanten in de productiesector met services op het gebied van planning, installatie en automatisering, tot en met het facilitair beheer van fabrieken en gebouwen. In het Duitse Bremen levert Leadec reserveonderdelen en verbruiksartikelen aan de productiefaciliteiten van een autofabrikant. Dat zogeheten ‘niet-productiemateriaal’ (NPM) – gaande van werkhandschoenen tot lasrobots – bevindt zich in speciale magazijnen op het uitgestrekte fabrieksterrein, waar het direct door een groot aantal afdelingen kan worden opgevraagd. Voor de naadloze documentatie van de interne transportprocessen van de autofabrikant koos Leadec de ZetesChronos-oplossing voor Proof of Delivery.

Naast betrouwbare en tijdige levering eiste de autofabrikant maximale transparantie van alle leveringsprocessen op de locatie in Bremen. De klant wilde online zicht hebben op de opeenvolgende leveringslocaties, inclusief tijdstip en plaats van elke goederenoverdracht. Bovendien moest de maandelijkse facturering gemakkelijk te begrijpen en te controleren zijn aan de hand van een digitaal overzicht van geleverde diensten.
 
Om aan die vereisten te kunnen voldoen, koos Leadec voor de elektronische Proof of Delivery-software ZetesChronos.
De belangrijkste elementen van de oplossing zijn de Proof of Delivery-app en een cloudgebaseerd zichtbaarheidsplatform met dashboards voor het registreren, plannen, monitoren en analyseren van leveringen. Op basis van dat platform kunnen de planners van Leadec de ladinglijsten voor de vrachtwagens genereren. Het leveringsproces begint met het uploaden van de ritgegevens naar de mobiele terminals van de chauffeurs. Elke vrachtwagen maakt maximaal drie ritten per dag en vervoert daarbij 50 tot 70 retourneerbare pallets en dozen en ongeveer 120 à 200 pakketten van de NPM-magazijnen naar de productieafdelingen. 
 
Zetes zocht uit welk systeem het beste bij Leadec zou passen en bood vervolgens een volledig geïntegreerde oplossing, inclusief software, hardware en onderhoud.
De oplossing werd in drie weken tijd geïmplementeerd en biedt Leadec momenteel
een foutpercentage van minder dan 0,07% bij zijn orders.

Foto: Zetes

Recente nieuwsberichten

Online dierenapotheek Medpets bouwt nieuw magazijn met Vanas

Met meer dan 15.000 producten voor grote en kleine huisdieren in zijn assortiment is Medpets de grootste online dierenapotheek in Nederland en België. Om de groeiende vraag te kunnen volgen, moest het bedrij verhuizen naar een groter magazijn.

9altitudes voegt het Deense Bredana Solutions aan de groep toe

Na de overname van Optimate in februari van dit jaar voegt 9altitudes met de acquisitie van Bredana Solutions opnieuw een Deense onderneming aan de groep toe. Daarmee zet de leverancier van digitale projecten in CRM, ERP, PLM, IoT, BI en DMS, zijn Europese groeiambities verder kracht bij.

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Webfleet Solutions, Europees aanbieder van telematicaoplossingen, breidt zijn activiteiten uit naar Hongarije. Vanuit een vestiging in Boedapest zal de dochteronderneming van Bridgestone op maat toegesneden oplossingen en diensten aanbieden aan lokale bedrijven met wagenparken.

Coca-Cola HBC werkt met Shippeo voor realtime tracking van leveringen

Coca-Cola HBC, een van de grootste bottelpartners van The Coca-Cola Company, heeft Shippeo, Europees aanbieder van realtime transportation visibility oplossingen, geselecteerd voor de realtime visibility van internationaal wegtransport. Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI).

Boekhandel Gibert automatiseert ordervoorbereiding met Boa Concept

De iconische Franse boekhandel Gibert heeft Boa Concept in de arm genomen om de productiviteit van zijn site in Vitry-sur-Seine op te voeren. Gibert was op zoek naar een partner die een ​​oplossing kon bieden om de groeiende e-commerce stromen op te vangen.

Nyrstar en SEA-invest groep streven naar 7.200 minder vrachtwagenritten per jaar

Nyrstar, wereldwijd actief in metalen met een marktleiderspositie in zink en lood, en SEA-invest, een van de grootste terminaloperatoren voor droge bulkgoederen, fruit en vloeibare bulkgoederen, hebben hun samenwerking uitgebreid en een meerjarige overeenkomst getekend om Nyrstars vrachtvervoer per spoor verder op te drijven.

Donderdag 20 mei Smart Digital Transformation, de online Summit waar we strategisch denken over technologie

Tijdens deze namiddag buigen een vijftal specialisten zich over digitale transformatie vanuit business perspectief. Technologie komt sowieso op ons af maar waarom en hoe passen we een en ander in in onze bedrijfsstrategie. De uiteenzettingen zullen niet focussen op de technologie as such maar ons allert maken op de disruptie die ze veroorzaakt, op de gevaren en de opportuniteiten.

Optimact lanceert nieuwe functionaliteit Report en Mail

Optimact lanceert nieuwe functionaliteit als onderdeel van de integratie met Qlik Sense: Report en Mail. Tijdens de verschillende stappen van het S&OP proces heb je verschillende meetings per planningsdomein (pre-S&OP meeting) en één Executive Meeting waar alle beslissingen genomen moeten worden (bijvoorbeeld het valideren van de sales forecast naar een productie forecast of het wijzigen van een planningsbeleid voor een bepaalde SKU).

Vereenvoudigen van het leveringstraject

Over de hele wereld worden elke seconde meer dan 2.700 pakketten verzonden. Naarmate de vraag naar opties voor orderafhandeling en snelheid toeneemt, nemen ook de uitdagingen voor bedrijven met verzend- en distributieactiviteiten toe. De verwachtingen stijgen snel, deels als gevolg van een groeiende vraag van de consument naar snellere leveringstijden en gemakkelijkere afhandelingsopties, evenals een toename van de internetaankopen.

Nieuwe UR10e van Universal Robots heeft een kwart meer payload

Universal Robots (UR) introduceert een verbeterde UR10e, waarvan de payload werd verhoogd van 10 naar 12,5 kilogram. De cobot beschikt daardoor over meer toepassingsmogelijkheden, zoals palletiseren, machinebelading en verpakken. De verbeterde UR10e is nu in te zetten voor het palletiseren van verpakkingen met een maximaal gewicht van tien kilogram en een grijper van 2,5 kilogram.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.