Getac lanceert Essentials Suite voor robuuste IT-operaties

Foto: Getac

Getac Technology Corporation, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, heeft de Essentials Suite op de markt gebracht. Het betreft een reeks softwareoplossingen die bedrijven moet helpen uitdagende operationele situaties op te lossen en de efficiëntie van remote personeel in verschillende sectoren te verbeteren.

“Bedrijven worden geconfronteerd met complexe uitdagingen bij het implementeren en beheren van hun robuuste apparaten. Taken zoals de invoer en configuratie van nieuwe apparaten, het op afstand installeren van firmware-updates en het ophalen van systeemlogboeken zijn essentieel om operationele efficiëntie te behouden en onvoorziene uitvaltijd te voorkomen”, klinkt het bij Getac. “Omdat het zonder de juiste tools moeilijk is die taken efficiënt uit te voeren, vooral voor personeel dat over grote geografische gebieden is verspreid, is de Getac Essentials Suite ontworpen.”

De suite bestaat uit drie kernelementen: Essential Control, Essential Apps en Essential Utilities, met elk hun eigen sectorspecifieke tools die gebruikers moeten helpen bij de toepassing, het beheer en het onderhoud tijdens elke levensfase van hun robuuste apparaten.

Essential Control is gemaakt om aan specifieke eisen van IT-managers te voldoen en bevat een reeks softwareoplossingen waarmee gebruikers gelijktijdig grote aantallen robuuste apparaten kunnen beheren. Essentials Control omvat Monitoring, dat het mogelijk maakt alle geïmplementeerde Getac-apparaten te monitoren via een centraal, cloudgebaseerd dashboard; Management, dat gebruikers Getac Android-apparaten ‘over-the-air’ laat implementeren, configureren en beheren; en OEMConfig, dat toegang biedt tot persoonlijke instellingen voor Getac Android-apparaten die worden beheerd via EMM- en/of MDM-platforms, voor een gestroomlijnde implementatie vanaf één locatie.

Essential Apps bevat softwareoplossingen die zijn ontworpen om dagelijkse taken te helpen optimaliseren, de productiviteit te verbeteren en de veiligheid van het personeel te vergroten. Die oplossingen bestaan uit KeyWedge, dat remote personeel een intuïtieve softwaregebaseerde oplossing biedt om barcodes te scannen; Driving Safety, dat voertuigpersoneel beschermt tegen afleiding dankzij schermblokkeringstechnologie, en Virtual-GPS, dat gps-gegevens doorschakelt naar verschillende virtuele COM-poorten, wat de compatibiliteit van oudere toepassingen uitbreidt.

Essential Utilities, tot slot, is een verzameling toepassingen die het gebruikersgemak, de functionaliteit en de productiviteit van Getac-apparaten moet verbeteren. Het combineert bekende Getac-apps zoals G-Utility, G-Camera en Barcode Manager, met drie nieuwe softwareoplossingen: SmartUpdate, Diagnostic en Log Tool, gemaakt om het beheer van Getac-apparaten te stroomlijnen.

Recente nieuwsberichten

Lyreco kiest Exotec om Benelux distributiecentrum te automatiseren

Lyreco, distributeur van producten en diensten voor de werkomgeving, heeft aanbieder van magazijnrobots Exotec gekozen om zijn distributiecentrum in Vottem (Herstal) uit te rusten met het Skypod Systeem. Op die manier wil Lyreco een vlekkeloze verwerking van de bestellingen garanderen en tegelijk de werkomstandigheden voor zijn medewerkers verbeteren.

STEF Groep wil Bakker Logistiek overnemen

De STEF Groep, een speler in de food supply chain, heeft een intentieverklaring getekend voor de overname van het Nederlandse Bakker Logistiek. De overname is onderhevig aan goedkeuring door de ACM, Autoriteit Consument en Markt, en alle wettelijke consultatieprocedures. De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2024 worden afgerond.

