Iptor lanceert AI chatbot ‘Sara’
Sara, de chatbot van softwareleverancier Iptor Supply Chain Systems, maakt gebruik van artificiële intelligentie en moet klanten gedetailleerd, real-time, big data gedreven inzicht geven in hun Iptor DC1 en IP1 ERP-platformen. Sara leent zich met name voor dienstenbedrijven voor wie customer support een kritische succesfactor is.
Met de lancering van Sara onderstreept Iptor de transitie naar een omgeving waarbij er sprake is van ‘zero user interface’ en micro services, samen met zogenaamde ‘conversational interfaces’, gedreven door voice en chat. Om dat te bewerkstelligen, bevat Sara zowel IBM- als Google-technologie. Zo steunt de chatbot op IBM Watson Assistant technologie en Google Assistant. Daardoor is zowel een voice als een chat enabled interface mogelijk. Bijgevolg kan Sara overal functioneren (in de cloud en on-premise) door gebruik te maken van IBM Watson Assistant.
Volgens Iptor zullen dergelijke conversationele interfaces in de komende jaren exponentieel groeien en zodoende de meer traditionele mobiele of ‘graphical user interface’ (GUI) vervangen.
Sara is in real time geïntegreerd met Iptor DC1 and IP1, de ERP-platformen van Iptor. De chatbot biedt een flexibel framework dat kan worden aangepast aan de ‘branding’ van een klant en de wensen van de gebruiker. Na de lancering van Sara is Iptor nu op zoek naar meer input van klanten om de assistent aan hun behoeften aan te passen. Het is bijvoorbeeld mogelijk bijkomende IBM Watson diensten, zoals Tone Analyzer, toe te voegen. Die functie stelt Sara in staat het humeur van de eindgebruiker te analyseren en op basis daarvan beslissingen te nemen.