Getac lanceert Essentials Suite voor robuuste IT-operaties

Foto: Getac

Getac Technology Corporation, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, heeft de Essentials Suite op de markt gebracht. Het betreft een reeks softwareoplossingen die bedrijven moet helpen uitdagende operationele situaties op te lossen en de efficiëntie van remote personeel in verschillende sectoren te verbeteren.

“Bedrijven worden geconfronteerd met complexe uitdagingen bij het implementeren en beheren van hun robuuste apparaten. Taken zoals de invoer en configuratie van nieuwe apparaten, het op afstand installeren van firmware-updates en het ophalen van systeemlogboeken zijn essentieel om operationele efficiëntie te behouden en onvoorziene uitvaltijd te voorkomen”, klinkt het bij Getac. “Omdat het zonder de juiste tools moeilijk is die taken efficiënt uit te voeren, vooral voor personeel dat over grote geografische gebieden is verspreid, is de Getac Essentials Suite ontworpen.”

De suite bestaat uit drie kernelementen: Essential Control, Essential Apps en Essential Utilities, met elk hun eigen sectorspecifieke tools die gebruikers moeten helpen bij de toepassing, het beheer en het onderhoud tijdens elke levensfase van hun robuuste apparaten.

Essential Control is gemaakt om aan specifieke eisen van IT-managers te voldoen en bevat een reeks softwareoplossingen waarmee gebruikers gelijktijdig grote aantallen robuuste apparaten kunnen beheren. Essentials Control omvat Monitoring, dat het mogelijk maakt alle geïmplementeerde Getac-apparaten te monitoren via een centraal, cloudgebaseerd dashboard; Management, dat gebruikers Getac Android-apparaten ‘over-the-air’ laat implementeren, configureren en beheren; en OEMConfig, dat toegang biedt tot persoonlijke instellingen voor Getac Android-apparaten die worden beheerd via EMM- en/of MDM-platforms, voor een gestroomlijnde implementatie vanaf één locatie.

Essential Apps bevat softwareoplossingen die zijn ontworpen om dagelijkse taken te helpen optimaliseren, de productiviteit te verbeteren en de veiligheid van het personeel te vergroten. Die oplossingen bestaan uit KeyWedge, dat remote personeel een intuïtieve softwaregebaseerde oplossing biedt om barcodes te scannen; Driving Safety, dat voertuigpersoneel beschermt tegen afleiding dankzij schermblokkeringstechnologie, en Virtual-GPS, dat gps-gegevens doorschakelt naar verschillende virtuele COM-poorten, wat de compatibiliteit van oudere toepassingen uitbreidt.

Essential Utilities, tot slot, is een verzameling toepassingen die het gebruikersgemak, de functionaliteit en de productiviteit van Getac-apparaten moet verbeteren. Het combineert bekende Getac-apps zoals G-Utility, G-Camera en Barcode Manager, met drie nieuwe softwareoplossingen: SmartUpdate, Diagnostic en Log Tool, gemaakt om het beheer van Getac-apparaten te stroomlijnen.

Recente nieuwsberichten

Chep stelt met ZirConic-container nieuwe norm voor duurzaamheid

De Pallecon-divisie van Chep Europe introduceert de vouwbare ZirConic container. De ‘dry container’ is voor 97% gemaakt van ‘post-consumer’ plastic en stelt zo een nieuwe norm voor duurzaamheid. Chep levert de ZirConic-container via zijn circulaire poolingservice voor sectoren als packaging, adhesives, e-commerce en co-packing. De container moet de efficiëntie verhogen dankzij de hogere laadcapaciteit en een geoptimaliseerde vouwbaarheid.

Yusen Logistics plant overname PartsExpress

Logistiek dienstverlener Yusen Logistics (Benelux) B.V. heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van PartsExpress B.V., een bedrijf gespecialiseerd in dag- en nachtdistributie van auto-onderdelen in de Benelux.

Whitepaper: Letterlijk én figuurlijk op hoog niveau werken

Ons land geraakt hoe langer hoe meer volgebouwd, en grondprijzen worden steeds duurder. Verticale opslagruimte wordt dus almaar interessanter, maar heeft u daarvoor ook het juiste transport in huis?

Wat heeft een zonsverduistering te maken met een laadperron?

De iets vriendelijkere energiekosten deze winter zijn geen reden om de teugels te laten vieren bij het in de hand houden van de kosten. De vele nieuwe magazijnen willen juist voldoen aan allerlei verschillende energie labels om zich zowel duurzaam als kostenbesparend te presenteren. Bij de oudere, bestaande magazijnen blijft men zoeken naar mogelijk efficiencyverbeteringen en na drie kwartalen van krimp in onze economie zorgen de CFO’s ervoor dat iedereen de energiekosten zo goed mogelijk blijft beteugelen.

Ontdek de toekomst van magazijnbeheer met het Trendrapport 2024!

Dit rapport biedt exclusieve inzichten in de vier warehouse trends van morgen: de opmars van kunstmatige intelligentie, de voordelen van digital twins, de opkomst van flexibele warehouse robotics, en de cruciale focus op duurzaamheid.

Dematic klantendag bij Radial, 17 en 18 april - Registreer nu hier!

Een nieuw distributiecentrum met 299 autonome mobiele robots helpt Radial de concurrentie voor te blijven. Kom meer te weten over deze oplossing tijdens onze exclusieve Benelux Klantendag op 17 en 18 april 2024 bij Radial in Groningen.

Flexport lanceert geoptimaliseerd Convoy-platform in de VS

Flexport, de Amerikaanse digitale expediteur met Europees hoofdkantoor in Amsterdam, lanceert in de Verenigde Staten het recent geoptimaliseerde Convoy-platform. Het platform biedt verladers niet alleen vereenvoudigde toegang van transportcapaciteit, maar stelt hen ook in staat hun zendingen in real time te volgen. De lancering van het platform in de VS markeert volgens Flexport een belangrijke mijlpaal na de succesvolle overname van Convoy’s vrachtvervoer softwaretechnologie in november 2023.

Jungheinrich creëert bestuursafdeling voor automatisering

Jungheinrich heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in automatisering en met name ook via overnames zijn technologische en regionale footprint op het vlak van automatisering aanzienlijk uitgebreid. De raad van bestuur van Jungheinrich heeft daarop besloten een nieuwe bestuursafdeling voor automatisering te creëren. De nieuwe afdeling zal alle eenheden en middelen bundelen met de nadruk op Mobile Robots, Automated Storage & Retrieval Systems (ASRS) en magazijninrichtingen.

Last Call voor Supply Chain Innovations 2024!

Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 14 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats.

Datalogic stelt draagbare bluetooth-scanner CODiScan voor

Datalogic, wereldwijd actief op het gebied van automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, heeft de CODiScan serie gelanceerd. Het betreft een nieuwe serie draagbare bluetooth-scanners die zijn ontworpen voor toepassing in de transport en logistiek, retail en productie. Met een gewicht van slechts 44 gram kan de scanner op verschillende lichaamsdelen worden gedragen. De modulaire CODiScan is uitgerust met de Green Spot-technologie van Datalogic.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.