Hoe de geschikte elektrische transpallet of stapelaar kiezen?

(Advertorial)Er zijn heel wat verschillende typen elektrische transpalletten en stapelaars op de markt. Geen wonder dat het soms moeilijk is de bomen door het bos te zien. Welke elektrische transpalletten of stapelaars zijn het meest geschikt voor welke toepassing?

Ameise versus Jungheinrich
Jungheinrich is een grote speler op de Belgische markt wat betreft intralogistieke oplossingen. Het bedrijf biedt twee merken elektrische transpalletten en stapelaars aan: Jungheinrich én Ameise. Het merk Ameise is één van de huismerken van de webshop van Jungheinrich - Jungheinrich PROFISHOP - en werd opgericht in 1948 door de founder van Jungheinrich, meer bepaald dr. Friedrich Jungheinrich.
Het productgamma van beide merken omvat zowel elektrische transpalletten als stapelaars van Duitse makelij die lasten verplaatsen en/of heffen. Waar zit dan precies het verschil? Het verschil zit hoofdzakelijk in de toepassing waarvoor de trucks worden ingezet.

Ameise: ideale keuze bij lagere gebruiksintensiteit
Het zijn niet noodzakelijk alleen kleine zelfstandigen die kiezen voor een elektrische transpallet of stapelaar van Ameise. Ook KMO’s, die het werk van hun medewerkers willen verlichten, opteren bij occasioneel gebruik voor Ameise. Dienen er bijvoorbeeld dagelijks slechts een beperkt aantal palletten verplaatst of getild te worden, dan is een Ameise truck een veilige keuze. Ook als ergonomisch alternatief voor een manuele handtranspallet verkiezen heel wat bedrijven een Ameise elektrische transpallet. De Ameise elektrische trucks zijn immers budgetvriendelijk en vormen tegelijkertijd een interessante investering die het comfort en de ergonomie van de gebruikers verbetert.
 
Niets dan voordelen met lithium-ion batterijen
De elektrische transpalletten en stapelaars van Ameise zijn uitgerust met een compacte en lichte lithium-ion batterij. Dit maakt dat deze trucks kort en wendbaar zijn en zodoende eenvoudig te manoeuvreren in kleine ruimten. De lithium-ion batterijen zijn bovendien onderhoudsvrij en makkelijk te laden. Ook ontsnappen er tijdens het laden geen gassen (waterstof). Zodoende is het niet noodzakelijk de batterijen in geventileerde ruimten te laden.

Jungheinrich bij regelmatig of intensief gebruik
Wanneer de truck gedurende meer dan enkele uren gebruikt dient te worden of palletten over een grotere afstand vervoerd moeten worden, dan neemt de gebruiksintensiteit toe. In dat geval volstaan de prestaties van de Ameise trucks niet meer en vormt Jungheinrich de beste keuze. Bij de trucks van Jungheinrich hoeven er immers geen toegevingen gedaan te worden wat betreft efficiëntie en gebruiksgemak. De trucks zijn eenvoudig te manoeuvreren en staan garant voor maximale prestaties. Bovendien verzekeren de trucks een stabiel transport bij ongelijke ondergronden of bij hellingen, alsook bij het lossen van vrachtwagens. De Jungheinrich elektrische transpalletten en stapelaars zijn dan ook uitermate geschikt voor de zwaarste en meest intensieve toepassingen.

Tal van varianten, opties en features beschikbaar
Quasi alle Jungheinrich trucks zijn verkrijgbaar met loodzuur of lithium-ion batterij. Op heden worden de meeste Jungheinrich trucks nog uitgerust met een loodzuur batterij. Voordelen hiervan zijn dat de trucks voordeliger zijn in aankoop dan hun lithium-ion tegenhangers en dat ze geschikt zijn voor gebruik bij zowel lichte als zware toepassingen. Lithium-ion is echter de meest duurzame energiebron. Deze batterijen onderscheiden zich door onder meer kortere laadtijden, de mogelijkheid tot tussentijds laden, een onderhoudsvrije werking en een langere levensduur. Daarenboven zijn deze batterijen tot 20% efficiënter in energieverbruik.
Bij aankoop van een elektrische transpallet of stapelaar van Jungheinrich kan gekozen worden uit een lange lijst van andere uitrustingsopties en prestatiefeatures. Bijvoorbeeld een geïntegreerde lader, een kruipgangschakelaar, tractiehulpmiddelen, … Dit laat Jungheinrich toe in te spelen op de behoeften van elke klant en zo het meest geschikte toestel aan te bieden.

Klik hier voor meer informatie. 

2022101114146847_advertorial-bijgevoegde-visual-ameise-pse-747469.jpg

Recente nieuwsberichten

UPS rondt overname MNX Global Logistics af

UPS heeft aangekondigd dat het de overname van MNX Global Logistics (MNX), een wereldwijde tijdsgebonden logistieke aanbieder, heeft afgerond. De overname is afgesloten op 2 november 2023 nadat alle vereiste wettelijke goedkeuringen zijn verkregen.

