HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen

Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.

Het initiatief maakt deel uit van HP’s en Deloitte’s langdurige samenwerking om de digitale transformatie binnen ondernemingen te versnellen. De samenwerking start in de VS en wordt daarna naar andere continenten uitgerold

Recente nieuwsberichten

Europese kmo’s willen steeds meer exporteren

Europese kmo’s richten zich steeds meer op export om meer inkomsten te genereren, zo blijkt uit een onderzoek in opdracht van UPS tijdens het tweede en derde kwartaal van 2016. Grote uitzondering vormt het Verenigd Koninkrijk, waar het vertrouwen in de export in de maanden na het Brexit-referendum aanzienlijk is afgenomen.

Groep Heylen plant groot innovatief logistiek project in Gent

Groep Heylen plant op het ‘Eiland Zwijnaarde’ bij Gent de realisatie van een groot logistiek complex voor warehousing. Het project volgt op een oproep van Waterwegen en Zeekanaal voor projecten op het zogenaamde ‘Tech Lane Ghent Logistics’, een strategische site gelegen aan het klaverblad van Zwijnaarde (het kruispunt van de E40 en E17).

Slecht ontworpen barcodescanners leiden tot hoger ziekteverzuim bij logistieke medewerkers

Uit recent onderzoek dat onderzoeksbureau Opinion Matters onder 500 Britse gebruikers van mobiele scanapparatuur voerde, blijkt dat de gezondheid en de productiviteit van logistieke medewerkers en pakketbezorgers o.a. negatief wordt beïnvloed door slecht ontworpen barcodescanners.

Nog bij Unit 4 wordt Jeremy Roche Chief Product Officer

Jeremy Roche (51) is de voormalige CEO en oprichter van cloud ERP-aanbieder FinancialForce, dat in 2009 tot stand kwam door investeringen van Unit4 en Salesforce. Als CPO van Unit4 volgt hij Ivo Totev op en wordt hij verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en aanbieden van het end-to-end product en de klantervaring rondom de cloud.

Unit 4 benoemt Haran Sold tot executive VP Domestic Businesses

Haran Sold (48) treedt aan in een nieuwe functie als executive vice president (EVP) Domestic Businesses. De verschillende Domestic Businesses vormen samen een nieuwe business unit. Daarmee vervalt de rol van managing director Benelux als verantwoordelijke voor de lokale productlijnen binnen de Benelux.

Mainfreight beheert verlichting online met light management van Nedap

In een van de warehouses van logistiek dienstverlener Mainfreight, een hal van twaalf meter hoog, worden assemblagewerkzaamheden verricht. Aangezien een dergelijk hoge hal niet meteen voor die werkzaamheden geschikt is, was er behoefte de hoeveelheid licht op een bepaalde locatie beter te kunnen sturen.

Belgische CEO’s vertrouwen in groei van hun bedrijf

Op het World Economic Forum in Davos heeft PwC de resultaten van zijn jaarlijkse Global CEO Survey voorgesteld. Meer dan 2300 CEO’s werden voor het onderzoek geïnterviewd. De resultaten benadrukken een gunstig vooruitzicht voor de economie en de eigen onderneming, maar een grote bezorgdheid over ontwikkelingen zoals geopolitieke dreiging, overregulering, infrastructuur, de snelheid van technologische verandering, de beschikbaarheid van vaardigheden, en sociale instabiliteit.

Telenet kiest Avanade voor de ondersteuning van Microsoft Dynamics AX

Telenet maakt sinds augustus 2012 gebruik van Dynamics AX in zijn 34 Telenet winkels. De komende twee jaar garandeert Avanade de operationele werking van de winkelpunten met Dynamics AX. De samenwerking omvat enerzijds de overname van de huidige omgeving door Avanade, waarbij een kennisoverdracht gebeurt tussen de bestaande partner en Avanade.

Conundra biedt gratis proefversie van route-optimaliseringstool OptiFlow

Conundra biedt een proefversie aan van OptiFlow voor een periode van dertig dagen. De software wordt gratis beschikbaar gesteld zodat transportplanners en dispatchers kunnen ervaren hoe de routeplanningstool werkt en wat de potentiële besparingen zijn voor hun organisatie.

Verrassende meerderheid Generatie Z blijft in fysieke winkel kopen

Tegen de verwachtingen in blijkt de eerste generatie die volledig digitaal is opgegroeid, ‘Generatie Z’, de voorkeur te geven aan fysieke winkels voor hun aankopen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoeksrapport, ‘Uniquely Gen Z’, dat IBM en de National Retail Federation hebben gepubliceerd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.