Jungheinrich pakt uit met eigen miniload en lithium-ion reachtruck
Op LogiMAT presenteert Jungheinrich zijn allereerste intern ontwikkelde miniload. In de miniload, die de naam STC 2B1A draagt, werden drie nieuwe patenten geïmplementeerd. Allereerst moet de innovatieve mast zorgen voor een optimale schaalbaarheid tot een hoogte van 25m en een maximale stabiliteit van de lichtgewichtconstructie. Daarnaast zorgen het innovatieve railconcept voor een compacte orderverzameling en het geïntegreerde Omega aandrijfsysteem voor een nog dichtere opslag.
Dankzij de SuperCaps wordt de energie die tijdens het remmen wordt gegenereerd opgeslagen en benut voor het aandrijfsysteem bij het versnellen. Dat beperkt het energieverbruik. Met een snelheid van ruim 6 meter per seconde en een zeer snelle acceleratie behoort de STC 2B1A volgens Jungheinrich tot de meest compacte en tegelijk performante systemen in de markt. Het systeem is verkrijgbaar vanaf de tweede helft van 2018. Voor de toekomst sluit Jungheinrich ook de komst van een eigen shuttlesysteem niet uit.
Daarnaast pakt Jungheinrich op LogiMAT uit met de ETV 216i, zijn eerste reachtruck met standaard ingebouwde lithium-ionbatterij. Tegenover conventionele loodzuurbatterijen zorgt de geïntegreerde lithium-ionbatterij voor minder onderhoud en een hogere performantie. De zeer korte oplaadtijden – tussentijds opladen is mogelijk via de geïntegreerde on board lader – maken de reachtruck geschikt voor 24/7-operaties. Met de ETV 216i is het mogelijk gewichten tot 1.600kg tot een hoogte van 10,7 meter te heffen. Jungheinrich is van plan in de toekomst de voordelen van de lithium-iontechnologie in nog meer andere trucktypes te integreren, wat moet leiden tot een compleet portfolio lithium-iontrucks.