Jungheinrich stelt ETV serie 2i reachtrucks voor

Foto: Jungheinrich

De nieuwe lithium-ion heftruck van Jungheinrich is ontwikkeld voor lichte tot middelzware toepassingen en voor klanten die hun truck ongeveer vijf bedrijfsuren per dag of minder nodig hebben. De modellen ETV 214i en ETV 216i bieden draagvermogens van respectievelijk 1.400kg en 1.600kg tot een maximale hefhoogte van 10.700mm. De ETV serie 2i is volgens de leverancier bewust ontworpen met het oog op kosten- en energie-efficiëntie. Voor zijn nieuwste generatie reachtrucks ontwikkelde Jungheinrich een compleet nieuw aandrijfsysteem met een nieuwe rijmotor, transmissie en aandrijfwiel en een nieuwe generatie zelf ontworpen omvormers.

De ETV serie 2i heeft standaard een geïntegreerde lithium-ionbatterij, die dankzij het snel en tussentijds laden en de onderhoudsvrije werking een flexibele inzet mogelijk maakt en een hoge beschikbaarheid van de truck moet garanderen. Jungheinrich biedt de ETV serie 2i aan met twee batterijopties: 230Ah of 460Ah.

In de standaardversie hebben de reachtrucks in de ETV serie 2i een L2-maat van 1.278mm. Doordat ze zo compact zijn, kunnen ze ook worden ingezet in smalle gangen vanaf 2.775mm breed. De ETV 214i met 230Ah batterij is ook verkrijgbaar met een optionele L2-maat van 1.178mm, die nog eens 100mm korter is. Dat maakt de ETV 214i volgens Jungheinrich de meest compacte reachtruck in zijn klasse en geschikt voor gebruik in bijzonder krappe magazijnomgevingen.

Ook aan ergonomie heeft Jungheinrich gedacht. Zo zijn de bodemplaat van de ETV serie 2i en de bestuurdersplaats met 10cm verlaagd ten opzichte van de voorgaande modellen, waardoor in- en uitstappen ergonomischer is geworden.

Bovendien biedt de ‘cockpit’ van de nieuwe serie twee verschillende stoelen met diverse opties, eenvoudig bereikbare bedieningselementen en praktische opbergmogelijkheden. De besturing en de armsteun kunnen elk afzonderlijk worden versteld.

Aangezien alle functies fijngevoelig kunnen worden aangestuurd met de soloPILOT, kan de ETV 2i tot op de millimeter nauwkeurig werken. De truck kan ook worden gebruikt om aanbouwapparaten te bedienen, zoals een optionele vorkversteller.

Ook veiligheid speelt een speciale rol bij de ontwikkeling van de ETV serie 2i. Het compacte ontwerp van de truck en de lage hoogte van de batterij zorgen voor een beter zicht rondom, waardoor het risico op ongevallen tijdens het gebruik minimaal is. Als optie kan een Floor Spot in het dak worden geïntegreerd om de zichtbaarheid van de truck te verhogen. Verder omvat de uitrusting een ledstrip rondom het dak van de truck. De nieuwe veiligheidsfeature – SmartStripe – beschikt over functies als

dagrijverlichting, richtingaanwijzer en remlicht. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn de laadstatus en verschillende waarschuwingen direct op de ledstrip weer te geven.

Verder kan de ETV 2i met verschillende opties worden aangepast aan de specifieke eisen van de klant. Mogelijke opties zijn: een panoramisch dak, een digitale vorkencamera, zithoogteverstelling en zelfs een volledig geïntegreerde lader.

Tot slot kondigt Jungheinrich nog de lancering aan van de nieuwe reachtruck serie ETV 3i in 2025. Die serie is geschikt voor intensieve toepassingen met hoge hefhoogten en zware lasten in continu bedrijf. Daarvoor voegt Jungheinrich een 690Ah lithium-ionbatterij toe aan het batterijportfolio van deze serie.

