Jungheinrich neemt aandeel in robotica start-up Magazino
Met automatisering als een van de grootste groeipijlers binnen intralogistiek – een trend die wordt veroorzaakt door de aanhoudende groei van de online handel en het wereldwijde tekort aan geschoolde logistieke medewerkers, met name heftruckchauffeurs – verwacht Jungheinrich AG de komende jaren dubbelcijferige groei in dat segment. Met die evolutie voor ogen heeft de leverancier van material handling oplossingen een aandeel genomen in de robotica start-up Magazino uit München.
Magazino is sinds 2014 op de markt met een mobiele pickrobot die in staat is intelligent door het magazijn te navigeren en de juiste dozen te picken. Het systeem wordt gebruikt in magazijnen van verschillende online retailers en logistieke dienstverleners.
Jungheinrich en Magazino zijn het eens geworden over een brede strategische samenwerking en gaan hun expertise op het gebied van automatisering bundelen. Bedoeling is dat de oplossingen van Magazino op termijn in de producten van Jungheinrich worden geïntegreerd.
Foto: Jungheinrich