Getac lanceert Essentials Suite voor robuuste IT-operaties

Foto: Getac

Getac Technology Corporation, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, heeft de Essentials Suite op de markt gebracht. Het betreft een reeks softwareoplossingen die bedrijven moet helpen uitdagende operationele situaties op te lossen en de efficiëntie van remote personeel in verschillende sectoren te verbeteren.

“Bedrijven worden geconfronteerd met complexe uitdagingen bij het implementeren en beheren van hun robuuste apparaten. Taken zoals de invoer en configuratie van nieuwe apparaten, het op afstand installeren van firmware-updates en het ophalen van systeemlogboeken zijn essentieel om operationele efficiëntie te behouden en onvoorziene uitvaltijd te voorkomen”, klinkt het bij Getac. “Omdat het zonder de juiste tools moeilijk is die taken efficiënt uit te voeren, vooral voor personeel dat over grote geografische gebieden is verspreid, is de Getac Essentials Suite ontworpen.”

De suite bestaat uit drie kernelementen: Essential Control, Essential Apps en Essential Utilities, met elk hun eigen sectorspecifieke tools die gebruikers moeten helpen bij de toepassing, het beheer en het onderhoud tijdens elke levensfase van hun robuuste apparaten.

Essential Control is gemaakt om aan specifieke eisen van IT-managers te voldoen en bevat een reeks softwareoplossingen waarmee gebruikers gelijktijdig grote aantallen robuuste apparaten kunnen beheren. Essentials Control omvat Monitoring, dat het mogelijk maakt alle geïmplementeerde Getac-apparaten te monitoren via een centraal, cloudgebaseerd dashboard; Management, dat gebruikers Getac Android-apparaten ‘over-the-air’ laat implementeren, configureren en beheren; en OEMConfig, dat toegang biedt tot persoonlijke instellingen voor Getac Android-apparaten die worden beheerd via EMM- en/of MDM-platforms, voor een gestroomlijnde implementatie vanaf één locatie.

Essential Apps bevat softwareoplossingen die zijn ontworpen om dagelijkse taken te helpen optimaliseren, de productiviteit te verbeteren en de veiligheid van het personeel te vergroten. Die oplossingen bestaan uit KeyWedge, dat remote personeel een intuïtieve softwaregebaseerde oplossing biedt om barcodes te scannen; Driving Safety, dat voertuigpersoneel beschermt tegen afleiding dankzij schermblokkeringstechnologie, en Virtual-GPS, dat gps-gegevens doorschakelt naar verschillende virtuele COM-poorten, wat de compatibiliteit van oudere toepassingen uitbreidt.

Essential Utilities, tot slot, is een verzameling toepassingen die het gebruikersgemak, de functionaliteit en de productiviteit van Getac-apparaten moet verbeteren. Het combineert bekende Getac-apps zoals G-Utility, G-Camera en Barcode Manager, met drie nieuwe softwareoplossingen: SmartUpdate, Diagnostic en Log Tool, gemaakt om het beheer van Getac-apparaten te stroomlijnen.

Recente nieuwsberichten

Schneider Electric transformeert wereldwijde logistiek met Manhattan Unified Supply Chain

Na twaalf jaar met een WMS van Manhattan te werken, heeft Schneider Electric, leverancier van diensten op het vlak van energiebeheer en industriële automatisering, besloten te upgraden naar Manhattan Active Warehouse Management en dat uit te breiden met Manhattan Active Transportation Management. De beslissing maakt deel uit van een bedrijfsbrede transformatiestrategie en moet het wereldwijde distributie- en transportnetwerk van Schneider Electric een boost geven.

Yusen Logistics Benelux rondt overname van Parts Express af

Leverancier van logistieke oplossingen Yusen Logistics (Benelux) heeft de overname afgerond van Parts Express, een bedrijf gespecialiseerd in dag- en nachtdistributie van auto-onderdelen in de Benelux.

Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG

Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.

Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek

Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.

Voorkom energieverliezen op de laadkaai

(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.

Kuehne+Nagel breidt spare parts logistiek voor BMW uit

Als een belangrijke logistiek dienstverlener voor de auto-industrie beheert Kuehne+Nagel momenteel een 170.000m² groot centrum voor de verwerking en levering van auto-onderdelen in het Duitse Wallersdorf.

Nieuwe tarieven voor kilometerheffing vanaf 1 juli 2024

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing.

Righi Elettroservizi tackelt leveringsproblemen met AutoStore van Dematic

Dematic heeft de levering en installatie voltooid van een AutoStore-systeem voor Righi Elettroservizi SpA, een Italiaanse onderneming actief op het vlak van industriële automatisering, systeemintegratie en informatietechnologie.

Sonepar schakelt opnieuw Knapp in voor magazijnautomatisering

Sonepar is een toonaangevende groothandel in elektrische apparaten en componenten voor professionals zoals elektriciens. Het bedrijf beschikt over 2.400 vestigingen in 40 landen en heeft ongeveer 45.000 medewerkers in dienst. Om de verwerking van kleine onderdelen in zijn bestaande magazijn in Holzwickede bij Dortmund te automatiseren, heeft de groothandel zijn jarenlange partner Knapp de opdracht gegeven een automatiseringsoplossing te implementeren. Die oplossing zal bestaan uit shuttle-technologie, ergonomische goederen-naar-persoon werkstations en de KiSoft software-oplossing van Knapp. Met de oplossing kan Sonepar niet alleen de handling van kleine onderdelen automatiseren, ook kan de bezorgservice worden uitgebreid.

Hardis Group opent vestiging in Italië

Hardis Group, de Franse ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity, heeft een meerderheidsbelang verworven in Hardis Italia. Dat bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal sluit aan bij de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.