Je evenement optimaal promoten: zo doe je dat!
Het organiseren van een evenement zorgt voor een ontzettend leuk en vooral ook ontspannen moment waarop je kunt samenkomen met je doelgroep. Tijdens je bedrijfsevent kun je jezelf echt in de kijker zetten en
de boodschap van je bedrijf nog positiever uitdragen. Uiteraard is het hierbij belangrijk dat er voldoende aanwezigen zijn en dat het natuurlijk gaat om de juiste personen. Hoe zorg je er echter voor dat je de juiste mensen uitnodigt en dat ze daadwerkelijk willen komen op jouw kleine of grote bedrijfsevenement? Dat lichten we graag nader toe! Op deze manier kan ook jij van je zakelijke event een groot succes maken, dat vervolgens een goede uitwerking zal hebben op je bedrijfssuccessen.
Ken je doelgroep
Een evenement waar bijna niemand bij aanwezig is, is een recept voor een enorm fiasco. Daarom is het slim om ruim van tevoren te bedenken wie je erbij wil hebben. Kort gezegd: wie is je doelgroep? Ook jouw bedrijf heeft zijn eigen doelgroep of doelgroepen die je natuurlijk zo optimaal mogelijk van dienst wilt zijn. Jouw producten of services moeten echt een meerwaarde voor je klanten bieden, want anders hebben ze bij jou niets te zoeken. Onderzoek dus waarom ze juist bij jou klant zijn. Daarnaast spelen vanzelfsprekend ook demografische gegevens een grote rol. Heb je bijvoorbeeld voornamelijk vrouwelijke of mannelijke klanten, wat is hun gemiddelde leeftijd en in welke regio zijn ze woonachtig? In veel gevallen is het ook handig om een interesseprofiel van je klantenbestand op te stellen. Op grond hiervan kun je een profielschets maken van je doorsnee klant. Hier kun je vervolgens weer mee verder bij de organisatie en vooral ook de promotie van je evenement.
Ga voor een optimale mix van online en offline
Tegenwoordig kunnen we absoluut niet meer zonder online promotie van je bedrijfsevenement. Maak bijvoorbeeld een event aan op je zakelijke Facebookpagina, zodat je doelgericht mensen kunt uitnodigen en je gasten heel eenvoudig kunnen aangeven of ze erbij zijn. Via de sociale media heb je ook heel gemakkelijk en snel interactie met je klanten. Met hun vragen kunnen ze direct bij je terecht en als je antwoord geeft kunnen ook je andere volgers hiervan meeprofiteren. Toch moet je ook de offline promotie niet vergeten. Plaats dus zeker een aantal banners bij je bedrijfspand, waarop je je event aankondigt. Ga je voor een meer persoonlijke aanpak? Dan is het uitdelen van flyers of versturen van persoonlijke uitnodigingen op naam een goed idee. Deze kun ook op milieuvriendelijk ecopapierlaten drukken, zodat je als bedrijf lekker groen bezig bent. Het belang van een persoonlijke connectie wordt vaak onderschat, maar juist door face to face of telefonisch in gesprek te gaan met je klanten en andere relaties kun je ze enthousiasmeren voor jouw bedrijfsevenement. Hebben invloedrijke klanten hun aanwezigheid al toegezegd? Dan is het natuurlijk een uitgelezen kans wanneer je hen vraagt om anderen te inviteren voor je event. Als je echt wil knallen en ontzettend veel bezoekers wilt trekken kun je natuurlijk ook een (plaatselijke) beroemdheid uitnodigen. Natuurlijk zorg je er ook dan voor dat zijn of haar aanwezigheid van tevoren goed bekend wordt gemaakt via alle mogelijke kanalen!