UPS rondt overname MNX Global Logistics af

UPS heeft aangekondigd dat het de overname van MNX Global Logistics (MNX), een wereldwijde tijdsgebonden logistieke aanbieder, heeft afgerond. De overname is afgesloten op 2 november 2023 nadat alle vereiste wettelijke goedkeuringen zijn verkregen.

Duitse foodretailer Bartels-Langness kiest Swisslog voor implementatie geautomatiseerd magazijn

Leverancier van logistieke automatiseringsoplossingen Swisslog is gekozen als hoofdpartner voor de integratie van een nieuw geautomatiseerd hoogbouwmagazijn voor Bartels-Langness (Bela), een van de grootste foodretailers in Duitsland. Het project, goed voor 13,9 miljoen euro, omvat alle bouwkundige en intralogistieke werkzaamheden op de bestaande locatie in Neumünster.

Boris Lohmüller nieuwe country general manager bij Chep Benelux

Chep Benelux, aanbieder van supply chain oplossingen en palletpooling, heeft Boris Lohmüller aangesteld als nieuwe country general manager Benelux. Op 1 november 2023 heeft hij officieel de overstap gemaakt van Chep Germany naar Chep Benelux.

Bpost neemt nieuwe pakjessorteermachine in gebruik in Antwerpen X

Het centrum van Bpost, Antwerpen X, beslaat een oppervlakte van 55.000m², waarvan ongeveer 36.000m² wordt ingenomen door het sorteercentrum. In dat hybride sorteercentrum worden zowel brieven als pakjes verwerkt. Om een idee te geven van de capaciteit: dagelijks worden in Antwerpen X tussen 1 en 1,1 miljoen brieven gesorteerd.

Whitepaper: EDI Migratie - Efficiënte Aanpak van een Complex Project

(Advertorial) In het snelle digitale landschap van vandaag is Electronic Data Interchange (EDI) de ruggengraat van succesvolle bedrijfsvoering. Maar wat als uw huidige EDI-systeem niet meer voldoet aan de eisen van uw branche? Als antwoord hierop schreven wij een ebook die waardevolle inzichten onthult om uw bedrijf te transformeren.

Digitalisering en automatisering - Digitale verbondenheid: wat levert het u concreet op?

(Advertorial) Industrie 4.0, Het Internet der Dingen, Connected Manufacturing… stuk voor stuk trendy termen die in essentie op hetzelfde neerkomen: digitale verbondenheid. Er is steeds meer en steeds betere technologie voorhanden om processen te digitaliseren, en toestellen met elkaar te verbinden en onderling te laten communiceren. In de intralogistiek staat dit u concreet toe om uw transportmiddelen nauwgezet te kunnen volgen, en op elk moment op de hoogte te zijn van hun status en hun locatie. Bovendien zorgt het er ook voor dat autonome trucks efficiënt kunnen worden ingezet, en ze deel kunnen uitmaken van naadloze, efficiënte processen.

From S&OP to IBP, Take Supply Chain to the next Level at Board Beyond

(Advertorial) Join Dave Food, Head of Supply Chain at Board international, for an inspiring session on how to take your Supply Chain to the next level thanks to Intelligent Planning. Meet with 100+ Supply Chain experts and follow a whole afternoon of Supply Chain focused sessions with international speakers, from PPD Global to BiOS Management and many other. Learn more about Intelligent Demand Planning, optimizing S&OP Planning…

Movu Robotics: no warehouse left behind

(Advertorial) Movu Robotics is een nieuw en dynamisch merk dat is opgericht om automatisering eenvoudiger te maken, zodat geen enkel magazijn achter hoeft te blijven. Movu's eenvoudige en gestandaardiseerde plug-and-play-oplossingen vereisen niet alleen minder engineering en korte uitvoeringstijden, maar maken automatisering en robotica ook toegankelijker en schaalbaarder, zodat elk magazijn productiever, efficiënter en succesvoller kan worden.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.