iFacto Group neemt Microsoft Dynamics 365 activiteiten van Datamex in Breda over

Op 1 november jl. heeft de nieuwe vennootschap ‘iFacto Business Solutions Nederland’ de Microsoft Dynamics 365 ERP, DX Steel en Pro Staal activiteiten van Datamex Automatisering in Breda overgenomen. Met de overname breidt iFacto niet alleen geografisch uit naar Nederland, maar heeft het met DX Steel nu ook een oplossing voor de staal- en metaalbranche. Het bedrijf was al actief met totaaloplossingen voor groothandels, distributiebedrijven en voedingsbedrijven. Daarnaast biedt het ook oplossingen voor financiële afdelingen en productiebedrijven die nood hebben aan digitalisering en rapportering.

De samenwerking moet niet alleen synergie creëren op het vlak van product development, sales, marketing en rekrutering, maar biedt ook groeipotentieel voor de komende jaren. Zo zal iFacto fors investeren in DX Steel, de oplossing voor de staal- en metaalbranche op basis van Microsoft Dynamics 365 Business Central. De basis ervan werd in de jaren tachtig gelegd door Datamex met de ontwikkeling van Pro Staal, een oplossing gebaseerd op ‘Progress’-technologie. Op dit ogenblik telt het bedrijf 30 klanten in staal en metaal, die voornamelijk gelegen zijn Nederland. Door DX Steel ook volledig in de Microsoft Cloud aan te bieden, moet dat aantal sterk toenemen, eerst in Nederland en België, nadien in de rest van Europa.
 
Datamex Automatisering en iFacto delen hetzelfde pand en zullen nauw blijven samenwerken, waarbij Datamex de IT & Managed Services kan verzorgen voor de klanten van iFacto in Nederland. Daarnaast zal iFacto vanuit Breda ook de Nederlandse markt aanboren met Distri+ en DistriApps, een totaaloplossing voor groothandels en distributiebedrijven op basis van Dynamics 365 Business Central. In een later stadium zal Breda ook de mogelijke uitvalsbasis kunnen zijn om andere activiteiten uit de groep als Dynamics 365 F&O en CRM naar Nederland uit te rollen.
 
De iFacto Group telt nu 7 bedrijven met samen 160 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, e-commerce, CRM, PowerPlatform en Modern Workplace. Vanuit vestigingen in Kontich, Hasselt, Gent, Kortrijk en Breda wordt bij 600 klanten 22 miljoen euro omzet gerealiseerd.
Het bedrijf geeft aan nog verder te willen uitbreiden door zowel organische groei als door overnames of start-ups van nieuwe initiatieven. Eind dit jaar nog wordt een extra uitbreiding verwacht, waardoor iFacto de kaap van 200 medewerkers en 27 miljoen euro omzet zou halen.

Foto: Rik Peters, eigenaar Datamex Automatisering (links) en Steven Arrazola de Oñate, managing partner iFacto Group.

Recente nieuwsberichten

Dockx Select verhuist naar Willebroek

Dockx Select, gespecialiseerd in ‘last mile’ distributie van hoofdzakelijk volumineuze of zware goederen, heeft zijn hoofdzetel verhuisd van Wilrijk naar Willebroek. Daar heeft het bedrijf onderdak gevonden in een gebouw van vastgoedgroep WDP in de Victor Dumonlaan.

WDP sluit joint venture met Duitse vastgoedholding

WDP en de Duitse beursgenoteerde vastgoedholding VIB Vermögen hebben hun partnership geformaliseerd met de joint venture ‘WDP & VIB’, waarin beide vennootschappen elk 50% aanhouden. Dat nieuws bevestigt de eerder aangekondigde intentie van beide partijen om hun vastgoedportefeuille regionaal uit te breiden in de Duitse regio’s Noordrijn-Westfalen, Bremen en Hamburg.

BD myShopi neemt activiteiten CityDepot over

Bpost group & BD myShopi hebben een overeenkomst gesloten voor de overname van de CityDepot activiteiten vanaf 1 januari 2020. CityDepot, sinds 2015 een filiaal van Bpost, bundelt leveringen aan bedrijven en handelaars voor transporteurs en logistieke bedrijven.

Sector Transport en Logistiek voorspelt zwakste tewerkstelling sinds drie jaar

Volgens de recentste ManpowerGroup Barometer zal de rekruteringsactiviteit in de sector Transport en Logistiek stil blijven in aanloop naar het eerste kwartaal van 2020. Van de bevraagde Belgische werkgevers uit deze sector voorziet 5% hun personeelsbestand tegen eind maart 2020 uit te breiden, terwijl 7% van plan is om hun aantal medewerkers te verminderen.

Autonome robot zorgt voor last-mile delivery bij Nokia

Volgens een rapport dat McKinsey in 2016 publiceerde, zouden tegen 2030 in 80% van de gevallen drones en autonome robots met pakketlockers worden ingezet voor de levering van pakketten. Dat die toekomst voor last-mile delivery erg nabij is, heeft Nokia tijdens de 5G Days op zijn campus in Parijs-Saclay gedemonstreerd.

De Rocker Logistics verhuist naar nieuwe site in Zele

Transport- en logistiek bedrijf De Rocker Logistics verlaat na 67 jaar de thuisbasis in Wetteren en verhuist in de zomer van 2020 naar een nieuwe site van 3 hectare in de Industriezone Wijnveld in Zele. De verhuizing kadert in de ambitie van het bedrijf om in de Benelux de logistieke partner bij uitstek te worden voor opslag en vervoer van voedingswaren onder geleide temperaturen (12-18°C en 0-4°C).

Johan Pintens aan het hoofd van Priority Software België

Priority Software, wereldwijd aanbieder van bedrijfsmanagement oplossingen, heeft Johan Pintens aangesteld als managing director van Priority Software Belgium. Voordat hij bij Priority kwam, was Johan Pintens managing partner bij Dynappco, Netsuite’s Competence Center van De Cronos Groep.

Gerard Marneth nieuwe CEO van Adifo

Softwarebedrijf Adifo, ondereel van Info Support Group, heeft Gerard Marneth benoemd tot nieuwe CEO. Daarmee volgt hij Alex Roelvink op die in juli 2017 als tijdelijke CEO werd aangesteld. Gerard Marneth heeft ruime ervaring in het leiden van IT-georiënteerde bedrijven in een groeifase en het uitbouwen van hun marktleiderschap en internationale expansie.

Shippeo vestigt zich in Scandinavië

Shippeo, aanbieder van supply chain visibility oplossingen, breidt zijn wereldwijde bereik uit met de opening van een nieuw kantoor in het centrum van Stockholm. Vanuit die centraal gelegen locatie wil Shippeo de hele Scandinavische markt bedienen.

Generix lanceert SaaS-oplossing voor collaborative replenishment

Generix Group, leverancier van collaboratieve SaaS-oplossingen voor het ecosyteem van de supply chain en verkoop, lanceert een nieuwe generatie SaaS-oplossingen voor de optimalisering van het voorraadbeheer dankzij samenwerking. ‘Generix Collaborative Replenishment’ moet fabrikanten, retailers en 3PL’s in staat stellen alle gezamenlijke processen van de voorraad af te handelen: shared supply management, vendor managed inventory, pooling, multipick, multidrop, geavanceerde of externe voorraden, consolidatie- of massaficatiecentra, enz.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.