Recente nieuwsberichten

Descartes verbetert rittenplanning en mobiele oplossingen met AI- en machine learning

Descartes, aanbieder van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, verbetert zijn rittenplanning en mobiele oplossingen met artificial intelligence (AI) en machine learning (ML). Die verbeteringen moeten gebruikers meer inzicht in de vlootprestaties bieden en zorgen voor optimalisering op het vlak van rittenplanning.

Bruneau stuurt nieuw magazijn in Italië aan met WMS van Savoye

Het Franse e-commercebedrijf Bruneau, gespecialiseerd in kantoorbenodigdheden en -meubelen, verbruiksartikelen en apparatuur, gaat in zijn nieuwe magazijn in Siziano (bij Milaan) Odatio WMS gebruiken, de recente warehouse managementoplossing van systeemintegrator Savoye.

Sensolus en VanRoey.be sluiten partnership voor geïntegreerd end-to-end asset management

De Gentse scale-up Sensolus – leverancier van traceer- en IoT-technologie – en de Kempische IT-dienstverlener VanRoey.be – dat bedrijven bijstaat in de digitalisering en automatisering van hun processen – slaan de handen in elkaar. Met de systeemkennis van VanRoey.be en de productkennis van Sensolus enerzijds, en een complementair diensten- en productportfolio anderzijds, willen de partners een end-to-end asset management-oplossing aanbieden die volledig kan worden geïntegreerd in complexe bedrijfsprocessen.

Aspire bouwt geautomatiseerde productiesite voor insecteneiwitten met Dematic

Het Canadese bedrijf Aspire Food Group kweekt en verwerkt krekels tot natuurlijke, duurzame voedingsingrediënten. Het bedrijf richt zich op markten die krekels en hun bijproducten gebruiken in voeding voor mens en dier, in de biogeneeskunde en in de agrochemie.

Vega implementeert Magistor WMS van Savoye

Vega is gespecialiseerd in hygiëne-, reinigings- en verpakkingsproducten voor professionals uit Nieuw-Caledonië. Het bedrijf is zowel producent als distributeur van meer dan 2.000 artikelen en bedient klanten in Nieuw-Caledonië en de landen in de Stille Oceaan.

Aptean neemt Objective over

MES- en WMS-provider Objective, met hoofdkantoor in het Belgische Wichelen, is overgenomen door Aptean, een wereldwijde leverancier van branchespecifieke softwareoplossingen, met hoofdkantoor in Alpharetta, Georgia (VS). Aptean beschikt over kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific en biedt zowel cloud- als on-premise implementatie-opties.

Infor neemt Lighthouse Systems over

Infor, aanbieder van industriespecifieke ERP-oplossingen, kondigt de overname aan van Lighthouse Systems, een leverancier van manufacturing execution systems, gevestigd in het Engelse Crawley, ten zuiden van Londen. Het bekendste product van Lighthouse Systems is Shopfloor-Online.

Shippeo en Simacan maken samen goederentransport voorspelbaar

Shippeo, leverancier van realtime transport visibility-oplossingen (RTTV), en Simacan, een Nederlandse aanbieder van slimme last mile-distributieoplossingen, kondigen een strategische samenwerking aan om de leveringsketen te integreren. Door hun cloudsoftware te combineren, willen beide bedrijven inzicht bieden in de prestaties van de gehele transportketen, zonder in te leveren op dataveiligheid of -volledigheid.

iFacto Group neemt Microsoft Dynamics 365 activiteiten van Datamex in Breda over

Op 1 november jl. heeft de nieuwe vennootschap ‘iFacto Business Solutions Nederland’ de Microsoft Dynamics 365 ERP, DX Steel en Pro Staal activiteiten van Datamex Automatisering in Breda overgenomen. Met de overname breidt iFacto niet alleen geografisch uit naar Nederland, maar heeft het met DX Steel nu ook een oplossing voor de staal- en metaalbranche.

Cainiao opent eWTP Europese hub op Liege Airport

Technologiebedrijf Cainiao Smart Logistics Network – de logistieke tak van Alibaba – heeft zijn eHub op Liege Airport officieel geopend en in gebruik genomen. De bouw van het eerste gebouw op het logistieke platform is net beëindigd en Cainiao stelt er al meer dan 200 personen tewerk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.