Jungheinrich lanceert twee nieuwe series robuuste elektrische heftrucks

Met de wereldwijde lancering van de EFG BB/BC vorkheftrucks levert Jungheinrich voor het eerst voordelige instapmodellen die geschikt zijn voor lichte tot middelzware toepassingen van 1,6 tot 2 ton, zoals dagelijkse transport- en stapeltaken. Met de nieuwe EFG-series richt de heftruckleverancier zich naar eigen zeggen bewust op kleine en middelgrote ondernemingen en hun behoeften: lage aankoopkosten, snelle levertijden en een solide basisuitrusting. De vorkheftrucks zijn ontworpen voor gebruik in eenploegendienst (maximaal 600 bedrijfsuren per jaar).

De vorkheftrucks van de EFG-series BB en BC worden geproduceerd in de Jungheinrich-fabriek in Qingpu (China). De heftruckbouwer benadrukt dat voor de productie van de nieuwe heftrucks dezelfde kwaliteitsnormen gelden als voor de performance series van Jungheinrich, die in Duitsland worden vervaardigd.
 
De vorkheftrucks uit de BB- en BC-serie zijn verkrijgbaar in drie- of vierwieluitvoering en kunnen, met een draagvermogen tot 2 ton, worden ingezet in de productie, handel, opslag, werkplaatsen of landbouw. De instapmodellen zijn optimaal te gebruiken voor het dagelijks binnen transport- en stapeltaken en kunnen occasioneel buiten gebruikt worden.
De eenvoudig manoeuvreerbare driewielheftruck EFG BB 216k leent zich door zijn compacte design voor flexibel transport in bijvoorbeeld krappe magazijnomgevingen. De vierwielheftruck EFG BC is verkrijgbaar in
draaglastklassen van 1,6 tot 2,0 ton. De EFG BC 320 moet dankzij zijn 48V-batterij een voordelig alternatief vormen voor trucks in het 80V-segment. De EFG BB- en BC-vorkheftrucks zijn verkrijgbaar in een solide basisconfiguratie. De mast en sideshift worden zuiver hydraulisch bediend via mechanische bedieningshendels.
 
De vorkheftrucks van de EFG-series BB en BC zijn standaard uitgerust met natte lamellenremmen. Dankzij hun gesloten constructie hebben de remmen een hoge vuilongevoeligheid en garanderen zo een hoge remgevoeligheid bij weinig onderhoud. Tijdens het remproces wordt tot 30% van de energie teruggewonnen, wat de nuttige levensduur van de heftrucks per batterijcyclus aanzienlijk moet verlengen. Een tweemotorige voorwielaandrijving met ZF-transmissie moet zorgen voor hoge prestaties bij een laag verbruik in elke toepassing.
 
Ook zijn de EFG-series BB en BC standaard uitgerust met het Jungheinrich veiligheidssysteem curveCONTROL, dat afhankelijk van de stuurhoek de rijsnelheid in bochten automatisch vermindert en zo het risico op ongevallen in bochten verkleint, vooral bij het werken met zware lasten. Vijf verschillende rijprogramma’s, aangepast aan elke magazijnsituatie, moeten voor een veilige bediening zorgen. Een gewelfd bestuurdersbeschermdak, compacte mastprofielen en geoptimaliseerde ketting- en slangleiding zorgen voor een optimaal zicht op de lasten.
 
Verder behoort het Jungheinrich display in 2-inch uitvoering tot de standaarduitrusting. Dat toont de bestuurder informatie over de batterijstatus, de resterende rijtijd en het geselecteerde rijprogramma en voorziet de bestuurder ook van geselecteerde veiligheidsinstructies. De Grammer-stoel MSG 65 maakt deel uit van de Belgische configuraties (configuratietrucks bestemd voor aankoop) om ergonomisch te werken.
 
Jungheinrich biedt de elektrische vorkheftrucks van de series BB en BC als
afzonderlijke trucks en als vloot aan, zowel voor aankoop als voor verhuur. Om steeds een probleemloze werking te garanderen, is ook voor de instapmodellen het portfolio van de Jungheinrich heftruckservice beschikbaar. Daaruit kunnen klanten servicepakketten kiezen die op hun individuele behoeften zijn afgestemd. Ook de hoge beschikbaarheid van reserveonderdelen geldt voor de elektrische vorkheftrucks van de series BB en BC.
Foto: Jungheinrich

Recente nieuwsberichten

Bruno Jacques gaat ook Yusen Logistics in Duitsland en Zwitserland managen

Vanaf 1 april 2024 wordt Bruno Jacques de nieuwe managing director van Yusen Logistics Duitsland. Hij volgt daarmee Toshikazu (Bob) Shiota op, die na zijn 40-jarige loopbaan bij Yusen Logistics voorzitter van de Raad van Bestuur van Yusen Logistics Duitsland wordt.