Duitse foodretailer Bartels-Langness kiest Swisslog voor implementatie geautomatiseerd magazijn

Leverancier van logistieke automatiseringsoplossingen Swisslog is gekozen als hoofdpartner voor de integratie van een nieuw geautomatiseerd hoogbouwmagazijn voor Bartels-Langness (Bela), een van de grootste foodretailers in Duitsland. Het project, goed voor 13,9 miljoen euro, omvat alle bouwkundige en intralogistieke werkzaamheden op de bestaande locatie in Neumünster.

Boris Lohmüller nieuwe country general manager bij Chep Benelux

Chep Benelux, aanbieder van supply chain oplossingen en palletpooling, heeft Boris Lohmüller aangesteld als nieuwe country general manager Benelux. Op 1 november 2023 heeft hij officieel de overstap gemaakt van Chep Germany naar Chep Benelux.

Bpost neemt nieuwe pakjessorteermachine in gebruik in Antwerpen X

Het centrum van Bpost, Antwerpen X, beslaat een oppervlakte van 55.000m², waarvan ongeveer 36.000m² wordt ingenomen door het sorteercentrum. In dat hybride sorteercentrum worden zowel brieven als pakjes verwerkt. Om een idee te geven van de capaciteit: dagelijks worden in Antwerpen X tussen 1 en 1,1 miljoen brieven gesorteerd.

Whitepaper: EDI Migratie - Efficiënte Aanpak van een Complex Project

(Advertorial) In het snelle digitale landschap van vandaag is Electronic Data Interchange (EDI) de ruggengraat van succesvolle bedrijfsvoering. Maar wat als uw huidige EDI-systeem niet meer voldoet aan de eisen van uw branche? Als antwoord hierop schreven wij een ebook die waardevolle inzichten onthult om uw bedrijf te transformeren.

Digitalisering en automatisering - Digitale verbondenheid: wat levert het u concreet op?

(Advertorial) Industrie 4.0, Het Internet der Dingen, Connected Manufacturing… stuk voor stuk trendy termen die in essentie op hetzelfde neerkomen: digitale verbondenheid. Er is steeds meer en steeds betere technologie voorhanden om processen te digitaliseren, en toestellen met elkaar te verbinden en onderling te laten communiceren. In de intralogistiek staat dit u concreet toe om uw transportmiddelen nauwgezet te kunnen volgen, en op elk moment op de hoogte te zijn van hun status en hun locatie. Bovendien zorgt het er ook voor dat autonome trucks efficiënt kunnen worden ingezet, en ze deel kunnen uitmaken van naadloze, efficiënte processen.

From S&OP to IBP, Take Supply Chain to the next Level at Board Beyond

(Advertorial) Join Dave Food, Head of Supply Chain at Board international, for an inspiring session on how to take your Supply Chain to the next level thanks to Intelligent Planning. Meet with 100+ Supply Chain experts and follow a whole afternoon of Supply Chain focused sessions with international speakers, from PPD Global to BiOS Management and many other. Learn more about Intelligent Demand Planning, optimizing S&OP Planning…

Movu Robotics: no warehouse left behind

(Advertorial) Movu Robotics is een nieuw en dynamisch merk dat is opgericht om automatisering eenvoudiger te maken, zodat geen enkel magazijn achter hoeft te blijven. Movu's eenvoudige en gestandaardiseerde plug-and-play-oplossingen vereisen niet alleen minder engineering en korte uitvoeringstijden, maar maken automatisering en robotica ook toegankelijker en schaalbaarder, zodat elk magazijn productiever, efficiënter en succesvoller kan worden.

Gebrek aan inzicht in voorraden verhoogt druk op retailers

(Advertorial) Retailers en winkelmedewerkers hebben 30% van de tijd geen up-to-date inzicht in hun voorraden blijkt uit onderzoek onder 6.000 consumenten en 1.150 retailorganisaties wereldwijd. België is een van de meest ‘cost conscious’ landen van dit onderzoek. Wanneer zij een directe keuze moesten maken tussen lagere kosten en duurzaamheid, kiezen Belgische consumenten in vrijwel alle gevallen voor dat eerste. Dit geldt voor zowel goedkopere bezorging (65%), een goedkoper merk (67%) en een goedkoper product (69%).

Prologis verwerft ruim 20.000m² op Prologis Park Veghel DC2

Ontwikkelaar en aanbieder van logistiek vastgoed Prologis breidt zijn portfolio uit met een off-market transactie in Zuid-Nederland met de aankoop van Prologis Park Veghel DC2. Het warehouse, dat is overgenomen van Bouwbedrijf van de Ven in Veghel, is gelegen op het Industrial Park de Amert langs de A50 tussen Eindhoven, Den Bosch en Nijmegen en ligt vlak bij belangrijke vaarwegen. Veghel DC2 ligt direct naast het al bestaande Prologis Park Veghel DC1, dat momenteel volledig is verhuurd.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.