Jungheinrich stelt ETV serie 2i reachtrucks voor

Foto: Jungheinrich

De nieuwe lithium-ion heftruck van Jungheinrich is ontwikkeld voor lichte tot middelzware toepassingen en voor klanten die hun truck ongeveer vijf bedrijfsuren per dag of minder nodig hebben. De modellen ETV 214i en ETV 216i bieden draagvermogens van respectievelijk 1.400kg en 1.600kg tot een maximale hefhoogte van 10.700mm. De ETV serie 2i is volgens de leverancier bewust ontworpen met het oog op kosten- en energie-efficiëntie. Voor zijn nieuwste generatie reachtrucks ontwikkelde Jungheinrich een compleet nieuw aandrijfsysteem met een nieuwe rijmotor, transmissie en aandrijfwiel en een nieuwe generatie zelf ontworpen omvormers.

De ETV serie 2i heeft standaard een geïntegreerde lithium-ionbatterij, die dankzij het snel en tussentijds laden en de onderhoudsvrije werking een flexibele inzet mogelijk maakt en een hoge beschikbaarheid van de truck moet garanderen. Jungheinrich biedt de ETV serie 2i aan met twee batterijopties: 230Ah of 460Ah.

In de standaardversie hebben de reachtrucks in de ETV serie 2i een L2-maat van 1.278mm. Doordat ze zo compact zijn, kunnen ze ook worden ingezet in smalle gangen vanaf 2.775mm breed. De ETV 214i met 230Ah batterij is ook verkrijgbaar met een optionele L2-maat van 1.178mm, die nog eens 100mm korter is. Dat maakt de ETV 214i volgens Jungheinrich de meest compacte reachtruck in zijn klasse en geschikt voor gebruik in bijzonder krappe magazijnomgevingen.

Ook aan ergonomie heeft Jungheinrich gedacht. Zo zijn de bodemplaat van de ETV serie 2i en de bestuurdersplaats met 10cm verlaagd ten opzichte van de voorgaande modellen, waardoor in- en uitstappen ergonomischer is geworden.

Bovendien biedt de ‘cockpit’ van de nieuwe serie twee verschillende stoelen met diverse opties, eenvoudig bereikbare bedieningselementen en praktische opbergmogelijkheden. De besturing en de armsteun kunnen elk afzonderlijk worden versteld.

Aangezien alle functies fijngevoelig kunnen worden aangestuurd met de soloPILOT, kan de ETV 2i tot op de millimeter nauwkeurig werken. De truck kan ook worden gebruikt om aanbouwapparaten te bedienen, zoals een optionele vorkversteller.

Ook veiligheid speelt een speciale rol bij de ontwikkeling van de ETV serie 2i. Het compacte ontwerp van de truck en de lage hoogte van de batterij zorgen voor een beter zicht rondom, waardoor het risico op ongevallen tijdens het gebruik minimaal is. Als optie kan een Floor Spot in het dak worden geïntegreerd om de zichtbaarheid van de truck te verhogen. Verder omvat de uitrusting een ledstrip rondom het dak van de truck. De nieuwe veiligheidsfeature – SmartStripe – beschikt over functies als

dagrijverlichting, richtingaanwijzer en remlicht. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn de laadstatus en verschillende waarschuwingen direct op de ledstrip weer te geven.

Verder kan de ETV 2i met verschillende opties worden aangepast aan de specifieke eisen van de klant. Mogelijke opties zijn: een panoramisch dak, een digitale vorkencamera, zithoogteverstelling en zelfs een volledig geïntegreerde lader.

Tot slot kondigt Jungheinrich nog de lancering aan van de nieuwe reachtruck serie ETV 3i in 2025. Die serie is geschikt voor intensieve toepassingen met hoge hefhoogten en zware lasten in continu bedrijf. Daarvoor voegt Jungheinrich een 690Ah lithium-ionbatterij toe aan het batterijportfolio van deze serie.

