Hardis Group stelt collaboratieve tool voor claimafhandeling voor
Reflex, een business unit van Hardis Group en ontwikkelaar van logistieke software, heeft een collaboratieve tool voor claimafhandeling aan zijn Reflex-suite toegevoegd. De nieuwe tool moet de afhandeling van claims – met name in de transport- en logistieke sector – over bijvoorbeeld ontbrekende of beschadigde zendingen of late leveringen, efficiënter maken en de klanttevredenheid verhogen. Door de intuïtieve interface is er nauwelijks training nodig en kunnen gebruikers direct aan de slag.
Reflex Claim Management centraliseert en optimaliseert het claimproces, dat vaak nog handmatig via mail verloopt. De nieuwe tool moet ervoor zorgen dat het indienen van claims en de communicatie en samenwerking bij de afhandeling eenvoudiger wordt, zowel voor medewerkers in distributiecentra, bezorgers als verkoopmedewerkers in de winkel.
Reflex Claim Management biedt functies zoals de eenvoudige invoer van claimgegevens, de opvolging van claims, een geïntegreerde, intuïtieve chatfunctie en een configureerbare workflow voor claimafhandeling.
Binnen enkele maanden zal de tool worden uitgebreid met rapportagemogelijkheden die een overzicht bieden van alle claims en gerelateerde kosten. Dat moet gebruikers inzicht bieden in verbeterkansen en terugkerende problemen of afwijkingen helpen identificeren en corrigeren, wat bijdraagt aan de continue verbetering van het logistieke proces.
Reflex Claim Management is beschikbaar als SaaS in Google Cloud en compatibel met alle voorraadbeheersystemen, warehouse management systemen (inclusief Reflex WMS), transport management systemen en systemen voor het volgen van leveringen.