Kuehne+Nagel vestigt zich in nieuw EDC in Tessenderlo

Met de eerste spadesteek op 29 juni 2020 is Weerts Logistics Parks, de logistieke vastgoedtak van Weerts Group, in Tessenderlo gestart met de bouw van een nieuw Europees distributiecentrum dat op termijn 75.000m² groot zal zijn. Het gaat om een investering van 61 miljoen euro. Logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel sluit een langetermijn huurovereenkomst met Weerts Logistics Parks en zal op de site een e-commerce hub en innovatiecentrum vestigen, met een potentieel voor 350 nieuwe logistieke jobs. Met de nieuwe vestiging wil Kuehne+Nagel zijn dienstverlening naar zijn klanten optimaliseren en de doorlooptijden naar de belangrijkste Europese consumentenmarkten verbeteren.

In de eerste fase van het project zal Kuehne+Nagel – met hoofdkantoor in Zwitserland – de 30,000m² beschikbare opslagruimte innemen. Dat gebouw zal fungeren als EMEA distributiecentrum.
De mogelijke uitbreiding van het gebouw met nog eens 45.000m² moet het op termijn mogelijk maken nog meer klanten in het e-commerce en consumer goods segment aan te trekken om vanuit Limburg consumenten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika te bedienen. De ambitie is op deze locatie stapsgewijs tot 600 nieuwe logistieke jobs te creëren. De site zal eind oktober 2020 volledig operationeel zijn.
De Kuehne+Nagel Campus Kempen bestaat nu uit sites in Geel, Eindhout en Tessenderlo en zal fungeren als een logistieke campus waar best practices en kennis worden gedeeld en waar schaalvoordelen kunnen ontstaan voor de hele gemeenschap.
 
Initiator voor het project was Locate in Limburg, het promotie-agentschap dat buitenlandse investeerders begeleidt die in Limburg willen investeren. Onder de merknaam ‘Smart Port Limburg’ voert Locate in Limburg zowel lokaal als internationaal promotie om de logistieke troeven van de provincie wereldwijd in de markt te zetten. Voka Limburg trad op als ondersteunende partner in het vergunningstraject.
 
Foto: vlnr: Frank Zwerts (Locate in Limburg), Tom Vandeput (Provincie Limburg), Fons Verwimp (burgemeester Tessenderlo), Tobias Jerschke (Kuehne+Nagel BeLux), Gerry Bosmans (Kuehne+Nagel BeLux), Inge Moors (Provincie Limburg), Yves Weerts (Weerts Group), Karin van de Velde (Voka Limburg).

Recente nieuwsberichten

Jungheinrich België en Nilfisk BeLux versterken samenwerking

Jungheinrich België, aanbieder van intralogistieke oplossingen, en Nilfisk BeLux, leverancier van professionele reinigingsapparatuur en -diensten, hebben aangekondigd dat ze hun jarenlange samenwerking willen verstevigen en uitbreiden. Met die versterkte samenwerking wil Jungheinrich nog meer als ‘one-stop-shop’ optreden en totaaloplossingen bieden die de efficiëntie en productiviteit van zijn klanten kunnen verhogen.

Pieter Van den Broecke benoemd tot EMEA leader Supply Chain Commerce Strategies bij Manhattan Associates

Manhattan Associates heeft Pieter Van den Broecke (foto) benoemd tot EMEA leader Supply Chain Commerce Strategies. Pieter Van den Broecke is al meer dan vijftien jaar verbonden aan het technologiebedrijf als managing director Benelux, Denemarken, Duitsland en Oost-Europa.

Niels Stenfeldt nieuwe CEO van 9altitudes

9altitudes, een Europese digitale transformatiepartner gespecialiseerd in Microsoft Dynamics en PTC-oplossingen, heeft Niels Stenfeldt benoemd tot nieuwe chief executive officer. Deze strategische leiderschapsoverdracht kadert in de expansie- en innovatiestrategie van 9altitudes, gesteund door Waterland Private Equity.

AG Solution treedt toe tot Siemens Xcelerator

AG Solution, integrator van automatiseringssystemen en oplossingen voor o.m. procescontrole, gegevensbeheer en MES/MOM, is de nieuwste Belgische servicepartner van het digitale businessplatform Siemens Xcelerator.

Webinar: Fabels en Feiten over WMS, WES en WCS

(Advertorial) Benieuwd naar de verschillen tussen WMS, WES en WCS?
In dit webinar ontrafelen we misverstanden en geven we heldere uitleg over hun rol in magazijnautomatisering.

Coles investeert in technologie van Witron voor nieuw DC

De Australische supermarktketen Coles heeft zijn tweede ‘Automated Distribution Centre’ (ADC) geopend in Kemps Creek, op zo’n veertig kilometer ten westen van Sidney. Systeemintegrator Witron leverde de technologie voor deze totale investering van 1 miljard Australische dollar in technologie en innovatie. Dit is de tweede van twee Witron-faciliteiten die Coles heeft geopend en maakt deel uit van de grootste kapitaalinvestering in de 110-jarige geschiedenis van het bedrijf.

Duitse retailer Rewe opent geavanceerd DC met automatisering van Swisslog

Afgelopen zomer werd het meest geavanceerde logistieke centrum van de Rewe Group tot nu toe geopend. De Duitse supermarktketen investeerde zowat 250 miljoen euro in het nieuwe gebouw. In de eerste fase biedt het logistieke centrum 49.500m² ruimte voor 20.000 artikelen uit het assortiment droge goederen. Op piekdagen kunnen tot 286.000 pakketten per dag het distributiecentrum via 53 outbound dockdeuren verlaten. Een van de redenen voor die hoge efficiëntie is dat 50% van de opslag- en pickprocessen in RE D 39 volledig geautomatiseerd verloopt. Voor de automatisering werkte Rewe nauw samen met technologiepartner Swisslog.

Kappahl Group automatiseert nieuw logistiek centrum met Fastpick van Vanderlande

De Scandinavische moderetailer Kappahl Group heeft Vanderlande gekozen om een nieuw logistiek centrum te automatiseren dat zal worden gevestigd in de buurt van Göteborg in Zweden. Beide bedrijven hebben een contract getekend voor de installatie van de Fastpick-oplossing van Vanderlande in het 34.000m² grote centrum, dat naar verwachting in juni 2026 in gebruik zal worden genomen.

Nieuw warehouse van Dachser in Waddinxveen is operationeel

Logistiek dienstverlener Dachser heeft in Waddinxveen, Nederland, een nieuw warehouse in gebruik genomen. Het gebouw, dat volledig op contractlogistiek is gericht, vergroot de opslagcapaciteit van Dachser met 6.900m² en biedt ruimte voor zo’n 10.000 pallets. Daarmee komt de totale opslagcapaciteit van Dachser in Waddinxveen op 55.000 palletplaatsen.

P&O Ferries vergroot vrachtcapaciteit op Noordzee met uitbreiding vloot

P&O Ferries breidt zijn vloot uit met het Longstone-schip, waarmee de vrachtcapaciteit op de routes tussen Tilbury nabij Londen en de P&O-hub in Zeebrugge significant toeneemt. Het ro-ro vrachtschip, gecharterd voor een langdurige periode, zal P&O Ferries in staat stellen meer vracht te vervoeren binnen zijn Noordzee-netwerk, waardoor klanten meer capaciteit en flexibiliteit krijgen. Eind 2025 zal P&O Ferries ook het zusterschip van de Longstone aan zijn vloot toevoegen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.