Katoen Natie ondersteunt e-commerce Intergamma met AutoStore-installatie
Katoen Natie heeft voor Intergamma, de Nederlandse groep boven de doe-het-zelf-keten Gamma, een nieuw gerobotiseerd opslag- en pickingsysteem van AutoStore geïnstalleerd. De investering – een primeur voor Katoen Natie – kadert in een gezamenlijk toekomstproject waarbij beide bedrijven hun tienjarige samenwerking nog eens met vijf jaar hebben verlengd.
Sinds eind september 2023 verwerkt Katoen Natie op zijn multi-customer logistiek platform in Kallo de e-commerceleveringen van de klanten van Intergamma met AutoStore, een ‘goods-to-man’ geautomatiseerd opslag- en orderverzamelsysteem. De kubusvormige installatie van ongeveer 900m³, goed voor de opslag van meer dan 21.000 items verspreid over 50.584 stocklocaties, telt 20 autonome robots. Die blijven ook ’s nachts doorwerken, wat betekent dat de e-commerceproducten van Intergamma sneller en efficiënter de particuliere consument bereiken.
Joost De Beijer, CEO van Intergamma, verwacht dat de gezamenlijke investering zal leiden tot meer capaciteit, flexibiliteit, een betere betrouwbaarheid en ook tot lagere kosten. Fernand Huts, voorzitter van Katoen Natie, ziet de opgebouwde knowhow met AutoStore dan weer als een bijkomende incentive om nieuwe klanten aan te trekken op hun logistieke platformen.
AutoStore-partner Element Logic was als integrator bij het project betrokken.
Foto: ©Katoen Natie – Fernand Huts (voorzitter Katoen Natie – links) en Joost De Beijer (CEO Intergamma)