Recente nieuwsberichten

PTV brengt ritplanningssoftware naar de cloud

PTV Benelux biedt zijn ritplanningssoftware voortaan ook in de cloud aan. De cloud-versie van PTV Route Optimiser ST moet planners steeds verzekeren van het meest recente kaartmateriaal en innovaties. Bovendien hoeven bedrijven niet langer zelf in hardware te investeren, terwijl ze wel altijd verzekerd zijn van voldoende rekenkracht en geheugenruimte.

Vergroten opslagcapaciteit?

(Advertorial) Je wil meer artikelen opslaan maar je hebt te weinig ruimte? Je wil tevens uitbreiding spreiden over meerdere jaren? BITO kan uw opslagsysteem zo ontwerpen dat uitbreiding op een later tijdstip steeds mogelijk is. Zo kan je uw investeringen spreiden.

Eenvoudiger leveren aan online en offline retailers?

(Advertorial) Speelgoed, elektronica, huis en tuinartikelen, kleding... We shoppen zowel bij webshops als in fysieke winkels. Goederen leveren aan beide – op verschillende pallets – kan je supply chain erg complex maken. Wist je dat de grootste online retailers CHEP-pallets accepteren?

JT Energy Systems en Novum verlengen levensduur van batterijen

JT Energy Systems, een joint venture van Jungheinrich en Triathlon Batterien GmbH, heeft een aandeel verworven in Novum, een AI-bedrijf en batterijspecialist uit het Duitse Dresden. In het kader van een nauwe technologische samenwerking willen de partners samen de levensduur van lithium-ionbatterijen verlengen.

Zetes stelt Pierre Lambert aan als nieuwe CEO

Pierre Lambert (foto) neemt op 1 maart 2022 de rol van chief executive officer over bij Zetes. Daarmee volgt hij de huidige CEO Alain Wirtz op, die het technologiebedrijf verlaat, na het meer dan 35 jaar te hebben geleid.

H.Essers compenseert CO2-uitstoot met HVO insetting-concept

Logistiek dienstverlener H.Essers lanceert het ‘HVO insetting’-concept, waarbij bedrijven de CO2-voetafdruk van hun transporten rechtstreeks kunnen verminderen. De emissies worden niet extern gecompenseerd (offsetting), maar intern door de inzet van HVO (hydrotreated vegetable oil), een milieuvriendelijke biodiesel op basis van afval.

Montea ontwikkelt delivery station voor Amazon op Blue Gate Antwerp

Amazon heeft Blue Gate Antwerp uitgekozen voor de vestiging van een 8.438m² groot delivery station. Het delivery station maakt deel uit van een grotere site die vastgoedontwikkelaar Montea momenteel ontwikkelt als een stedelijk logistiek park.

Webfleet Solutions en TomTom ontwikkelen samen geïntegreerde mobiele oplossing voor wagenparkbeheerders en chauffeurs

Leverancier van telematicaoplossingen Webfleet Solutions, een dochteronderneming van Bridgestone, is een samenwerking aangegaan met TomTom, de kaartenmaker gespecialiseerd in locatietechnologie. Het doel bestaat erin de Webfleet Work App en de app TomTom Go Fleet als geïntegreerde oplossing op de markt te introduceren.

Element Logic krijgt mondiale rechten AutoStore

(Advertorial) Na uitbreiding naar Europese landen zoals Tsjechië, Finland, Spanje en de Benelux in de afgelopen twee jaar, gaat Element Logic nu ook wereldwijd AutoStore distribueren. De leverancier van intralogistieke oplossingen heeft onlangs wereldwijde distributierechten verkregen voor de verkoop en implementatie van AutoStore.

ViaTim en DPD rollen netwerk verder uit voor duurzame e-commerce

Het hoeft niet gezegd dat e-commerce een ongeziene groei doormaakt. Dat vergt creatieve oplossingen van de sector, met name wat betreft de fameuze ‘last mile’. Volgens de Nederlandse startup ViaTim ligt een deel van de oplossing in een netwerk van zogenaamde buurtpunten, waarbij particulieren pakketten aannemen en retouren verzorgen voor hun hele wijk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.