Jungheinrich stelt ETV serie 2i reachtrucks voor

Foto: Jungheinrich

De nieuwe lithium-ion heftruck van Jungheinrich is ontwikkeld voor lichte tot middelzware toepassingen en voor klanten die hun truck ongeveer vijf bedrijfsuren per dag of minder nodig hebben. De modellen ETV 214i en ETV 216i bieden draagvermogens van respectievelijk 1.400kg en 1.600kg tot een maximale hefhoogte van 10.700mm. De ETV serie 2i is volgens de leverancier bewust ontworpen met het oog op kosten- en energie-efficiëntie. Voor zijn nieuwste generatie reachtrucks ontwikkelde Jungheinrich een compleet nieuw aandrijfsysteem met een nieuwe rijmotor, transmissie en aandrijfwiel en een nieuwe generatie zelf ontworpen omvormers.

De ETV serie 2i heeft standaard een geïntegreerde lithium-ionbatterij, die dankzij het snel en tussentijds laden en de onderhoudsvrije werking een flexibele inzet mogelijk maakt en een hoge beschikbaarheid van de truck moet garanderen. Jungheinrich biedt de ETV serie 2i aan met twee batterijopties: 230Ah of 460Ah.

In de standaardversie hebben de reachtrucks in de ETV serie 2i een L2-maat van 1.278mm. Doordat ze zo compact zijn, kunnen ze ook worden ingezet in smalle gangen vanaf 2.775mm breed. De ETV 214i met 230Ah batterij is ook verkrijgbaar met een optionele L2-maat van 1.178mm, die nog eens 100mm korter is. Dat maakt de ETV 214i volgens Jungheinrich de meest compacte reachtruck in zijn klasse en geschikt voor gebruik in bijzonder krappe magazijnomgevingen.

Ook aan ergonomie heeft Jungheinrich gedacht. Zo zijn de bodemplaat van de ETV serie 2i en de bestuurdersplaats met 10cm verlaagd ten opzichte van de voorgaande modellen, waardoor in- en uitstappen ergonomischer is geworden.

Bovendien biedt de ‘cockpit’ van de nieuwe serie twee verschillende stoelen met diverse opties, eenvoudig bereikbare bedieningselementen en praktische opbergmogelijkheden. De besturing en de armsteun kunnen elk afzonderlijk worden versteld.

Aangezien alle functies fijngevoelig kunnen worden aangestuurd met de soloPILOT, kan de ETV 2i tot op de millimeter nauwkeurig werken. De truck kan ook worden gebruikt om aanbouwapparaten te bedienen, zoals een optionele vorkversteller.

Ook veiligheid speelt een speciale rol bij de ontwikkeling van de ETV serie 2i. Het compacte ontwerp van de truck en de lage hoogte van de batterij zorgen voor een beter zicht rondom, waardoor het risico op ongevallen tijdens het gebruik minimaal is. Als optie kan een Floor Spot in het dak worden geïntegreerd om de zichtbaarheid van de truck te verhogen. Verder omvat de uitrusting een ledstrip rondom het dak van de truck. De nieuwe veiligheidsfeature – SmartStripe – beschikt over functies als

dagrijverlichting, richtingaanwijzer en remlicht. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn de laadstatus en verschillende waarschuwingen direct op de ledstrip weer te geven.

Verder kan de ETV 2i met verschillende opties worden aangepast aan de specifieke eisen van de klant. Mogelijke opties zijn: een panoramisch dak, een digitale vorkencamera, zithoogteverstelling en zelfs een volledig geïntegreerde lader.

Tot slot kondigt Jungheinrich nog de lancering aan van de nieuwe reachtruck serie ETV 3i in 2025. Die serie is geschikt voor intensieve toepassingen met hoge hefhoogten en zware lasten in continu bedrijf. Daarvoor voegt Jungheinrich een 690Ah lithium-ionbatterij toe aan het batterijportfolio van deze serie.

