Jungheinrich optimaliseert elektrische heftrucks series 2 en 3

Jungheinrich zorgt voor een herlancering van zijn elektrische heftrucks series 2 en 3. De heftrucks werden geoptimaliseerd op het gebied van hydraulica, veiligheid en software. Intussen is de eerste truck van de nieuwe generatie voor de internationale markt in de fabriek van Jungheinrich in Moosburg (Duitsland) van de band gerold.

De series 2 en 3 tellen in totaal 12 verschillende modellen. De heftrucks zijn verkrijgbaar als drie- of vierwielvorkheftruck en kunnen lasten van 1.300 tot 2.000kg tot 7 meter hoog heffen. Ze halen een maximumsnelheid van 17km/u en kunnen zowel binnen als buiten het magazijn worden ingezet.
 
Met de upgrade heeft Jungheinrich het hydraulische vermogen van de heftrucks met 20% verhoogd, wat zorgt voor een aanzienlijke toename van de maximale omslagcapaciteit. De referentietruck EFG 320 zal in de toekomst tot 5 ton meer per uur kunnen verwerken. Het nieuwe hydraulische systeem moet ook voor meer efficiëntie en betere prestaties zorgen bij het werken met aanbouwapparaten zoals telescoopvorken en draai- of klemapparaten. Tegelijkertijd werd het energieverbruik per behandelde pallet tot 10% verminderd.
 
Met de upgrade wilde Jungheinrich ook de veiligheid van zijn vorkheftrucks verhogen. Nieuwe besturingssoftware controleert permanent de rij-, werk-, stuur- en hydraulische functies. Dat moet resulteren in meer veiligheid, minder ongevallen en een hogere productiviteit. Naast de nieuwe software zorgen ook de eigen hulpsystemen van Jungheinrich (bv. ZoneControl, een hulpsysteem dat botsingen voorkomt in kritieke opslagzone) en de standaard veiligheidsvoorzieningen, zoals een automatische parkeerrem, voor meer veiligheid.
 
De elektrische heftrucks van de series 2 en 3 zijn uitgerust met de nieuwste AC-motoren en het energiezuinige technologieconcept PureEnergy van Jungheinrich. De heftrucks zijn ook verkrijgbaar met lithium-ion technologie.
 
Tot slot werd ook aan comfort voor de bestuurders gedacht. Zowel de hoogte en de neiging van de stuurkolom als de hendel- en asconfiguratie van de bedieningselementen kunnen individueel worden ingesteld en zorgen voor een ergonomische werkplaats. Dankzij het compacte frame hebben de gebruikers een ruim gezichtsveld en kunnen ze hun lading voortdurend in het oog houden.

Foto: Jungheinrich

Recente nieuwsberichten

Pierre van Diesen nieuwe CEO DB Schenker in Benelux

Sinds 17 juni 2024 is Pierre van Diesen (foto) de nieuwe CEO bij logistiek dienstverlener DB Schenker Benelux. Daarmee volgt hij Jaap Bruining op die recent overleed.

Hardis Group stelt collaboratieve tool voor claimafhandeling voor

Reflex, een business unit van Hardis Group en ontwikkelaar van logistieke software, heeft een collaboratieve tool voor claimafhandeling aan zijn Reflex-suite toegevoegd. De nieuwe tool moet de afhandeling van claims – met name in de transport- en logistieke sector – over bijvoorbeeld ontbrekende of beschadigde zendingen of late leveringen, efficiënter maken en de klanttevredenheid verhogen. Door de intuïtieve interface is er nauwelijks training nodig en kunnen gebruikers direct aan de slag.

Descartes neemt BoxTop Technologies over

Descartes Systems Group, aanbieder van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, heeft het Britse BoxTop Technologies Limited overgenomen, een leverancier van oplossingen voor ‘shipment management’ voor kleine tot middelgrote logistiek dienstverleners.

Milence opent een van Europa’s grootste publieke laadhubs voor elektrische vrachtwagens in België

Milence, de joint venture tussen Daimler Truck, de Traton Group en de Volvo Group, heeft zijn grootste laadhub tot nu toe geopend in Port of Antwerp-Bruges in België.

Klimaatbeheersing cruciaal in vis-en foodlogistiek van KOTRA

(Advertorial) Yerseke groeide in de afgelopen tientallen jaren uit van oester- en mosseldorp tot een belangrijke overslaglocatie voor vis. We gaan op bezoek bij een Europese marktleider op het gebied van vis- en foodtransport.

Rijverbod voor voertuigen boven 3,5 ton op het Viaduct van Vilvoorde

(Advertorial) Vanaf 9 augustus gelden nieuwe verkeersmaatregelen op het Viaduct van Vilvoorde. Om belangrijke laswerken veilig uit te voeren, is er een rijverbod voor voertuigen zwaarder dan 3,5 ton. Dit verbod is van kracht elke vrijdag van 23u tot maandag 4u en geldt voor de binnenring richting Zaventem.

Libiao Robotics en CJ Logistics sluiten strategisch partnership

De Chinese robotbouwer Libiao Robotics en logistiek dienstverlener CJ Logistics (met hoofdzetel in Seoul, Korea, en o.a. een vestiging in Antwerpen) hebben een strategische overeenkomst getekend om een langdurige samenwerking op te zetten op het gebied van robotica.

Arvato en Microsoft ontwikkelen samen zelfsturend magazijn van de toekomst

Logistiek dienstverlener Arvato en technologiereus Microsoft ontwikkelen samen het zelfsturende magazijn van de toekomst. Daartoe hebben beide partners het onderzoeksproject ‘Moonshot’ gelanceerd, dat gericht is op het implementeren van ‘self-improving’ processen binnen de magazijnomgeving door gebruik te maken van generatieve artificiële intelligentie (Gen AI), robotica en cloud computing.

Renault Group introduceert robots van Exotec in autologistiek

In zijn grootste after sales-magazijn in Villeroy (Frankrijk) heeft Renault Group een nieuwe 100% geautomatiseerde logistieke faciliteit geopend. De vestiging is uitgerust met een systeem van Exotec. De samenwerking met de wereldwijde leverancier van magazijnrobots is een wereldprimeur voor de autoproducent. De Skypod-robots moeten het werk van de operatoren vergemakkelijken door items in de hoogte te picken. De tijd die nodig is om de bestellingen van onderdelen voor te bereiden zou zo tot 6 keer worden verkort. Bovendien optimaliseert het systeem de oppervlakte van de opslagruimte in Villeroy. Volgens Renault Group zou dankzij het Exotec-systeem en het aanwezige personeel het aantal bestellingen met 25% kunnen verhogen.

Datalogic stelt Memor 30/35 Family PDA voor

Datalogic, leverancier van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, lanceert de Memor 30/35 Family, een nieuwe generatie mobiele computers die moet voldoen aan de behoeften van klanten in verschillende sectoren, zoals de detailhandel, transport & logistiek en productie-industrie.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.