Jungheinrich stelt ETV serie 2i reachtrucks voor

Foto: Jungheinrich

De nieuwe lithium-ion heftruck van Jungheinrich is ontwikkeld voor lichte tot middelzware toepassingen en voor klanten die hun truck ongeveer vijf bedrijfsuren per dag of minder nodig hebben. De modellen ETV 214i en ETV 216i bieden draagvermogens van respectievelijk 1.400kg en 1.600kg tot een maximale hefhoogte van 10.700mm. De ETV serie 2i is volgens de leverancier bewust ontworpen met het oog op kosten- en energie-efficiëntie. Voor zijn nieuwste generatie reachtrucks ontwikkelde Jungheinrich een compleet nieuw aandrijfsysteem met een nieuwe rijmotor, transmissie en aandrijfwiel en een nieuwe generatie zelf ontworpen omvormers.

De ETV serie 2i heeft standaard een geïntegreerde lithium-ionbatterij, die dankzij het snel en tussentijds laden en de onderhoudsvrije werking een flexibele inzet mogelijk maakt en een hoge beschikbaarheid van de truck moet garanderen. Jungheinrich biedt de ETV serie 2i aan met twee batterijopties: 230Ah of 460Ah.

In de standaardversie hebben de reachtrucks in de ETV serie 2i een L2-maat van 1.278mm. Doordat ze zo compact zijn, kunnen ze ook worden ingezet in smalle gangen vanaf 2.775mm breed. De ETV 214i met 230Ah batterij is ook verkrijgbaar met een optionele L2-maat van 1.178mm, die nog eens 100mm korter is. Dat maakt de ETV 214i volgens Jungheinrich de meest compacte reachtruck in zijn klasse en geschikt voor gebruik in bijzonder krappe magazijnomgevingen.

Ook aan ergonomie heeft Jungheinrich gedacht. Zo zijn de bodemplaat van de ETV serie 2i en de bestuurdersplaats met 10cm verlaagd ten opzichte van de voorgaande modellen, waardoor in- en uitstappen ergonomischer is geworden.

Bovendien biedt de ‘cockpit’ van de nieuwe serie twee verschillende stoelen met diverse opties, eenvoudig bereikbare bedieningselementen en praktische opbergmogelijkheden. De besturing en de armsteun kunnen elk afzonderlijk worden versteld.

Aangezien alle functies fijngevoelig kunnen worden aangestuurd met de soloPILOT, kan de ETV 2i tot op de millimeter nauwkeurig werken. De truck kan ook worden gebruikt om aanbouwapparaten te bedienen, zoals een optionele vorkversteller.

Ook veiligheid speelt een speciale rol bij de ontwikkeling van de ETV serie 2i. Het compacte ontwerp van de truck en de lage hoogte van de batterij zorgen voor een beter zicht rondom, waardoor het risico op ongevallen tijdens het gebruik minimaal is. Als optie kan een Floor Spot in het dak worden geïntegreerd om de zichtbaarheid van de truck te verhogen. Verder omvat de uitrusting een ledstrip rondom het dak van de truck. De nieuwe veiligheidsfeature – SmartStripe – beschikt over functies als

dagrijverlichting, richtingaanwijzer en remlicht. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn de laadstatus en verschillende waarschuwingen direct op de ledstrip weer te geven.

Verder kan de ETV 2i met verschillende opties worden aangepast aan de specifieke eisen van de klant. Mogelijke opties zijn: een panoramisch dak, een digitale vorkencamera, zithoogteverstelling en zelfs een volledig geïntegreerde lader.

Tot slot kondigt Jungheinrich nog de lancering aan van de nieuwe reachtruck serie ETV 3i in 2025. Die serie is geschikt voor intensieve toepassingen met hoge hefhoogten en zware lasten in continu bedrijf. Daarvoor voegt Jungheinrich een 690Ah lithium-ionbatterij toe aan het batterijportfolio van deze serie.

