Integratie Manhattan Active Omni en Google Merchant Center moet e-shoppers accurate levertijden bieden
Manhattan Associates Inc. kondigt een integratie aan tussen Manhattan Active Omni en Google Merchant Center. Door gebruik te maken van de Content API for Shopping van Google kunnen Manhattan Active Omni retailers hun online consumenten voorzien van meer accurate locatie- en productspecifieke levertijden op Google-sites zoals Search, YouTube, Maps en Discover.
De snelheid van de levering speelt een cruciale rol bij aankoopbeslissingen. Veel online consumenten zullen een andere retailer kiezen als het gekozen product een langere levertijd heeft dan ze hadden verwacht. Volgens een recente Digital Commerce 360-enquête is 61% van de shoppers geneigd te beslissen op basis van snelle leveringen en 39% op basis van gegarandeerde levertijden. Met de nieuwe integratie wil Manhattan naar eigen zeggen zijn klanten helpen aan die behoeften te voldoen en hun investeringen in fulfilment- en leveringsactiviteiten te valideren.
Zodra een retailer zijn Manhattan Active Omni en Google Merchant Center-accounts koppelt, zullen de Machine Learning (ML)-modellen van Google de historische verzendgegevens van Manhattans ordermanagementsysteem (OMS) gebruiken om locatie- en productspecifieke schattingen van bezorgtijden te genereren. Deze zouden veel nauwkeuriger zijn dan de schattingen van bezorgtijden die de meeste retailers hanteren. Het doel is dat online consumenten de beste levertijd te zien krijgen die een deelnemende retailer kan bieden elke keer als ze via Google contact hebben.
Klanten van Manhattan e-commerce kunnen de koppeling met Google Merchant Center zonder extra kosten of implementatie-inspanningen aanvragen bij hun Manhattan-vertegenwoordiger.
Foto: Pixabay