GLS biedt portaal voor internationale retourzendingen
Kleine en grote webwinkels en hun klanten kunnen voortaan een beroep doen op een nieuwe oplossing van GLS voor de retourzending van pakketten. De retouroplossing, voor zowel nationale als internationale retourzendingen binnen Europa, is flexibel te configureren is – zelfs in het eigen webshop-design van de onlineshop – en kan vlot in bestaande processen worden geïntegreerd.
Niet alleen de online shops, maar ook de online shoppers moeten voordeel halen uit de nieuwe GLS-retouroplossing. Zo kunnen klanten hun verzendingsetiketten zelf aanmaken in het retourportaal. De labels kunnen online worden gedownload of worden via een geautomatiseerd proces via e-mail toegezonden. Op basis van hun eigen adres krijgen online shoppers in het retourportaal ook meteen de adressen van nabijgelegen afgiftepunten te zien waar ze hun retourpakket kunnen afgeven.
De afhandeling van retourpakketten kan ook integraal op de website van de online shops zelf worden doorgevoerd. Via API’s is het retourportaal immers door middel van een interface met het GLS-systeem verbonden.
Inmiddels kan de nieuwe GLS-oplossing voor retourzendingen uit België, Denemarken, Duitsland, Ierland, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen en Hongarije worden gebruikt. Andere landen zoals Groot-Brittannië en Spanje worden momenteel in het systeem geïntegreerd.
Foto: GLS