Hardis Group neemt Magnus Black over
Hardis Group, leverancier van supply chain software met hoofdkantoor in het Franse Grenoble, breidt zijn aanbod voor e-commercebedrijven en omnichannel retailers uit door de overname van Magnus Black uit Naarden. Het Nederlandse softwarebedrijf is aanbieder van het cloudgebaseerde order management systeem OIL en is momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital. OIL orkestreert orderstromen, zowel B2C als B2B, van winkelmandje tot levering, over alle verkoopkanalen heen (fysieke winkels, webshops, digitale marktplaatsen, enz.).
Hardis Group is de leverancier van Reflex, een modulaire SaaS-oplossing voor het aansturen, optimaliseren en controleren van logistieke netwerken en lokale operaties (magazijnen, fabrieken, winkels, afhaalpunten, enz.). Reflex wordt door bijna 450 klanten gebruikt.
Softwareleverancier Magnus Black bedient ongeveer 40 retailklanten. Hun cloudoplossing OIL, die wordt aangeboden als SaaS, stuurt complexe omnichannelprocessen aan en helpt de klantervaring te verbeteren met oplossingen voor unified voorraadbeheer, ship-from-store, click & collect, retourmanagement, dropshipping, leverbeloftes en meer.
De overname van Magnus Black maakt deel uit van de internationale groeistrategie van Hardis Group. Hardis Group noemt OIL een logische uitbreiding van zijn softwareportfolio op het gebied van e-commerce en omnichanneldistributie. “Dankzij de overname kunnen bedrijven die Reflex al gebruiken voortaan profiteren van een nieuwe SaaS-module voor ordermanagement en het optimaliseren van de klantervaring, zowel voor B2C als B2B”, klinkt het.
De medewerkers van Magnus Black sluiten zich aan bij de teams van Hardis Group.