Recente nieuwsberichten

Stad Mechelen en VIL breiden proefproject voor duurzame stadslogistiek uit

Het Mechelse stadsbestuur koestert de ambitie tegen 2030 naar zero-emissie stadsbelevering te gaan. In het kader van het VIL-project R!sult is Stad Mechelen samen met VIL een tweede proefproject gestart met de ECOkoeriers Mechelen. Het project test het principe van een mobiele microhub waarbij de koeriers vanuit een hub met één volgeladen elektrische bestelwagen de stad inrijden.

Flexible . Reliable . Profitable

(Advertorial) With DAIFUKU´s material handling concepts, you can optimize your logistics processes. Being one of the world´s leading suppliers, DAIFUKU assists customers with each step of factory and materials handling automation from planning to proposal, design, manufacturing, installation, after-sales service and facility retrofits.

BluJay Solutions werpt licht op de logistieke sector na de Brexit

Of het nu gaat om een ‘no deal’ of om een ‘soft Brexit’ met een handelsovereenkomst – logistieke experts bereiden zich op alle scenario’s voor. De mate van veranderingen hangt voornamelijk af van de nog lopende onderhandelingen, maar de toekomstige trends en verwachtingen zijn nu al zichtbaar.

PwC voegt SafeDistance wearable van Lopos aan z’n aanbod toe

Voortaan is de wearable SafeDistance van het Gentse bedrijf Lopos opgenomen in de wereldwijde Zone Check-dienstverlening van PwC. Zone Check is een aanbod voor bedrijfscontinuïteit met onder meer een beheerdersmodule en een app voor contactopsporing.

CLS iMation introduceert de Agilox OCF in Europa

CLS iMation, de CLS business unit voor Intelligent Solutions for Logistics Automation, brengt de nieuwe Agilox OCF op de markt in België, Nederland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Portugal en Spanje. De Agilox OCF, ofwel ‘Omnidirectional Counterbalanced Forklift’ is een autonome, omnidirectionele vorkheftruck met contragewicht en vormt een uitbreiding op het assortiment intelligent geleide voertuigen (IGV’s) die werken met behulp van zwermintelligentie.

Katoen Natie stapt over naar SaaS-oplossing van Oracle

Katoen Natie gaat zijn financiële en aankoopprocessen voortaan beheren en integreren in Oracle Cloud ERP. De SaaS-oplossing van Oracle moet de logistiek dienstverlener helpen de bedrijfsprocessen van alle entiteiten en activiteiten te optimaliseren.

Flanders Make ontwikkelt autonome machines voor landbouw en industrie

Het strategisch onderzoekscentrum Flanders Make ontwikkelde de eerste zelfrijdende tractor in ons land die allerlei taken van de landbouwer kan overnemen. Daarmee is een tractor die zonder bestuurder over een veld rijdt en daar zelfstandig aan de slag gaat over enkele jaren realiteit.

Trimble biedt Video Intelligence voor veiliger transport op Europese wegen

Trimble wil met zijn Video Intelligence-oplossing transportbedrijven in staat stellen de veiligheid op de Europese wegen te verbeteren. Vlooteigenaren kunnen ongevallen reconstrueren met videobeelden van extern gerichte breedhoekcamera’s om ze te helpen beschermen in geval van een ongeval.

Digitale transformatie wordt een must voor bedrijven

NTT Ltd., wereldwijd leverancier van technologiediensten, publiceert met het rapport ‘Future Disrupted: 2021’ zijn voorspellingen voor de technologietrends van volgend jaar. Die trends zijn gebaseerd op belangrijke technologische evoluties die verandering zullen aansturen en op de essentiële inzichten van de NTT-experts.

Vernieuwde ‘STREAM Goederenvervoer’ belicht impact van batterijproductie op CO2-uitstoot

Onderzoeksbureau CE Delft heeft in opdracht van Topsector Logistiek een update verzorgd van het handboek STREAM Goederenvervoer. Deze vernieuwde editie brengt ook in kaart wat de impact is van batterijproductie op de CO2-emissies tijdens de levenscyclus van elektrische vrachtvoertuigen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.