Koninklijke Musea voor Schone Kunsten digitaliseren met IDasset van Simac Phi Data

De Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) moderniseren hun collectiebeheer door de IDasset-oplossing van Simac Phi Data te implementeren. Die oplossing zorgt voor een gedigitaliseerde inventarisatie op basis van RFID-technologie van de uitgebreide kunstcollectie van de KMSKB. Deze stap kadert in het streven van KMSKB naar digitalisering en efficiëntie in het beheer van hun collecties.

50 uiteenzettingen over alle aspecten van Supply Chain Management

Voor elk wat wils dus want naast de keynotes die iedereen moeten aanspreken zijn er tientallen presentaties – vaak cases – die we verticaal kunnen indelen: digitalisering, alle aspecten van forecasting, planning en inventory management, warehouse management en transport management.

Verregaande samenwerking Boa Concept en Easy Systems

Easy Systems Benelux, aanbieder van handlingsystemen voor intralogistiek en productie, en het Franse Boa Concept, gespecialiseerd in robot- en softwareoplossingen voor intralogistiek, maken bekend dat ze een samenwerkingsakkoord hebben getekend. Daarbij zal Boa Concept een belang van 70% in Easy Systems verwerven. De definitieve afronding van de overname, die volledig in contanten zal worden betaald, wordt tegen het einde van het eerste kwartaal van 2024 verwacht.

“We zijn nog maar nauwelijks begonnen met automatiseren”

Verwacht wordt dat de markt voor magazijnautomatisering tussen nu en 2027 jaarlijks met circa vijftien procent blijft groeien. Volgens Jan Heijblom, sinds vorige zomer aan de slag bij Exotec als senior sales executive voor de Benelux, komt die groei niet zomaar uit de lucht vallen. Met meer dan twintig jaar ervaring in verschillende internationale sales- en managementfuncties binnen de robotica-, supply chain- en warehousemanagementsector, deelt Jan Heijblom zijn inzichten in de trends die de groei van magazijnautomatisering in 2024 zullen beïnvloeden.

Modexpress optimaliseert orderverificatie met ZetesMedea RFID

Modexpress in Helmond is een familiebedrijf, gespecialiseerd in de wereldwijde logistieke dienstverlening voor modebedrijven. Daarvoor beschikt het bedrijf over zeven magazijnen in Nederland, met een totale oppervlakte van 165.000m², twee buitenlandse kantoren in Marokko en dagelijks een zestigtal vrachtwagens onderweg naar klanten. In piekperiodes groeit het aantal medewerkers tijdelijk van zo’n 500 tot ruim 800. Jaarlijks verwerkt Modexpress zo’n 20 miljoen producten in ongeveer 4 miljoen verpakkingen, terwijl het ongeveer 6,5 miljoen producten op voorraad heeft liggen.

Huur van logistiek vastgoed stijgt wereldwijd volgens Prologis Logistics Rent Index

Voor het zevende jaar presenteert Prologis zijn Logistics Rent Index. Dat onderzoek belicht de huurontwikkelingen met betrekking tot de logistieke vastgoedmarkt in Noord-Amerika, Europa, Azië, en Latijns-Amerika.

Nieuw crossdock-magazijn voor Hamann International Logistics in Wetteren

Hamann International Logistics heeft een nieuw crossdock-magazijn geopend aan de Vantegemstraat in Wetteren. Daarmee wil de logistiek dienstverlener inspelen op de sterke stijging van internationale groepage-activiteiten en de toegenomen vraag naar opslag en handling van goederen.

Venipak Commerce komt met omnichanneloplossing voor e-commerce in Benelux

Volgens onderzoek van Venipak Commerce – aanbieder van logistieke e-commerce oplossingen voor distributeurs, leveranciers en fabrikanten – koopt 74% van alle internetgebruikers in de Benelux-regio goederen online. Dat zou 10% meer zijn dan het Europese gemiddelde. Met de toenemende druk om gelijke tred te houden met de groeiende eisen van klanten, gaat Venipak Commerce daarom een nieuwe omnichannel-oplossing aanbieden om e-commerce fulfilment te transformeren, de verkoop te stimuleren en de operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.

Panattoni betreedt de Belgische markt

Sinds Carl Panattoni 37 jaar geleden het bedrijf oprichtte, is Panattoni uitgegroeid tot een toonaangevende ontwikkelaar van industrieel en logistiek vastgoed. In eerste instantie lag de focus op de VS en Canada, vanaf 2005 kwamen ook het Verenigde Koninkrijk en Europa er bij. Nu wil de organisatie ook de eerste stappen in ons land zetten. “Uiteraard kan België als centrale hub niet in het plaatje ontbreken”, meent Robert Dobrzycki, CEO en mede-eigenaar van Panattoni Europa, VK en India. “Zeker de aanwezigheid van belangrijke havens en de uitstekende verbinding naar grote Europese markten als Duitsland, Frankrijk en het VK zijn belangrijke troeven. Door duurzame vastgoedoplossingen te ontwikkelen die aansluiten op de specifieke noden van de markt, willen we bijdragen tot de verdere ontwikkeling en verduurzaming van de Belgische infrastructuur.”

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.