Recente nieuwsberichten

FedEx Express biedt herbruikbare verpakkingen voor retourzendingen

FedEx Express, dochteronderneming van FedEx Corp. en wereldspeler op het vlak van expresvervoer, heeft de uitrol afgerond van zijn ‘FedEx Reusable Paks’. Deze herbruikbare verpakkingen vormen een duurzamere optie voor het terugsturen van e-commercezendingen.

Romina Mineralbrunnen vertrouwt op sensorsystemen van Leuze

Gelegen in het Duitse Reutlingen-Rommelsbach, aan de voet van het Zwabische Alpengebergte, staat Romina Mineralbrunnen in voor het bottelen en distribueren van mineraalwater en frisdranken. Een van de merken in het aanbod is EiszeitQuell, water dat letterlijk sinds de ijstijd onaangeroerd is.

Ahlers continues to move forward in times of increasing turmoil.

(Advertorial) Evaluating your footprint in Russia and, or CIS? You need a trusted logistics partner, that not only knows the market but is there to stay. With Ahlers, we make sure our solutions beyond logistics help you to execute a successful go-to-market supply chain strategy in complex markets, where local knowledge is key.

Masterclass-demand-planning-forecasting / Masterclass Pragmatic Inventory Management

(Advertorial) Optimact, Xeleos Consulting en PICS Belgium hebben een unieke en zeer praktische opleiding ontwikkeld op basis van hun uitgebreide ervaring. Een nieuwe Masterclass Demand Planning vindt plaats op 17 en 24 november 2021 en een nieuwe Masterclass Pragmatic Inventory Management vindt plaats op 29 November 2021 en 20 December 2021.

TheValueChain lanceert nieuw aanbod rond hyperautomatisering

Hyperautomatisering – een term van Gartner – is gebaseerd op de idee dat alles wat in een organisatie kan worden geautomatiseerd, ook moet worden geautomatiseerd. Hyperautomatisering is geen tool, maar eerder een houding om competitief te blijven in een snel veranderende wereld.

ECS verhoogt wekelijkse afvaarten naar Noord-Ierland van 2 naar 18 sinds Brexit

Sinds de Brexit ondervindt de logistieke sector heel wat gevolgen voor de dagelijkse werking. Niet enkel administratief, maar ook geografisch. ECS, actief op het vlak van supply chain en intermodaal transport, merkt dat ook aan het stijgende aantal rechtstreekse afvaarten van West-Europa naar de Republiek Ierland en Noord-Ierland.

H.Essers neemt het Spaanse Coral Transports & Stocks over

Logistiek dienstverlener H.Essers, vandaag actief in 19 landen met 85 vestigingen, verwerft de activiteiten van Coral Transports & Logistics. Dat Spaanse familiebedrijf heeft ruim 25 jaar ervaring in het behandelen, stockeren en vervoeren van chemische goederen en gevarengoed en is Seveso-gecertificeerd.

Raben Group en Corneel Geerts Transportgroup worden partners

Corneel Geerts Transportgroup heeft een partnership gesloten met Raben Group. In oorsprong een Nederlands bedrijf, is Raben Group nu gevestigd in Polen. Het bedrijf, met 90 jaar ervaring op de teller, heeft eigen vestigingen in 14 landen, met name in Oost-Europa en ook Duitsland.

Bedrijven hebben onvoldoende kennis van EDI

Bij meer dan de helft (59%) van de bedrijven is onvoldoende kennis aanwezig over electronic data interchange (EDI). Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Descartes, softwareleverancier voor de supply chain en logistiek, bij 126 supply chain professionals die zich met EDI bezighouden.

Wegvervoer start-up Trucksters opent eerste vestiging in België

De jonge Spaanse wegvervoerder Trucksters heeft zijn eerste Belgische vestiging geopend in Brussel. De Madrileense start-up noemt België een belangrijke regio met veel bedrijven die kunnen profiteren van zijn express-wegtransportdiensten. Als directeur van de nieuwe vestiging is Grégory Truijens aangesteld.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.