Jungheinrich voorziet nieuwe trucks standaard van telemetrie

Jungheinrich rust alle nieuw bestelde trucks die in zijn Europese fabrieken worden geproduceerd voortaan standaard uit met telemetrie-eenheden. De trucks zijn dus af fabriek volledig ‘netwerkbaar’ en klaar voor intelligente integratie in het magazijn. Met behulp van het vlootmanagementsysteem Jungheinrich FMS kunnen klanten die gegevens gebruiken om hun vloot optimaal in te zetten. Om het Jungheinrich vlootmanagementsysteem te kunnen gebruiken is de Starter Kit beschikbaar. De Starter Kit heeft vijf kernfuncties: voorraadbeheer, locatiebeheer, gebruikersbeheer, draaiuren en de After Sales afdeling Call4Service.

Bij voorraad- en locatiebeheer biedt het vlootmanagementsysteem een algemeen overzicht van de omvang en samenstelling van de vloot op zowel lokaal als globaal niveau. De bedrijfsuren-prognose helpt om de inzet te coördineren en maakt het mogelijk trucks met een bijzonder hoge of lage benuttingsgraad snel te identificeren. Met behulp van de functie Call4Service kunnen klanten op elk gewenst moment eenvoudig contact opnemen met de Jungheinrich klantenservice via het Jungheinrich FMS en een uitgebreid overzicht krijgen van open en afgehandelde servicemeldingen.

Dankzij de telemetrie-eenheden ontvangen klanten met behulp van het Jungheinrich FMS realtime gegevens over de toestand en het gebruik van hun trucks, wat hen moet helpen hun vloot optimaal te beheren. De gegevensoverdracht naar de Jungheinrich Cloud vindt meestal plaats via een mobiele verbinding, maar kan ook via wifi worden gerealiseerd. “Wanneer onze klanten ermee instemmen de gebruiks- en voertuiggegevens van hun trucks met ons te delen, levert dat ons ook belangrijke inzichten op in het werkelijke gebruik van de hef- en magazijntrucks”, zegt Christiane Pilz, afdelingshoofd Digital Products bij Jungheinrich. “Daardoor kunnen we onze oplossingen flexibeler en individueler afstemmen op de behoeften van onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan diagnostiek op afstand voor het gericht verminderen of voorkomen van stilstandtijden door een efficiëntere service of aan intelligente energieoplossingen als basis voor een kosten- en verbruiksgeoptimaliseerd energiebeheer.”

Foto: Jungheinrich

Recente nieuwsberichten

Bertrand Launay wordt general manager van Westpole Benelux

Westpole Benelux, leverancier van IT-diensten en hybride oplossingen voor digitale transformatie, stelt Bertrand Launay aan als general manager. Westpole, werd in maart 2023 overgenomen door Prodware, een Franse groep die onder meer gespecialiseerd is in de implementatie van ERP- en CRM-oplossingen.

Rumbedrijf E&A Scheer gaat processen optimaliseren met Infor

Het Nederlandse rumbedrijf E&A Scheer is live gegaan met Infor Cloudsuite Food & Beverage. De oplossing biedt het bedrijf verbeteringen voor distributie- en receptbeheer en moet meer inzicht in de supply chain bieden. E&A Scheer is een familiebedrijf dat ruim 250 jaar bestaat.

Henderson doet upgrade naar nieuwe voice-technologie van Zetes

Henderson Foodservice Ltd. heeft zijn bestaande voice picking systeem, ZetesMedea Voice, geüpgraded met de nieuwste voice-technologie. Daarmee wil de distributeur van levensmiddelen de doorvoer en productiviteit verhogen, de levertijden verkorten en uiteindelijk de waarde voor de klant verbeteren.

Kardex Mlog bouwde geautomatiseerd hoogbouwmagazijn voor Dachser

Kardex Mlog heeft als algemeen aannemer een volledig geautomatiseerd hoogbouwmagazijn gebouwd voor de Duitse logistiek dienstverlener Dachser. Het nieuwe magazijn in het Beierse Memmingen is voor Dachser zijn grootste operationele bedrijfslocatie ter wereld.

Batterij-elektrische trucks inzetbaar in alle segmenten van zwaar vrachtvervoer

“Elektrische vrachtwagens zijn geen ver toekomstbeeld meer, maar worden stilaan realiteit. Ze zullen minstens een substantiële rol gaan spelen in alle segmenten van ons vrachtvervoer en een ongekende omwenteling in de transportsector teweegbrengen.” Die boodschap brengt VIL, het innovatieplatform voor de logistiek en erkend als Speerpuntcluster Logistiek.

Generix Group lanceert Resource Management System voor planning en optimalisering van resources in magazijnen

Generix Group, wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor het supply chain ecosysteem, stelt zijn Resource Management System voor, een oplossing voor warehouse resource planning en optimalisering. Geconfronteerd met de toenemende complexiteit van orderstromen en de problemen van absenteïsme en verloop, moeten bedrijven beter kunnen anticiperen.

Tailormade Logistics neemt nieuwe site in Laakdal/Meerhout in gebruik

Logistiek dienstverlener Tailormade Logistics (TML) en Heylen Warehouses hebben in Laakdal/Meerhout een nieuwe logistieke site in gebruik genomen. Het betreft de elfde TML-site in België en de tweede in de provincie Antwerpen. De nieuwe site beschikt over een optimale connectie met de Antwerpse haven, ze heeft een goede aansluiting met de E313 en ligt direct aan het Albertkanaal.

Stap risicoloos over van oude naar nieuwe software

(Advertorial) Met Slim Software Nabouwen wordt uw nieuwe software gegarandeerd opgeleverd binnen afgesproken tijd en tegen een vaste prijs. Deze unieke aanpak is speciaal door Codeless ontwikkelt en is dé manier om risicoloos uw software te vernieuwen, bouwen én onderhouden.

Sterk geautomatiseerd distributiecentrum voor UpFresh

(Advertorial) In Oostende krijgt het nieuw, sterk geautomatiseerd distributiecentrum van UpFresh stilaan vorm. Het hoogbouwmagazijn van 75 meter diep, 40 meter breed en 28 meter hoog moet de ambitieuze groeiplannen van de groothandel in verse voeding helpen waarmaken.

Vlaamse goederenexport klimt 26% in 2022, maar groei vertraagt sinds Q4

Met 479,7 miljard euro was de Vlaamse goederenexport in 2022 uitzonderlijk hoog. De totale uitvoerwaarde lag ruim een kwart hoger (+26%) dan in 2021, 61% hoger dan in 2020 en 47,7% hoger dan in pre-coronajaar 2019. Vooral het effect van de wereldprijzen joeg die stijging aan, zo blijkt uit een analyse van Flanders Investment & Trade (FIT) op basis van data van het Instituut voor Nationale Rekeningen (INR) en de Nationale Bank van België (NBB).

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.