Hardis Group introduceert beeldherkenning en artificial intelligence in de logistiek

Hardis Group lanceert Vision Insights powered by Xi IoT. De nieuwe oplossing creëert een digitale tweeling van een reëel logistiek magazijn door gebruik te maken van geautomatiseerde beeldherkenning voor alle objecten en activa in een magazijn, fabriek of winkel.

Doel is een activiteitenanalyse te maken op basis van de gegevens van de digitale tweeling zodat logistieke processen kunnen worden verbeterd. Mogelijke toepassingen: de analyse van processen, end-to-end traceerbaarheid van pallets en pakketten in een magazijn of fabriek en automatische detectie van risicosituaties (een verkeerd geplaatste AGV, een operator zonder veiligheidsuitrusting ...) of afwijkingen (natte kartonnen dozen, een beschadigd pakket, een te lage bezettingsgraad ...).

Vision Insights is het eerste element van het X.Insights-platform en vormt een nieuwe fase in de strategie van Hardis Group om logistieke spelers oplossingen met toegevoegde waarde te bieden door gebruik te maken van nieuwe technologieën, zoals IoT/edge computing, cognitieve diensten (beeld- en spraakherkenning) of leermodellen.

Recente nieuwsberichten

E-fulfilment Innovations 2017

Het succes van een webwinkel, B2C of B2B, valt of staat met de kwaliteit van ons e-fulfilment. Wat gebeurt er als de bestelling eenmaal is geplaatst? Hoe efficiënt kunnen we de bestelde artikels bij onze klant krijgen? Zijn er stockbreuken?

Business Software Innovations 2017

Dat de evoluties in business software elkaar aan een razend tempo opvolgen is een understatement. Weten wat er momenteel en in de (nabije) toekomst speelt en impact kan hebben op ons bedrijf en supply chain is in deze dan ook noodzakelijk.

Nieuwe huurcontracten voor logistiek vastgoed

JLL heeft voor CBRE Global Investors een logistiek centrum van 6.600m² verhuurd aan Sud-Fresh in de zone van Liège Logistics in Grâce Hollogne. Sud-Fresh, zusterbedrijf van Jekatrans, is gespecialiseerd in geconditioneerd transport en opslag voor voedingsproducten.

IKEA maakt komaf met exploitatie van vrachtwagenchauffeurs

De Zweedse meubelgigant is gesprekken begonnen met de globale vakbondsfederatie ITF (International Transport Workers’ Federation) nadat de vakbonden zich bezorgd hadden uitgelaten over de arbeidsomstandigheden van de chauffeurs die in onderaanneming voor Ikea werken.

Formule voor succes: Innovatie+

Elk idee is belangrijk, maar niet elk idee wordt een innovatie. Een innovatie is pas succesvol als het voordeel voor de klant biedt. Innovatie+ is het succesrecept van TGW dat klanten met duurzame innovaties succesvol maakt. De ‘plus’ staat voor de toegevoegde waarde voor de klant, een plus in vertrouwen, partnership en innovatieve capaciteit.

Quooker krijgt meer inzicht op kernprocessen met Qlik Sense

De uitvinder en producent van de kokendwaterkraan kent een complexe inkoop- en productieplanning met een lange planningshorizon en relatief veel onzekerheden. Eén Quooker bestaat uit ruim 250 onderdelen. Omdat de kranenproducent orderwijzigingen en productverbeteringen snel wil kunnen doorvoeren, was inzicht in het volledige productieproces nodig.

AutoStore voegt Dematic aan wereldwijd partnernetwerk toe

AutoStore is de bedenker en leverancier van een ‘grid-based’, schaalbaar warehouse automatiseringssysteem. Het betreft een modulair opslag- en stukpickingsysteem dat kan worden geplaatst in lage gebouwen of gebouwen met een onregelmatige vorm, of rondom pilaren, om zo de opslagdensiteit te optimaliseren.

Belgische e-business eindelijk aan opleving toe

Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.

Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce

De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.

Partner nodig voor hightech logistieke inrichtingen?

Meer dan 16.000 producten opslaan en uitleveren binnen de 24 uur in Europa aan meer dan 500 klanten?

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.